רה"מ ושר הביטחון בפיקוד צפון: "האויב העיקרי – איראן"

איתי גדסי 1 Comment on רה"מ ושר הביטחון בפיקוד צפון: "האויב העיקרי – איראן"

לראשונה מהקמת הממשלה החדשה: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט קיימו היום הערכת מצב ביטחונית בפיקוד צפון. נתניהו: ""האויב העיקרי שאנחנו ניצבים מולו זה משטר הטרור באיראן וגרורותיו בסוריה ובלבנון".

צילום: עמוס בן גרשום\לע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט קיימו הערכת מצב ביטחונית, במסגרתה ניתנה סקירה ביטחונית נרחבת על הגזרה הצפונית – המודיעין, הפעילות המבצעית והאתגרים. כחלק מהסקירה, דנים באיומים לאורך הגבול עם לבנון וסוריה, וביכולות צה"ל וכוחות הביטחון להתמודד איתם.

בהערכת המצב השתתפו גם ר' המל"ל צחי הנגבי, סגן הרמטכ"ל אלוף אמיר ברעם, מפקד פיקוד צפון אלוף אורי גורדין, המזכיר הצבאי של רה"מ אלוף אבי גיל, רמ"ט פיקוד צפון תא"ל גיא מרקיזנו ובכירים נוספים.

עמוס בן גרשום /לע"מ

ראש הממשלה נתניהו לפני הערכת המצב: "אני פה בסיור בפיקוד צפון עם שר הביטחון והמפקדים. האויב העיקרי שאנחנו ניצבים מולו זה משטר הטרור באיראן וגרורותיו בסוריה ובלבנון. אנחנו נחושים להיאבק בניסיונות של איראן לפתח ארסנל גרעיני. אנחנו נחושים להיאבק בכל ניסיון של איראן להתבסס מולנו בגבולנו הצבאי הצפוני בסוריה. אנחנו נחושים להיאבק בכל הניסיונות של חיזבאללה לגלות תוקפנות נגדנו מלבנון. ומי שצריך לקבל תזכורת לקווים האדומים שלנו בעניין הזה יקבל אותה".

שר הביטחון יואב גלנט: "הגעתי עם ראש הממשלה לפיקוד הצפון כדי לעמוד מקרוב על מוכנות צה"ל וגופי הביטחון למול האתגרים הביטחוניים המשתנים. מערכת הביטחון תמנע את התבססות איראן בסוריה ותקטע את ערוצי העברת הנשק האיראני ללבנון וחיזבאללה.
השקט בצפון הוא יעד חשוב. לפיכך, לצד שמירת הרגיעה, נפעל בעוצמה כנגד כל ניסיון לפגוע באזרחי ישראל ובחיילי צה"ל".

מוקדם יותר, נפגשו רה"מ נתניהו ושר הביטחון גלנט עם לוחמי ההגנה האווירית ושמעו מהם על עשייתם ופועלם המקצועי. ראש הממשלה ושר הביטחון הודו ללוחמים על מסירותם והנכונות לשמור על ביטחון מדינת ישראל בכל עת.

 



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    ביבי כבר לא מעודכן. פעם האויב הכי מסוכן זה היה אירן. היום האויב הכי מסוכן הוא הרמטכ"ל לשעבר מר בני גנץ, שמכין "מלחמת אחים", אחריו יאיר לפיד, ואחריו יאיר גולן, אחרי זה ייתכן שזה דווקא השב"כ (ראו להלן), אחריהם יש להקה של שמאלנים ששותפים למרי האזרחי, אחרי זה יש את אירן.
    ימים יגידו. בינתיים כדאי לברר את העניין עם המוסד (את השב"כ אי אפשר לשאול הם הרי גם שידרו מסר מאיים כנגד הקואליציה לא מזמן והודיעו שהם מוכנים לפעול לכאורה משתמע בכח כביכול לשמירה על הדמוקרטיה).