כל הקולות, הראיונות והדיווחים מהפיגוע בירושלים | מהדורת הבוקר

    מהדורת הבוקר No Comments on כל הקולות, הראיונות והדיווחים מהפיגוע בירושלים | מהדורת הבוקר

    מהדורת הבוקר עם כל העדכונים מזירות שני הפיגועים בירושלים: דיווחי הכתבים, הפרטים שמתבהרים, ראיונות עם אנשי הרפואה והצהרות הפוליטיקאים

    צילום: ארי טננבוים
    18:54
    07.05.24
    צבי טסלר No Comments on ההתייקרות מגיעה אלינו לכיס: מחירי סל המזון ברשתות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מהדורת הבוקר (רביעי) בהגשת איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן, במשדר מיוחד עם היוודע פיגוע הטרור הקשה הבוקר בירושלים, בו נהרג בחור ונפצעו בני אדם נוספים.

    7:39 – מנכ"ל מד"א, אלי בין עדכן

    7:42 – חובש שנכח בזירה, שוחח עם גדסי ופרידמן

    7:54 – מנכ"ל איחוד הצלה, אלי פולק

    8:05 – זכי הלר, דובר מד"א עדכן: אנחנו מדברים על שבעה נפגעים שאנחנו פינינו מהטרמפיאדה ביציאה מירושלים. למקום הגיעו כוחות גדולים של צוותי רפואה. הם הבחינו בשני פצועים. נער כבן 16 וגבר כבן 45 ששכב בסמוך והיו מחוסרי הכרה עם פגיעה רב מערכתית כתוצאה מההדף. צוותי הרפואה פינו אותם במקביל לטיפול רפואי במצב קשה. בנוסף טיפלנו בחמישה פצועים נוספים".

    חובש איחוד הצלה, משה מוסקוביץ

    ד"ר ינון בודה, מנהל בית החולים עין כרם

    דניאל קצנשטיין, חובש איחוד הצלה

    חה"כ צביקה פוגל מעוצמה יהודית: "מבחינתי אני אפעיל את כל העוצמות בכל מקום, נכנס לעזה, ג'נין, שכם ורמאללה. זאת מלחמת השחרור שלהם – לא פיגוע. הם רוצים להשתלט על ישראל. באר נפט מכבים רק בפיצוץ".

    פרופ' עופר מרין, מנהל ביה"ח שערי צדק: "הגיעו חמישה פצועים. שניים במצב אנוש, אחד מנותח עכשיו, עוד אחד אנחנו מייצבים את מצבו, עוד אחד בינוני קשה ועוד שני פצועים קל. טווח הגילאים הוא מ-16 ועד 60".

    מפקד זק"א ירושלים, בנצי אוירינג: "הייתי בפיגוע בכניסה לעיר ואז הודיעו שיש גם בצומת רמות. קודם כל ניסי ניסים בצומת רמות שאין אף פצוע אחד, למעט קל מאוד.  המראות האלה מחזירים אותי 20-25 שנים אחורה".

    חה"כ טלי גוטליב מהליכוד: "בשנה וחצי האחרונות ראינו אובדן הרתעה אמיתי. במשך שנים האויב לא העז להרים את ראשו ברמה הזו. ביטחון זה לא רולטה. כדי להבין בזה צריך שההגה יהיה בידיים של אנשים מנוסים. השר המיועד גלנט איש עתיר ניסיון. כוח מבין רק כוח".

    חה"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס: "צריך הרבה תפילה ביום כזה, שהקב"ה יתן את הכוח לכוחות הביטחון. אין ספק שחלק מהמטלות של הממשלה הקרובה זה דיוני עומק בנושא הזה. להקים ממשלה צריך עוד לפני שידענו על הפיגוע, כל בין הערביים הזה לא טוב. כדאי שגם זה ייפתר".

    כתבנו בנצי לייזרוביץ: "המפכ"ל הגיע לזירת הפיגוע לפני מספר דקות. אני חייב לציין שצומת רמות בשעות הבוקר עמוסה מאוד. מדובר בניסי ניסים שאין הרוגים באירוע וגם כמות הפצועים המועטת בצומת רמות, שני נפגעי חרדה. אין ספק שההיערכות של המחוז במשטרה תוגבר כעת משמעותית. חוקרי שבכ" הגיעו לאירוע והתחילו לחקור. יש עדים שראו שני חשודים בעלי חזות ערבית".

    כתבנו קובי פינקלר: "ככל הנראה מדובר במחבל אחד שרכב על אופניים חשמליים שגם הם התפוצצו בצומת רמות. העובדה שהמחבל הסתלק משם מלמדת שמישהו סייע לו. מתנהל מצוד וכל המצלמות נסרקות. מדובר פה במטען שונה ממטען פלילי, הוא עשיר בחומרי הדף וזו הסיבה גם לפגיעה הקשה באותם פצועים אנוש שעמדו כחצי מטר. רמות הכוננות גבוהה גם כך, זו הודעה די לקונית של המשטרה. כרגע הכל עובר למישור המודיעיני".

    סגן ראש העיר ירושלים, אריה קינג

    האלוף במיל' עמוס גלעד: "אין קשר בין ההצהרות של הפוליטיקאים למציאות. בשטח מערכת הביטחון עושה את העבודה. אני לא מסכים שאנחנו בגל של פיגועים. מערכת הביטחון מבצעים פעולות מנע 24/7. יחד עם זאת הרשפ בתהליך דעיכה, השטח הפלסטיני מבעבע. אני לא חושב שזה תמרור אזהרה לממשלה. ניסיונות פגועים יש כל הזמן. על הרוב לא שומעים כי המערכת מונעת את זה.  כשאומרים לנקוט צעדים יותר קשים- מה זה אומר?"

    ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "הייתי בשני המקומות. מדובר בנס גדול שאין נפגעים ברמות, היה יכול לקרות שם מה שקרה בכניסה לעיר. מי שאחראי על הביטחון בעיר זו המשטרה. אין ספק שסורקים אחר מטענים אחרים חלילה – בכל רחבי העיר".

    חה"כ חנוך מילביצקי מהליכוד: "לפני אוסלו הייתה שליטה מאה אחוז של ישראל על השטחים ועניינים אזרחיים התנהלו עם מנהיגים אזוריים וזה מה שצריך לעשות לדעתי.  האויב הערבי מקבל את התחושה שאנחנו לא איתנים כמו פעם בזכותו על הארץ ובהגנה עליה. רק לפני יומיים התפרסם שאסירים ביטחוניים בכלא צופים במשחקי כדורגל. צריך מלחמה עיקשת בטרור ובשולחיו. כרגע המלחמה הזו לא מתנהלת עד הסוף".

    דודי, עד ראיה מצומת רמות סיפר: "תחנת האוטובוס הייתה מלאה באנשים. הגיע אוטובוס קו 67 וחלק מהאנשים ירדו, אחרי חצי דקה היה פיצוץ גדול, הכל רעד. אנשים התחילו לרוץ. אני כחובש רצתי לראות אם הכל בסדר… היה פה נס. מקור הפיצוץ היה מאחורי הגדר סמוך לתחנת האוטובוס".

    מנהל בית החולים הדסה עין כרם, ד"ר ינון בודה עדכן שוב על מצבם של הפצועים

    מנהל בית החולים שערי צדק, פרופ' עופר מרין בעדכון נוסף: "הגיעו אלינו סך הכל 11 פצועים, חמישה מיד לאחר האירוע. אחד הגיע בהחייאה ולצערנו אחרי כשעה נקבע מותו. הוא נפגע אנוש מרסיסים במקומות רבים. הפצוע השני במצב אנוש בטיפול נמרץ עדיין, נשקפת סכנה לחייו. יש עוד שלושה במצב בינוני שיתכן שיצטרכו ניתוח, אף אחד מהם לא במצב מסכן חיים. פרט להם הגיעו עוד שישה פצועים".

    לקראת סוף המשדר, עדכן שוב כתבנו קובי פינקלר: "אנחנו מדברים על מחבל למגיע לטרמפיאדה ומניח מטען, ממשיך בנסיעה לצומת רמות ומשאיר שם מטען נוסף. כעבור זמן קצר המטען הראשון מתפוצץ בהפעלה מרחוק. כתוצאה מכך נהרג יהודי אחד ולפחות 15 נפצעים. בהמשך מן המטען השני אין נפגעים. ההערכה היא שמדובר באותו מחבל עם יד מכוונת ותשתית מאורגנת. כרגע מתנהל מרדף".



    0 תגובות