פרויקט מיוחד • איפה להשקיע את הכסף?

    שלמה בן יוסף 1 Comment on פרויקט מיוחד • איפה להשקיע את הכסף?
    22:41
    28.05.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל: כך עניתי לאחד מראשי 'אחים לנשק' שביקש לפגוש אותי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבים מאתנו עסוקים לא אחת בשאלה היכן ניתן להשקיע את חסכונותינו. בין אם מדובר בחיסכון קטן או גדול, השאלה בעינה עומדת. ריבוי חברות ההשקעה הקיימות בשוק יוצרת לנו בלבול ולא אחת אנו מעדיפים שלא להשקיע כלל את סכומי הכסף שנועדו לחיסכון, בשל אי-הודאות אודות ההשקעה והחברה העומדת מאחוריה.

    סיבה נוספת שבשלה איננו ממהרים להשקיע את כספנו במקורות שונים היא העובדה כי במקרים רבים מדובר בסכומי כסף קטנים יחסית. כמעט לכל אב משפחה בארץ יש חיסכון בגודל שונה, אך במרבית המקרים, מדובר בחיסכון בסכום לא גדול, שאותו יהיה קשה להשקיע בחברות ההשקעה הגדולות בשוק. קשה לנו להאמין, כדגים קטנים, שנצליח לשחות באוקיאנוס הענק של ההשקעות.

    בפרויקט מיוחד לרגל סיום שנת המס יצאנו להתחקות אחרי החברות והקרנות המציעות ללקוחותיהם אחוזים נאים תמורת כספם. והפעם – קרן הגשמה.

    גיבוש קבוצות משקיעים

    לוגו טוב"הקמנו את קרן הגשמה, שהיא קרן השקעות קבוצתית", מסביר חנן שמש, מנכ"ל ויו"ר הקרן, "הרעיון שעמד מאחורי הקמת הקרן הוא לגבש קבוצות של משקיעים, פר פרויקטים, בכל התחומים. אנו עוסקים בעיקר בנדל"ן אבל לא רק. הרעיון הוא לאתר פרויקטים מעניינים והשקעות ראליות שהם מחוץ לטווח היכולת הכספית של המשקיע הקטן והבינוני. כך אפשר להביא אוכלוסייה רחבה מאד, שלא השקיעה בעבר, לבוא ולהשקיע וכמובן להרוויח".

    את הקרן הקים איש העסקים אבי כץ (קופיקס) שהוא נשיא הקרן. קרן הגשמה מחזיקה בקונספט יחידני וחדשני, שמכוון מלכתחילה על מנת לאפשר למשקיעים קטנים, מוגבלי-הון, ליהנות מהאפשרות להשקיע בפעילות יזמיות תוך הסרת אותם המכשולים הרגילים שהבנקים מרעיפים עליהם בדרכם להשקעות. זאת תוך הבטחה של תשואות גבוהות למשקיעים, מזעור הסיכון שבהשקעה למינימום, ומתן אפשרות לכל לקוח לבחור את ההשקעות בהן ישתתף. מאידך נועדה הקרן על מנת לקדם עסקים קטנים שלא מוצאים בקלות משקיע, הקרן מקשרת למעשה בין אותם היזמים לבין המשקיעים שיממנו להם את המיזם.

    "המשקיעים בקרן יכולים להיות כל אדם שמרוויח משכורת 'רגילה' והצליח לחסוך כמה עשרות אלפי שקלים. אנו מציעים להם השקעה בסכום קטן כשהמינימום להשקעה הוא סכום של כמאה אלף שקלים בלבד. בסכום הזה, שנחשב כמועט יחסית להשקעות, אתה יכול להיות מעורב במשחקים במגרש של הגדולים", אומר שמש.

    מאגר פוטנציאלי

    אז איך זה עובד? הקרן פיתחה נישה וגישה חדשה: היא הקימה מאגר משקיעים פוטנציאלים, שבו רשומים כיום אלפי לקוחות, כשהסך המינימאלי להרשמה במאגר הוא מוכנות להשקיע מ- 100,000 שקלים ומעלה, ההרשמה הינה ללא התחייבות להשקעה וללא הפקדה של סכום כל שהוא. כשיש לקרן מיזם עסקי אטרקטיבי, היא שולחת הודעה לכל לקוחות הרשומים במאגר ומציגה את ההשקעה. במידה ומשקיע מעונין, הוא יוצר קשר עם הקרן על מנת לקבל אינפורמציה נוספת. נכון להיום רשומים במאגר המשקיעים הפוטנציאלים של קרן השמה לא פחות מעשרת אלפים איש, שמקבלים, כמעט אחת לשבוע, הודעה על השקעה בתחומים שונים.

    "המנגנון שלנו מאתר את הפרויקטים בארץ ובעולם, בודק אותם מול היזמים, ורק אז מציע למשקיעים לבוא ולהשקיע בהם", מסביר שמש. "כאשר לקוח בוחר להצטרף להשקעה, הוא זוכה לליווי צמוד מאותו הרגע ועד לרגע שבו החזיר את כספו פלוס התשואה המכובדת שעומדת במרבית המקרים על עשרים אחוזים ויותר".

    הקרן משקיעה במגוון יוזמות בארץ ובעולם, בנדל"ן וגם בעסקים מסחריים קיימים שצריכים הון נוסף לצמיחה ולגדילה כדי להתקדם. הקרן בעצם נתנה מענה לכמה בעיות בתחום ההשקעות: עד היום נרשם העדר משקיעים עבור עסקים קטנים ובינוניים המעוניינים לגייס כספים למינוף הצלחותיהם, משום שהסכומים הנדרשים נמוכים מדי עבור הקרנות המסורתיות. בזכות הקרן, אתה לא חייב להיות בעל הון כדי להשקיע בהשקעות ענק. אתה יכול להשקיע מאה או מאתיים אלף שקלים, ולהרוויח את אחוזי התשואה בהתאם.

    לפקח על ההשקעה

    חנן שמש

    חנן שמש

    נקודה נוספת שחשובה לציון היא יכולת בדיקת ההשקעה. רבים מהמשקיעים הקטנים חוששים שלא יוכלו באמת לדעת אם הצעת עסקה נדל"נית זו או אחרת, שווה את הנייר עליה נכתבה, כשהעלות לבדיקת מהימנות עסקה וכדאיותה נוטלת סכום גדול מהבסיס להשקעה. "כאשר אתה נכנס להשקעה עם סכום קטן", מסביר שמש, "אין לך אפשרות לבדוק נתונים אודות הנכס שבו אתה רוצה להשקיע. אנחנו גוף ממוסד שמסוגל לבדוק את הכל באופן המקצועי ביותר. אנו עובדים עם משרדי עו"ד הטובים ביותר בארץ ובחו"ל ולעולם לא נבצע עסקה בנדל"ן, למשל, לפני שיש לנו דו"ח אפס. רק אחרי הבדיקה, אתה מוזמן לבוא ולהשקיע, וזו פריבילגיה שלא ניתנת לך בשום מקום אחר, וודאי לא כאשר אתה מושקע בסכומים קטנים יחסית".

    את הסכום אותו תשקיעו בפרויקטים שונים, תעביר החברה מיד לקבלן או ליזם. "היתרון שלנו, שהכסף לעולם לא אצלנו", מסביר שמש. "הוא רק עובר דרכנו מהמשקיע או קבוצת המשקיעים, אל היזם. אבל אנו נשארים כדי לפקח על התקדמות ההשקעה. היו מקרים שגם לקחנו על עצמנו את האחריות במקרה שבו הקבלן המבצע נפל ולא הצליח להמשיך את הבניה בפרויקט. ישנם גם מקרים שנעשה אקזיט, הכל על פי הכדאיות של המשקיעים".

    לסיכום אומר שמש כי "אנו מכוונים בעיקר לציבור שלא מסוגל להשקיע סכומי עתק. אנחנו מדברים פה על סכומים של מאה ומאתיים אלף שקלים, סכום הגיוני שיכול לתאים לכל אדם. יש לנו המון לקוחות חרדים, שסוף סוף יש להם אפשרות להשתתף בתחום של השקעות ריאליות עם סכומים קטנים וגוף רציני שבודק ומלווה את ההשקעה.

    כך למשל בפרויקט הבנייה בחריש, זכינו באחד המכרזים, והמשקיעים שלנו כבר נהנו מתשואה העולה על שלושים אחוזים לשנה על ההשקעה הראשונית שלהם".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מעוניינת להתעדכן במייל , מכרנו דירה לאחרונה ומחפשים השקעה חלופית,

      תודה,
      יונית