אבישי בן חיים: "לישראל השניה אין זכות הפגנה"

    אייל ראובן No Comments on אבישי בן חיים: "לישראל השניה אין זכות הפגנה"

    ד"ר אבישי בן חיים לקאהן וחכם ב"קול חי": "אפשרות של הפגנות אוהדי ש"ס במידה והשר דרעי ייפסל, לא יתפוס. ל'ישראל השניה' אין זכות הפגנה בישראל. או שהתקשורת תתעלם, או שייצאו בכותרות שליליות. אנחנו בממשלה שיכולה להשלים את מהפך 77. אנחנו לא יכולים להוריד את הראש בשלב הזה. נתניהו לא יפטר את דרעי והוא גם לא יתפטר. זה בדיוק כמו שהיה בשנת 99 בממשלת רבין"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    11:35
    31.05.24
    אתר קול חי 1 Comment on הרב השיב בנחרצות כנגד ארגון 'כושרות': "לא לסמוך עליהם בכלום"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העיתונאי ד"ר אבישי בן חיים לבצלאל קאהן ודוד חכם ב"מהדורת הבוקר": "לישראל השניה אין זכות הפגנה בישראל. או שהתקשורת תתעלם, או שישתמשו באנשים עם ח ו-ע שיוציאו את המאבק באור שלילי. חקרתי את מאבק "שאגת אריה" והכותרות היו שהשכנים בכלא מוטרדים מהרעש של תומכי דרעי".

    "ראינו את ההפגנות בהבימה שטיפחו את הסטריאוטיפ האנטי-מזרחי. הפגנות לא יעזרו. החלטה של בג"צ תתן הצדקה למהפך משפטי, זה הניצחון הגדול. נתניהו לא מתרגש, יריב לוין לא ממצמץ, אבל אריה דרעי בעד אחדות האומה – הוא פייסן. ברגע שהשופטים פוסלים את דרעי מעילת הסבירות, הם בעצם מודים שחוקית מותר לדרעי להיות שר אבל זה לא סביר בעיני השופטים. אסתר חיות עשתה טעות עצומה, היא שמה את עצמה בצד הלא נכון".

    עוד אמר אבישי בן חיים: "היום אנחנו בממשלה שיכולה להשלים את מהפך 77. אנחנו לא יכולים להוריד את הראש בשלב הזה, הרושם שלי, אומר בזהירות שנתניהו לא יפטר את דרעי והוא לא יתפטר. זה בדיוק כמו שהיה בשנת 99. אז דרעי התפטר מעצמו וחסך לרבין לפטר אותו. כאן נוכל לעשות חקיקת בזק, דרעי יתפטר ויבטלו את עילת הסבירות. זה שוב מביא לעימות הגדול בין ישראל הראשונה שאהרון ברק קורא הציבור הנאור לבין ישראל השניה"

    לגבי אליטת הציונות הדתית הסרוגה שמשתלטת על השיח בישראל אמר בן חיים: "אני אומר הרבה שנים שיש קבוצה דתית לאומית שתעבור צד. באמת זה מה שקרה לבסוף"

    האזינו לראיון המלא



    0 תגובות