הפרשן מוחמד מג'אדלה: "הערבים יכריעו את הבחירות"

אייל ראובן No Comments on הפרשן מוחמד מג'אדלה: "הערבים יכריעו את הבחירות"

פרשן חדשות 12 מוחמד מג'אדלה לקאהן וחכם ב"מהדורת הבוקר": "נתניהו משקיע כסף בקמפיין בחברה הערבית יותר מכל ראשי המפלגות הערביות יחד. חברי הכנסת הערבים מנסים להפחיד את הציבור מבן גביר ולגרום לערבים להצביע" | וגם: איך אומרים 'גיוואלד' בערבית? | הריאיון המלא

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מוחמד מג'אדלה, פרשן חדשות 12 שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם על ההצבעה בקרב הערבים בבחירות הקרובות. "מה שהולך להיות בחברה הערבית יכריע את הבחירות" פתה מג'דלאה. "אם יהיו אחוזי הצבעה נמוכים, יכול להיות מצב שלא יהיו כלל חברי כנסת ערבים בכנסת הבאה. אם יהיו 40 אחוזי הצבעה, שלוש הרשימות הערביות לא תעבורנה" הסביר.

"אם יהיו 45 אחוזי הצבעה במגזר הערבי, אפשר להניח שרק מפלגה אחת תעבור, ואם יהיו מעל 47 אחוזים, כנראה ששתי המפלגות יהיו בפנים, מה שאומר שיהיו 60 מנדטים לגוש הימין, והחרדים יצטרכו להחליט האם הם מקימים ממשלה עם חלקים מהגוש השני. גם אז חשוב לשים לב שהכח הערבי בכנסת יירד מ 10 נציגים ל 8".

על הסבר התופעה של אי השתתפות בבחירות הסביר הפרשן: "כל האירועים האחרונים גורמים לאזרח הערבי להרגיש שהוא לא שייך, לאבד אמון במדינה, ולכן הוא לא בא לקלפי".

"ההפחדה מנתניהו במגזר הערבי כבר לא עובדת. מאז שהוא הפך ל'אבו יאיר', הוא מרדים את השטח הערבי. הוא משקיע כסף בקמפיין בחברה הערבית יותר מכל ראשי המפלגות הערביות יחד".

"מה שיכול לעורר את השטח הערבי זה בן גביר. חברי הכנסת הערבים מנסים לעורר את זה ולגרום לערבים להצביע כדי לעצור את בן גביר".

לסיום, ציין מג'אדלה כי "חשוב לזכור, שהפעם בל"ד לא ברשימה המשותפת. זה פותח יותר אופציות ללפיד לשתף פעולה איתם".



0 תגובות