כך עמדנו באתגרי שנת השמיטה ברף הידור גבוה

עפר גדנקן No Comments on כך עמדנו באתגרי שנת השמיטה ברף הידור גבוה

מותג הסלטים 'אחלה', הנמכר ביותר במגזר, מספק הצצה למאחורי הקלעים של מדף הסלטים ובאתגרים העצומים של שנת השמיטה ברף ההידור הגבוה של בד"ץ שארית ישראל

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מותג 'אחלה' מציע מגוון עשיר של סלטים שונים ומגוונים – כדי שכל אחד יוכל למצוא את הטעם המועדף עליו וליהנות בדיוק ממה שהוא אוהב. כשמדובר על ציבור צרכנים שיודע להעריך איכות ללא פשרות מחד, וכשרות ללא עיגולי פינות מאידך – סלטי 'אחלה' הם הבחירה המועדפת.

אחלה הצליח לשמור כמעט על מגוון מלא של סלטים, למרות האתגרים שהציבה שנת השמיטה. לא ירדה בשנת השמיטה (למעט סלט אחד), על אף האתגרים שעמדו בדרך.

האם חשבתם פעם מה עומד מאחורי גביע סלט החצילים? האם ידעתם כמה לוגיסטיקה והיערכות נדרשים על מנת לספק לנו את סלט המטבוחה, שאי אפשר בלעדיו? ב'אחלה' למשל, ההיערכות לקראת שנת השמיטה התחילה כשנתיים מראש!

"מה יש להיערך מראש?" אנו מנסים להבין, דרור – מנהל מפעל הסלטים, פותח לנו צוהר לעולם שמאחורי הסלטים הכשרים: "השלב הראשוני הוא קבלת ההחלטה בתיאום עם גוף הכשרות: האם בוחרים במתווה כשרות מוחלט או חלקי, האם לצמצם את מגוון ה'מהדרין', או להותיר את כל המפעל בכשרות הגבוהה והמהודרת גם בשנת השמיטה, למהדרין מן המהדרין".

"בשנת השמיטה, כשרות ברמה גבוהה היא אתגר שלא כל מפעל או תעשיה מוכנים להשקיע בו כה רבות. ישנן חברות שבחרו בתקופה זו להעביר חלק מהמוצרים לכשרות אחרת. אך ב'אחלה' נפלה ההחלטה: להציב בראש סולם העדיפויות את ההידור בכשרות".

"וזה לא הכל", מבקשת לחדד אלה, האחראית על הרכש החקלאי, "ישנם חוסרים לא מעטים בחומרי גלם חשובים, יבול נוכרי בארץ אינו פשוט כלל וכלל, לא כל החקלאים מגדלים סחורה באיכות ש'אחלה' מקפידה עליה, טיפול בירקות מיובאים עלול להיות מורכב יותר ומצריך אחסון ושמירה לאורך זמן בטריות מרבית, דבר הכרוך בעלויות רבות בכך ועוד. חשוב להבין: האיכות של שטראוס מאד גבוהה. ולכן, שטראוס מקפידה ללוות את המגדל כדי לוודא כל העת את רמת האיכות. מסיבה זו גיבש המפעל צוות גדול המורכב מעובדים מכל המחלקות: שיווק, רכש, תפעול, טכנולוגיה ועוד – שלא נחו ולא שקטו עד שמצאו פתרון לכל גזר, פלפל או חציל".

המשגיח, הרב חיים בן חמו, מספר על הרגע בו הוחלט כי המפעל ישמור על שמיטה לחומרא: " הנהלת 'אחלה' ראו בכך חשיבות עליונה עבור המגזר החרדי, שיהיו לו סלטים מהודרים ובשפע לאורך כל שנת השמיטה".

"ומה קורה כאשר מתגלים חוסרים?" – אנו שואלים את מפקח הבד"ץ הרב יעקב בורנשטיין.

הרב בורנשטיין עונה ללא היסוס: "חד משמעית, ב'אחלה' אין עיגולי פינות. הכשרות מוקפדת ועומדת בסטנדרטים המחמירים ביותר, ויחד עם זאת, היא אינה באה על חשבון שום דבר אחר".

"כל שינוי קל בחומר הגלם דורש גם עבודה של צוות הפיתוח", אומרת שירי כהן מירקוס, מנהלת השיווק של  'אחלה' ומסבירה: "שינוי בסוג החציל או הפלפל העשוי להיות פשוט במטבח הביתי הופך להיות מורכב ביותר במקרה כזה, זאת משום של'אחלה' יש סטנדרטים גבוהים ביותר הנשמרים בתהליך מוקפד: הרכש מביא חומר גלם אחר, צוות הפיתוח מכין דוגמא של הסלט החדש, כולם טועמים ומוודאים שאין שום שינוי בסלט הסופי. הכל כדי לשמור על הטעם המנצח, המוכר והאהוב של 'אחלה'".



0 תגובות