מדינה יהודית, אם לא עכשיו – אימתי? \\ בצלאל קאהן

    בצלאל קאהן No Comments on מדינה יהודית, אם לא עכשיו – אימתי? \\ בצלאל קאהן

    הממשלה הוקמה, והגיע הזמן לקיים את כל ההבטחות וההסכמים שנחתמו. אם עכשיו זה לא הזמן, אז מתי זה כן הזמן? \\ טורו של מגיש "מהדורת הבוקר" בצלאל קאהן

    10:53
    26.04.24
    הרב אהרן לוי No Comments on ההבטחה השניה מתגשמת מול עינינו \\ הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההסכמים הקואליציוניים של המפלגות החרדיות עם הליכוד, כוללים סעיפים רבים, שאת חלקם ייקח זמן ליישם או להעביר בחקיקה. שני סעיפים כאלה, מתוך ההסכם של יהדות התורה, מדבר על איסור הכנסת חמץ בפסח לבתי חולים ועל הקצאת חמישה עשר אחוזים מזמן הרחצה באתרים של רשות הטבע והגנים, לרחצה נפרדת.

    ונזכיר, אלה שני סעיפים, כדוגמא בלבד, מתוך הסכם חתום.

    בימים האחרונים, יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, חבר הכנסת משה גפני, דרש ליישם ולאשר בהקדם את שני הסעיפים שזה עתה הזכרנו. נזכיר, הסעיף הראשון, החמץ בפסח, דחוף. עוד חודשיים וחצי פסח, כן כן, תתחילו לחשוב על הניקיונות בבית.

    והנה עוד כמה יוזמות שעלו בימים האחרונים מצד חברים בקואליציה, כמו למשל הצעת חוק של חברי כנסת מש"ס, להוסיף את המילים "בהשם אנחנו בוטחים" על שטרות הכסף של מדינת ישראל. או יוזמתו של שר התרבות, מיקי זוהר, שלא לממן פעילות שנקראת "סוף שבוע של תרבות ישראלית" בשבתות.

    וכמובן שגופי התקשורת המזוהים עם האופוזיציה בישראל, עלו להתקפה: ממשלת החושך, סוגרים לנו את השבת, נכנסים לנו לצלחת בפסח וכל שלל הביטויים המוכרים של כת חשוכה וחילונית שלא מסוגלת לראות כאן מדינה יהודית.

    אז יש מי שמבקש לדחות את כל ההצעות האלה מסדר היום. את היוזמות של גפני, טוענים בסביבת נתניהו, יש לדחות כי זה לא הזמן לגרום לחילונים לזעום. כאילו, מתי כן הזמן? את היוזמה של ח"כים מש"ס ביקש היו"ר הרב דרעי לדחות, כי זה לא הזמן להתסיס. כאילו, מתי כן הזמן להתסיס? ויש הטוענים, כי צריך להמתין עם כל היוזמות האלה, לאחר החקיקה של האירוע הגדול, כלומר, הרפורמה במערכת המשפט. נעבור את זה בשלום, הם אומרים, ואז נקדם הרבה דברים.

    ואני באמת תמה, אחרי הרפורמה לא יהיו עיתונאים חילונים שיזעמו ויתסיסו? וכי אז לא ימצאו תירוצים של "זה לא הזמן", תמתינו עם זה? וכי לא הגיע הזמן להפסיק להתרגש מכותרות בגופי תקשורת? וכי זה לא נתניהו עצמו שלא מפסיק לכנות את אותם גופי תקשורת המזוהים עם האופוזיציה כ"גופי תעמולה" וכי אין צורך להתרגש מהם?

    מה שצריך לתקן – אסור להמתין.

    מה שנכון לקדם – צריך לעשות וכמה שיותר מהר.

    הרי עוד מעט יגיע תקציב המדינה לכנסת, וכזכור, בחוק התקציב כרוך גם חוק הגיוס שממתין לאישור. אם מישהו במפלגות החרדיות יתחיל לדחות כל הצעה לאחרי הרפורמה במערכת המשפט, גם את חוק הגיוס יבקשו לדחות, אז בשביל מה נכנסו החרדים לקואליציה? רק בשביל ביטול המס על המשקאות המתוקים והחד פעמי?

    האזינו:

    ומה אתם חושבים? כתבו לנו בתגובות:



    0 תגובות