שר התחבורה לשר האוצר: מנע את התייקרות התחבורה הציבורית המתוכננת
אבי יעקב No Comments on שר התחבורה לשר האוצר: מנע את התייקרות התחבורה הציבורית המתוכננתהתכניות האחרונות
- יוני 2024
- מאי 2024
- אפריל 2024
- מרץ 2024
- פברואר 2024
- ינואר 2024
- דצמבר 2023
- נובמבר 2023
- אוקטובר 2023
- ספטמבר 2023
- אוגוסט 2023
- יולי 2023
- יוני 2023
- מאי 2023
- אפריל 2023
- מרץ 2023
- פברואר 2023
- ינואר 2023
- דצמבר 2022
- נובמבר 2022
- אוקטובר 2022
- ספטמבר 2022
- אוגוסט 2022
- יולי 2022
- יוני 2022
- מאי 2022
- אפריל 2022
- מרץ 2022
- פברואר 2022
- ינואר 2022
- דצמבר 2021
- נובמבר 2021
- אוקטובר 2021
- ספטמבר 2021
- אוגוסט 2021
- יולי 2021
- יוני 2021
- מאי 2021
- אפריל 2021
- מרץ 2021
- פברואר 2021
- ינואר 2021
- דצמבר 2020
- נובמבר 2020
- אוקטובר 2020
- ספטמבר 2020
- אוגוסט 2020
- יולי 2020
- יוני 2020
- מאי 2020
- אפריל 2020
- מרץ 2020
- פברואר 2020
- ינואר 2020
- דצמבר 2019
- נובמבר 2019
- אוקטובר 2019
- ספטמבר 2019
- אוגוסט 2019
- יולי 2019
- יוני 2019
- מאי 2019
- אפריל 2019
- מרץ 2019
- פברואר 2019
- ינואר 2019
- דצמבר 2018
- נובמבר 2018
- אוקטובר 2018
- ספטמבר 2018
- אוגוסט 2018
- יולי 2018
- יוני 2018
- מאי 2018
- אפריל 2018
- מרץ 2018
- פברואר 2018
- ינואר 2018
- דצמבר 2017
- נובמבר 2017
- אוקטובר 2017
- ספטמבר 2017
- אוגוסט 2017
- יולי 2017
- יוני 2017
- מאי 2017
- אפריל 2017
- מרץ 2017
- פברואר 2017
- ינואר 2017
- דצמבר 2016
- נובמבר 2016
- אוקטובר 2016
- ספטמבר 2016
- אוגוסט 2016
- יולי 2016
- יוני 2016
- מאי 2016
- אפריל 2016
- מרץ 2016
- פברואר 2016
- ינואר 2016
- דצמבר 2015
- נובמבר 2015
- אוקטובר 2015
- ספטמבר 2015
- אוגוסט 2015
- יולי 2015
- יוני 2015
- מאי 2015
- אפריל 2015
- מרץ 2015
- פברואר 2015
- ינואר 2015
- דצמבר 2014
- נובמבר 2014
- אוקטובר 2014
- ספטמבר 2014
- אוגוסט 2014
- יולי 2014
- יוני 2014
- מאי 2014
- אפריל 2014
- מרץ 2014
- פברואר 2014
- ינואר 2014
- דצמבר 2013
- נובמבר 2013
- אוקטובר 2013
- ספטמבר 2013
- אוגוסט 2013
- יולי 2013
- יוני 2013
- מאי 2013
- אפריל 2013
- מרץ 2013
- פברואר 2013
- ינואר 2013
- דצמבר 2012
- נובמבר 2012
- אוקטובר 2012
- ספטמבר 2012
- אוגוסט 2012
- יולי 2012
- יוני 2012
- מאי 2012
- אפריל 2012
- מרץ 2012
- פברואר 2012
- ינואר 2012
- דצמבר 2011
- נובמבר 2011
- אוקטובר 2011
- ספטמבר 2011
- ינואר 2011
ארכיון תוכניות
פוסטים אחרונים
- פרשת במדבר: שלוש מאות ושישים מעלות
- פרשת במדבר: תוכיחו שאתם אוהבים
- פרשת במדבר: "האור האינדיבידואל"
- המתווה הרוחני בטחוני של הרש"ר הירש
- "מכאן תצא תורה": כך נפתחו השידורים מהמתחם החדש
תגיות
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, פנה לשר האוצר יאיר לפיד בבקשה למנוע את התייקרות תעריפי התחבורה הציבורית המתוכננת ב-1 בינואר בשיעור של 4.7%.
במכתב שנשלח היום לשר לפיד כותב השר כץ "בהמשך לפנייתי אליך לדחות את עליית תעריפי התחבורה הציבורית בינואר, אני שב ופונה אליך טרם יישום ההחלטה לשקול שנית את דחיית ההעלאה המתוכננת".
שר התחבורה נימק את בקשתו בטענה כי מרבית משתמשי התחבורה הציבורית הם בעלי הכנסות נמוכות, צעירים, קשישים, ועולים חדשים שעבורם גם העלאת מחירים של אחוזים בודדים היא משמעותית מאוד.
"משרד התחבורה עושה מאמצים גדולים להגביר את השימוש בתחבורה ציבורית ולהגדיל את האטרקטיביות שלה לעומת הרכב הפרטי. יש לזכור כי הרווח למשק כתוצאה מביטול העלייה עולה פי כמה על התוספת ההכנסה הצפויה מהעלאת המחירים" כותב כץ.
על פי החלטת הממשלה משנת 1997 מתעדכנים תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית באוטובוסים וברכבת פעמיים בשנה, ב-1 בינואר וב-1 ביולי, בהתאם לעליית מדד המחירים לצרכן.
תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית עודכנו לאחרונה ב-1 לינואר 2012 בשיעור של 3%. במהלך התקופה עלה מדד המחירים לצרכן בשיעור של 3.68% (מדד אוקטובר 2013 מול מדד אוקטובר 2011). כמו כן, שיעור המע"מ עלה בתקופה זאת מ-16% ל-18%.
מלא את פרטיך
האימייל לא יוצג באתר.