נרצח ופצועים רבים בהם אנוש בשני מוקדי פיגוע בירושלים

    כתבה מתעדכנת
    בנצי לייזרוביץ' וקובי פינקלר No Comments on נרצח ופצועים רבים בהם אנוש בשני מוקדי פיגוע בירושלים

    צעיר נרצח ותשעה עשר פצועים בהם אנוש בפיצוץ בתחנת האוטובוס בכניסה לבירה. בנוסף, פיצוץ נוסף שנשמע באיזור שכונת רמות בירושלים. ההערכה כי המטענים שהתפוצו הוטמנו בתיק שהונח מאחורי התחנות. ארגון הטרור חמאס לקח אחריות לפיגוע. התפללו לרפואת אלחנן בן לבנת וחיים נחום בן פיגי רבקה

    צילום: מדברים תקשורת
    כתבה מתעדכנת
    13:07
    18.04.24
    אתר קול חי No Comments on בהפתעה: כש"ביבי" עלה לשידור והבהיר שיתקוף באיראן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר בשעה 07:05 התרחש פיצוץ חזק של מטען חבלה בסמוך לצומת הכניסה לירושלים ליד תחנת אוטובוס. כתוצאה מהפיצוץ נפצעו 11 אזרחים שהיו במקום באזור תחנת האוטובוס, עפ״י גורמי הרפואה: 4 באורח קשה, 1 באורח בינוני והיתר (6) באורח קל. הפצועים פונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי ושעה ארוכה אחרי הפיגוע נקבע מותו של הבחור אריה שצ'ופק הי"ד, בן 16. תושב הר נוף בירושלים. תלמיד ישיבת בית מאיר, בעל אזרחות קנדית.

    video
    play-sharp-fill

    כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום והחלו בסריקות, נערכות סריקות בקרקע עם יחידות מיוחדות וגם מהאוויר. לצד פעולות נוספות בזירה יחד, לפינוי ולהצלת חיים יחד עם גורמי החירום וההצלה כאשר במקביל לטיפול בזירה זו, בסביבות השעה 07:35 ארע פיצוץ נוסף בצמוד לתחנת אוטובוס בצומת רמות שבירושלים. כוחות משטרה והצלה רבים בפיקוד מפקד מחוז ירושלים הגיעו לזירה והחלו בחקירת המקרה וסריקות אחר חשודים. מהמקום פונו לטיפול רפואי 3 נפגעים באורח קל.

    video
    play-sharp-fill

    חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים בירושלים מהפיגוע בכניסה לירושלים 12 פצועים, בהם 4 במצב קשה (גבר כבן 65, גבר כבן 45 ו-2 נערים כבני 16), פצוע 1 במצב בינוני צעיר כבן 20 ו- 7 פצועים קל. סמוך לתחנת אוטובוס בכביש רמות בירושלים 3 נפגעים במצב קל, בהם ילד בן 12, אישה כבת 50 וגבר כבן 40 ו-4 נפגעי חרדה. שירותי הדם של מגן דוד אדום סיפקו לבית החולים שערי צדק בירושלים 70 מנות ומרכיבי דם.

    פרופ עופר מרין אמר בראיון ל'קול חי': "הגיעו אליו סך הכל 11 פצועים, חמישה מיד לאחר האירוע. אחד הגיע בהחייאה ולצערנו אחרי כשעה נקבע מותו. הוא נפגע אנוש מרסיסים במקומות רבים. הפצוע השני במצב אנוש בטיפול נמרץ עדיין, נשקפת סכנה לחייו. יש עוד שלושה במצב בינוני שיתכן שיצטרכו ניתוח, אף אחד מהם לא במצב מסכן חיים. פרט להם הגיעו עוד שישה פצועים".

    נהג האוטובוס ב'קול חי'

    מבדיקה של חבלני משטרת ישראל בשתי הזירות עולה כי מדובר במטעני חבלה שונים שהונחו בשתי הזירות. עפ״י החשד מדובר בפיגוע משולב. חבלני המשטרה ממשיכים יחד עם כוחות משטרה רבים בטיפול בזירה תוך איסוף ממצאים ועדויות תוך סריקות אחר חשודים.

    מפכ״ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי הגיע לזירת הפיגוע וקיים בדקות האחרונות הערכת מצב עם מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן ומפקדי הכוחות, בסיומה הוחלט על המשך הפעילות המבצעית וההיערכות בשטח ואנמרו כי יש הערכה מבוססת כי מדובר בגורם אחד שעומד מאחורי שני האירועים אך לא הסכים לאשר דברים שיוחסו לגורם בכיר במשטרה מעדכן כי שני המטענים שהתפוצצו הבוקר בירושלים הופעלו מרחוק באמצעות טלפון, והכילו רסס, גולות ומסמרים.

    video
    play-sharp-fill

    בעקבות הפעילות במקום קיימים מספר שינויים בהסדרי התנועה: כביש הכניסה לעיר ירושלים נסגר לתנועת כלי רכב לטובת המשך הפעולות והתנועה מופנית לכביש 16. כמו כן צומת רמות נסגרה לתנועת כלי רכב והשוטרים פועלים להכוונת הנהגים יחד עם זאת משרד התחבורה מעדכן כי התחבורה הציבורית בירושלים פועלת, לרבות הרכבת הקלה, אולם מסלולי הקווים משתנים בהתאם להנחיית המשטרה. כמו כן, נרשמים עיכובים משמעותיים בלוחות הזמנים בעיקר בשירות הבין עירוני בעקבות העומסים החריגים.

    ניתן להתעדכן מול מוקד המידע הארצי של התחבורה הציבורית 8787* ומוקדי המידע של חברות התחבורה הציבורית. משרד התחבורה ממליץ לנוסעים אל ירושלים וממנה, להגיע באמצעות רכבת ישראל במידת האפשר.

    גם ראש העיר ירושלים, משה ליאון, ומנכ״ל העירייה איציק לארי הגיעו לזירות הפיגוע בכניסה לירושלים ובצומת רמות. ראש העיר קיבל סקירה מכוחות הביטחון ועומד בקשר רציף עם כוחות הביטחון במטרה להשיב את הביטחון לעיר במהירות האפשרית. בהנחיית ראש העיר אגף הרווחה ומחלקת החינוך של העירייה יעמדו בקשר עם משפחות הפצועים וידאגו לכל הנדרש.

    מעיריית ירושלים נמסר כי ראש העיר משה ליאון, ועיריית ירושלים כולה שולחים איחולי החלמה מהירה לפצועים ותנחומים וחיבוק גדול למשפחת ההרוג ומבקשים מהציבור להמשיך לשמור על השגרה.

    ההערכה כי המטענים שהתפוצו הוטמנו בתיקים שהונחו מאחורי תחנות ההסעה מה שמלמד על גורם אחד שעומד מאחורי הפיגועים. ארגון הטרור חמאס לקח אחריות לפיגוע. כביש 1 ממחלף סחרוב למערב נחסם.

    מנכ"ל מד"א עדכן במהדורת הבוקר

    חובש שהיה במקום שוחח עם קול חי

    מנכ"ל איחוד הצלה, אלי פולק עדכן במשדר

    חובש בכיר במד"א רפי יוז'וק סיפר: "יצאתי מהתחנה של מד"א בירושלים מיד כששמענו את הפיצוץ והגעתי במהירות לכניסה לעיר. במקום הייתה המולה. נער כבן 16 עמד על אי התנועה במרכז הכביש כשהוא בהכרה מלאה עם פציעות מדממות בגופו. הכנסתי אותו במהירות לאמבולנס ויחד עם הצוות שהיה איתי פינינו אותו בדחיפות לבית החולים שערי צדק תוך כדי טיפול רפואי לעצירת הדימומים. כשהייתי במיון קיבלנו בקשר דיווח על שמיעת פיצוץ נוסף ברמות ומיד יצאנו לאירוע השני. ראיתי מספר רכבים עם פגיעות מההדף ו-2 פצועים, גבר ואישה שהיו ב-2 רכבים שונים היו בהכרה וסובל מפציעות קלות בגופם ומחרדה. הענקתי להם טיפול רפואי ראשוני בשטח ופיניתי אותם לבית החולים הדסה הר הצופים כשמצבם קל ויציב."

    זכי הלר, דובר מד"א עדכן: "אנחנו מדברים על שבעה נפגעים שאנחנו פינינו מהטרמפיאדה ביציאה מירושלים. למקום הגיעו כוחות גדולים של צוותי רפואה. הם הבחינו בשני פצועים. נער כבן 16 וגבר כבן 45 ששכב בסמוך והיו מחוסרי הכרה עם פגיעה רב מערכתית כתוצאה מההדף. צוותי הרפואה פינו אותם במקביל לטיפול רפואי במצב קשה. בנוסף טיפלנו בחמישה פצועים נוספים".

    הפראמדיקים של מד"א משה טובולסקי וליאור לוי סיפרו: "היינו בתחנת מד"א בכניסה לעיר כששמענו רעש חזק של פיצוץ ומיד יצאנו למקום בכוחות גדולים שכללו אמבולנסים, ניידות לטיפול נמרץ ואופנועים. 2 פצועים במצב קשה שכבו במקום כשאחד מהם, נער בן 16 היה בתוך תחנת האוטובוס וגבר כבן 45 שכב על המדרכה סמוכה. מספר פצועים נוספים שהיו בהכרה מלאה ונפגעו באורח בינוני וקל התהלכו בזירה. הכנסנו את 2 הפצועים קשה לניידות לטיפול נמרץ ופינינו אותם בדחיפות לבית החולים תוך כדי טיפול רפואי מציל חיים".

    יוסף גבאי חובש איחוד הצלה מסר: "עמדתי ברמזור ושמעתי את הפיצוץ בתחנת האוטובוס. הגעתי תוך מספר שניות לזירה ונתקלתי בצעיר שנפצע אנושות. התחלתי להעניק לו סיוע ראשוני תוך כדי שביקשתי ממוקד איחוד הצלה להזעיק למקום את כלל כוחות החירום. במהלך הטיפול הגיעו אלי עוד שלושה פצועים בהכרה שבלו מחבלות ופציעות במצב בינוני עד קשה וקל".

    מיכאל גרוסקוט חובש נוסף של איחוד הצלה מסר: "הגעתי לזירה לסייע לנפגעים. לאחר הסיוע הראשוני שהענקנו להם בזירת האירוע הם פונו לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק כשהם סובלים מחתכים, פציעות, ופצעי הדף. כמו כן יחידת חוסן של איחוד הצלה הענקנו סיוע למספר נפגעי חרדה".

    ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו אמר כי הוא "מתפלל לשלום הפצועים ומחזק את ידי כוחות הביטחון שפועלים בשטח".

    יו״ר יהדות התורה, חה״כ הרב יצחק גולדקנופף אמר כי ישראל מתעוררת לבוקר קשה מאוד שמזכיר לכולנו את המציאות בה אנו חיים. בתוכנו חיים חיות אדם צמאי דם המבקשים להורגנו. הממשלה החדשה תידרש לצעדים מיידיים להשבת ההרתעה והבטחון לתושבי ישראל. גולדקנוף קרא להתפלל לרפואת הפצועים.

    ח"כ איתמר בן גביר, המתעתד להיות השר לביטחון פנים, הגיע לזירת האירוע בירושלים: "בוקר קשה. אנחנו בשרשרת של אירועים שלא מתחילה הבוקר. אתמול טירן פרו, רוצחים אותו וחוטפים את הגופה שלו. פיגוע באריאל, שני פיגועים בקרית ארבע ובמשך כל החודשים האחרונים גל של פיגועים שרק בניסים אנחנו לא סופרים עשרות של נפגעים.

    אני כמובן משתתף בצער המשפחה, מאחל רפואה שלמה לכל הפצועים ואומר בצורה פשוטה: צריך לנתק את השרשרת הזאת, צריך לגבות מחיר מהטרור. זה אומר לחזור לסיכולים הממוקדים, זה אומר להפסיק את החפלות בבתי הסוהר. לגבות מחיר מהטרור זה אומר שהבוקר בבתי הכלא הבטחוניים הכל צריך להיות סגור, אין יוצא ואין בא.

    לגבות מחיר מהטרור זה אומר להפסיק את התשלומים של רשות שהיא תומכת טרור. זה אומר לבדוק מאיפה המחבלים האלה יוצאים, להגיע לאותו הכפר, בין אם זה בתוך תחומי מדינת ישראל הקטנה ובין אם זה ביהודה ושומרון ולהטיל עוצר. לעבור בית בית, לחפש נשקים להחזיר את ההרתעה ולהחזיר את המשילות. אני לא אדבר על פוליטיקה אבל אגיד דבר אחד. חייבים להקים ממשלה כמב שיותר מהר – הטרור לא מחכה.

    שמעתי סקירה מהמפכ"ל, מטבע הדברים אני לא אומר מה שנאמר לי אבל אני כן אומר שאני סומך על כוחות הביטחון ואני נותן להם גב מוחלט. מכאן אני יוצא לבתי החולים לבקר את הפצועים. צריך לתת גב לחיילים שלנו, לשוטרים שלנו ולחזור לסיכולים הממוקדים. לחור לשלוט במדינת ישראל, לחזור להרתיע את הטרור, לגבות מחיר מהטרור. אפשר וצריך להתמודד עם טרור מאורגן. אפשר וצריך להילחם נגדו".



    0 תגובות