פינדרוס: "בגלל השותפות שלנו ב'גוש' היטשטשו הגבולות"

אייל ראובן No Comments on פינדרוס: "בגלל השותפות שלנו ב'גוש' היטשטשו הגבולות"

ח"כ יצחק פינדרוס לקאהן וחכם ב"קול חי": "יש בעיה אידיאולוגית שהיטשטשו הגבולות בגלל מה שקרוי בשנים האחרונות 'גוש הימין'. ברור לכל בר דעת שיש הבדלים מאוד משמעותיים בינינו למפלגות אחרות בגוש. גם אם יש משהו טוב בליכוד או במקום אחר, זה לא חלק מהזהות שלנו"

צילום: עדינה ולמן - דוברות הכנסת
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חה"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שלישי), והתייחס לאותם מצביעים חרדים שלא החליטו אם להצביע. "בסופו של דבר בחור שלומד בישיבה ושומע מרבותיו שמדובר בעניין של קידוש השם או חילול ה' חלילה – מעל 90 אחוז עושים את מה שצריך, מאותה סיבה שרכשו ארבעה מינים בסוכות. אצלנו זה לא ענין של 'חגיגה לדמוקרטיה'".

לדבריו "יש גידול טבעי בסדר גודל של 17% שיצביעו בפעם הראשונה. זה מצביעים ששייכים ליהדות התורה וש"ס".

על הקלטות סמוטריץ' אמר פינדרוס: "אני מאוד מקווה שכאשר מישהו חוסם אותי בחניה ואני מאוד כועס – שלא מקליטים אותי. אם היו מקליטים כל שיחה שלי היה לי מאוד לא נעים להסתובב ברחוב".

הוא התייחס לזליגת מצביעים חרדים למפלגות אחרות בגוש: "יש בעיה ובלבול בשנים האחרונות בהצבעה למפלגות החרדיות. בגלל הדיבור של הצבעה לגוש הימין – היטשטשו הגבולות; ברור לכל בר דעת שיש הבדלים מאוד משמעותיים ביננו למפלגות אחרות בגוש. הדברים צריכים להיות ברורים שגם אם יש משהו טוב בליכוד או במקום אחר זה לא חלק מהזהות שלנו".

"אתמול מרן ראש הישיבה הרב אדלשטיין שליט"א אמר שלצאת להצביע זה עניין של קידוש ה' או חלילה להפך חילול ה'", הוסיף פינדרוס. "הנושא המרכזי הוא מי לה' אלי, ודעת תורה היא קובעת. חלק ממי לה' אלי יש הנהגה של הרבנים. ואותו חלק בציבור לא מוכנים לקבל אתה ההנהגה".

"ביום שלישי הבא יש מפקד מי לה' אלי. הקולות יספרו. העמדות של אחרים, כפי שכבר ראינו – יכולות להשתנות. היעד שלנו הוא 280 אלף קולות. התוצאה במנדטים תלויה באחוז ההצבעה הכללי וכמובן בידי שמים. במפקד אנחנו צריכים להראות ש-280 אלף איש היו נאמנים לה' ולתורתו".

פינדרוס חזר על דבריו ביחס לגנץ: "שיעשה הטבת חלום".



0 תגובות