השר זוהר מבהיר: המימון יימשך, המשרד לא ייזום פעילויות

איתי גדסי No Comments on השר זוהר מבהיר: המימון יימשך, המשרד לא ייזום פעילויות

הוראתו של שר התרבות והספורט מיקי זוהר על הקפאת מיזם 'שבת ישראלית' המציע כניסה ללא עלות לאתרי מורשת ומוזיאונים בסופי שבוע, עוררה סערה ציבורית. ראש הממשלה נתניהו התערב בנושא, והשניים הוציאו הודעה משותפת בה נאמר כי המימון יימשך כרגיל

ח"כ זוהר וראש הממשלה נתניהו
ח"כ זוהר וראש הממשלה נתניהו צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר התרבות והספורט הנכנס מיקי זוהר הנחה אתמול את צוות משרדו לבחון את שלל התוכניות של השר הקודם ביניהם תוכנית שבת ישראלית אשר מתקיימת גם בשבת ובכך מפלה ציבור שומרי שבת שלם.

"המשרד בראשותי אינו מתערב בתכנים של גופים ממומנים אך יחד עם זאת ההחלטה של הממשלה הקודמת לגבי פעילות יזומה בשבת אינה עולה בקנה אחד עם המדיניות של השר זוהר והשמירה על הסטטוס קוו. לכן, הנחה השר את צוות משרדו לבחון את התוכנית מחדש" אמר השר זוהר והוסיף כי מוזיאונים ימשיכו להיות פתוחים בשבת אך לא במימון משרדו.

הבוקר, לאחר שהדבר עורר סערה ציבורית, הוציאו ראש הממשלה נתניהו ושר התרבות והספורט מיקי זוהר הודעה משותפת בה נאמר שהמימון יימשך כרגיל. "ראש הממשלה נתניהו שוחח עם שר התרבות והספורט מיקי זוהר. בשיחה הובהר כי כל הפעילויות המתקיימות בשבת על ידי הגופים השונים שמתוקצבים על ידי המשרד יימשכו כרגיל. שר התרבות והספורט הבהיר כי הוא מבקש שהיוזמה לפעילויות תגיע מהגופים הממומנים ולא מהמשרד, מבלי כל פגיעה במימון עצמו ובתוכן הפעילות" לשון ההודעה.

לאחר ההודעה המשותפת, זוהר הוציא הודעה נוספת וביקש להבהיר את דבריו: "בשונה מהדיווחים הכוזבים ועל אף שיצאה הודעה ברורה על ידי רה״מ ועל ידי, לא התבקשתי על ידו לשנות דבר משום שלא שיניתי דבר בעניין המשך הפעילות המדוברת"

"בשיחה עם ראש הממשלה הובהר בדיוק מה שאמרתי אתמול והבוקר: הגופים הנתמכים ימשיכו לקבל מימון מהמשרד ויפעלו כפי שפעלו עד היום בהתאם לסטטוס קוו. השינוי היחיד הוא שהמשרד לא יזום פעילות בשבת אך ימשיך לממן אותה מול הגופים היוזמים. אין לי שום כוונה להתערב בתכנים מלבד כמובן תכנים שפוגעים בחיילי צה״ל, במדינת ישראל ובסמליה".



0 תגובות