מצמרר: 'יחידה 360' וניצולי השואה בסיור וירטואלי באושוויץ

אליהו גרין No Comments on מצמרר: 'יחידה 360' וניצולי השואה בסיור וירטואלי באושוויץ

'יחידה 360' וניצולי השואה קיימו סיור וירטואלי משותף באושוויץ לרגל יום הקדיש הכללי. מפקדי ומתנדבי מערך הסיוע הלאומי נועדו בצוותא ביוזמת פרויקט 'נצחה הרוח' יחד עם רבנים, אישי ציבור וקיימו מעמד יזכור

צילום: שלומי כהן
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"כשאנו מתחננים 'עשה למען באי באש ובמים על קידוש שמך', אנו מכוונים לנספים והניצולים. בשואה הארורה היו 'באי באש' – יהודים שנשרפו על קידוש ה', וישנם 'באי במים' – אלו שגופם נותר שלם כמו אדם הטובע אך הם מתו מבפנים. נשמתם נצרבה ונחרכה והם לא נותרו אותו דבר". במילים מטלטלות אלו פתח הרה"ר לישראל לשעבר הגר"י מצגר שליט"א את מעמד הזיכרון לזכר קדושי השואה הי"ד, שנערך יום הקדיש הכללי על-ידי 'יחידה 360' ומיזם נצחה הרוח'.

הרב הראשי לשעבר, סיפר למשתתפים על יהודי אמיד, אוד מוצל מאש, שישב לידו באירוע תורני, וכשהגישו את האוכל הוא סירב לטעום ממנו. לשאלת הרב, סיפר אותו יהודי שבכל פעם שמגישים לו אוכל הוא נזכר בביתו הי"ד אותה ראה כשלד עצמות ובעוד היא מבקשת ממנו חתיכת לחם כרעה ומתה. זה יהודי שבא במים". אמר הגר"י מצגר.

"בשבת האחרונה פגשתי בווינה יהודי ניצול שואה, שהראה לי את הטלאי הצהוב שענד בימי המלחמה, שמור בתוך הסידור. 'אני בן 98 ויש לי ב"ה 98 נכדים. זאת הנקמה שלי בהיטלר, אני מקווה להגיע לגיל מאה ועשרים' אמר היהודי". עין לא נותרה יבשה בהיכל. מפקדי מערך הסיוע הלאומי 'יחידה 360' הודו לגר"י מצגר נרגשות על דברי ההתעוררות.

,

שלומי כהן

"המטרה שלנו היא להביא את נקודת מבטו של היהודי המאמין" סיפרה מרים כהן, מיוצרות מיזם 'נצחה הרוח', היא שיתפה את הנוכחים בדרך הארוכה שעברו שרצופה בהשגחות פרטיות, עד לקבלת האישור המיוחד לתעד בתוך מחנה ההשמדה.

ניצולי השואה ומתנדבי 'יחידה 360' שהשתתפו בטקס הזיכרון זכו לחוויה מעצימה, ביקור מודרך באושוויץ מבלי לעלות על מטוס, באמצעות צפיה במשקפי מציאות מדומה, זאת הודות למיזם 'ניצחה הרוח – אושוויץ ב-360'. את הסיור הדריך החוקר החסידי הרב ישראל גולדווסר שלקח את המשתתפים למסע בזמן תוך שהוא 'מכניס' אותם לעולמם של יהודי המחנה בסיפורי גבורה ומסירות נפש. התרגשות רבה ניכרה בקהל עת חזו בניצולים מספרים על הזוועות מכלי ראשון, על רקע צריפי המחנה, ועל הניסים הגלויים שבזכותם זכו להיחלץ משם בחיים.

לאחר הסיור הוירטואלי, נערכה אל מול נרות זיכרון, תפילת 'א-ל מלא רחמים' לעילוי נשמת ששת המיליונים הי"ד. לפני התיבה חלפו הרה"ר לישראל לשעבר הגר"י מצגר, הרב חיים הורביץ רב 'יחידה '360 ואלחנן רוט ממפקדי היחידה. לאחר התפילה המרגשת שנשא החזן שמעון בלזם, הניצולים וחלק מהמתנדבים שהשתתפו במעמד אמרו קדיש.

"פעם בשנה מזכירים את כל הנרצחים בקדיש הכללי, כמה מתאים שקדיש זה נאמר השנה על ידי מתנדבי יחידה 360 והניצולים בשיתוף מיזם 'נצחה הרוח' שדואג להנחלת הזיכרון והנצחת הקדושים ב-360 מעלות לאורך השנה כולה" מסכמת חני קופילוביץ, מנהלת מיזם 'נצחה הרוח'.

ישראל מורגנשטרן יו"ר כבוד של 'יחידה 360' אמר באירוע: "אני נכד לניצול שואה. סבא לא דיבר על מה שקרה איתו שם. המטרה שלנו ביום הזה היא לחזק את התודעה 'למען ידעו דורותיכם' ו'זכור את אשר עשה לך עמלק'. המיזם של נצחה הרוח הוא עבודת קודש של ממש".

מייסד היחידה חזי שבקס אמר לאחר האירוע: "אין לי ספק שלאחר החוויה יוצאת הדופן שחוו כאן המתנדבים המסורים שלנו, תחושת השליחות של כולנו תתעצם. אנו מבינים את המשמעות של להיות נתונים לחסדיהם של אומות העולם, ושמדינה יהודית היא נס ודבר שאינו מובן מאליו. תודה למיזם ניצחה הרוח על השותפות המיוחדת".



0 תגובות