"תרחישים מאתגרים": ה'מארינס' השלים ניסוי מוצלח בכיפת ברזל

איתי גדסי No Comments on "תרחישים מאתגרים": ה'מארינס' השלים ניסוי מוצלח בכיפת ברזל

חיל הנחתים האמריקאי השלים בהצלחה סדרת ניסויי יירוט במערכת הגנה אווירית המשלבת את מיירט כיפת ברזל | מנהל הפרויקט בארה"ב: "מיירטי כיפת ברזל טובים ומספקים פתרון של משגר ייעודי עבור כוחות המארינס"

צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במהלך הניסוי הנוכחי, שחתם סדרה של שלושה ניסויים שבוצעו לאורך השנה האחרונה, יירטה המערכת בהצלחה מטרות שונות במגוון מתארים. בנוסף, נבחנה יכולת השיגור הרציפה של מיירטי כיפת ברזל ממשגר נייד שפותח על ידי המארינס.

סדרת הניסויים, שהתקיימה בשדה הניסויים White Sands שבמדינת ניו-מקסיקו, הינה חלק מתוכנית הפיתוח שמוביל המארינס לבחינת מערכת אב-טיפוס חדשה ליירוט לטווח בינוני (MRIC – Medium Range Intercept Capability).

הניסוי המוצלח הוכיח הן את ביצועי המשגר הנייד שפותח עבור המארינס, והן את ביצועי מיירט כיפת ברזל, בתרחישי יירוט רלוונטיים ומאתגרים במיוחד.

"שלושת הניסויים שהתקיימו השנה הוכיחו שביצועי מערכת MRIC עם מיירטי כיפת ברזל טובים ומספקים פתרון של משגר ייעודי עבור כוחות המארינס" אמר דון קלי, מנהל הפרויקט במחלקת ההגנה האווירית של מנהלת היבשה של חיל הנחתים בתום הניסוי.

ראש מנהלת ׳חומה׳ במפא"ת, משה פתאל: "הניסוי הנוכחי שמשלים סדרה של שלושה ניסויים מהווה עוד הוכחה ליכולת של מיירט טמיר של כיפת ברזל יחד עם המערך הקרקעי שלו להשתלב במהירות וביעילות עם כל מערכת הגנ"א רלוונטית וליירט מגוון איומים אוויריים בתרחישים מאתגרים ומורכבים. אנחנו מברכים על כל שיתוף פעולה בתחום ההגנ"א עם זרועות צבא ארה"ב".

סמנכ״ל בכיר וראש חטיבת מערכות הגנה אווירית ברפאל תא״ל (מיל׳) פיני יונגמן: ״פעם נוספת הוכיחו המערכות של רפאל שהן מסוגלות להשתלב במערכות קיימות ולייצר סינרגיה בין מערכתית, למתן ביצועים מתקדמים. המערכות המורכבות שלנו ברפאל מפותחות ״בארכיטקטורה פתוחה״ כך שעל ידי אינטגרציה לא מורכבת יתר על המידה, עם מערכות נשק אחרות, הן תשולבנה שילוב מלא. בניסוי האחרון של המארינס, הודגם שילוב מוצלח של מיירט טמיר ששוגר ממשגר חדש שפותח בהובלת המארינס, עם מערכת המכ״מ והשו״ב של המארינס שהינן מערכות שפותחו ע״י תעשיות אמריקאיות.״

 



0 תגובות