הסגיר את עצמו: נלכד המחבל שביצע את פיגוע הירי בירושלים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הסגיר את עצמו: נלכד המחבל שביצע את פיגוע הירי בירושלים

    המחבל שביצע את הפיגוע סמוך לקבר דוד הסגיר את עצמו לידי המשטרה. בפיגוע נפצעו שמונה בני אדם, בהם שניים במצב קשה. רב הכותל בקריאה למנהיגי הדתות האחרות: "לגנות בצורה נחרצת את הפיגוע"

    מרדף אחר היורה. דוברות המשטרה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    8:00 – בדקות האחרונות הסגיר את עצמו לידי המשטרה המחבל שביצע את פיגוע הירי אמש (מוצ"ש) בירושלים. כלי הנשק איתו ביצע את הטבח – נתפס. הוא הגיע לתחנת מוריה באמצעות מונית ושם הסגיר את עצמו, בתום כ-6 שעות של מרדף אחריו.

    הנשק שנתפס. צילום: דוברות המשטרה

    דוברות המשטרה

    השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הגיב: "אני מברך את כוחות משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי על הפעולה המהירה והנחושה, שהובילה לכך שהמחבל שביצע את הפיגוע הקשה הלילה בירושלים, נמצא בידינו. מדינת ישראל תרדוף בכל מקום ובכל זמן את דורשי רעתה, ותניח עליהם את ידה. לא יהיה להם רגע אחד של שקט, כפי שאנו מוכיחים בשבועות האחרונים בפעולות נחושות ויזומות, וביותר מזירה אחת. שוטרי ושוטרות משטרת ישראל פרוסים ברחבי ישראל ובפרט בירושלים כדי לאפשר את המשך שגרת החיים במהלך ימי הקיץ. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים בפיגוע".

    המפכ"ל ומפקד המחוז בהערכת מצב במהלך הלילה. צילום: דוברות המשטרה

    דוברות המשטרה

    במרכז הרפואי הדסה עדכנו הבוקר (ראשון), כי אל חדר הטראומה בהדסה הר הצופים פונו הלילה מפיגוע הירי שני פצועים, שניהם בהכרה. פצוע אחד בן 19 עם פגיעת ירי בכתף, במצב קל. פצוע שני בן 20 עם פגיעת ירי בצוואר וביד, במצב בינוני. בנוסף פונו 4 נפגעי חרדה בגילאים שונים.

    כזכור, הלילה סמוך לשעה 01:30, הגיע מחבל חמוש בכלי נשק וירה לעבר אוטובוס וכלי רכב שעמדו סמוך לחניון "שולחן דוד" בעיר העתיקה בירושלים. שמונה בני אדם נפצעו בפיגוע, בהם 2 באורח קשה, 2 בינוני ו-4 קל. 6 פונו לביה"ח שערי צדק, 2 להדסה הר הצופים.

    =

    דוברות המשטרה

    משה לוי סמנכ"ל באיחוד הצלה סיפר: "הייתה זירה קשה מאוד, המראה של הציצית המוכתמת בדם ועגלת התינוק המיותמת ייחרט לי בזיכרון עוד שנים רבות. הענקנו סיוע רפואי ראשוני לנפגעים שסבלו מפציעות ירי, חלקם באורח קשה וחלקם באורח קל. הנפגעים סיפרו לנו שהם חזרו מתפילה בכותל".

    מנהל יחידת הטראומה בשערי צדק, ד"ר אלון שוורץ עדכן את כלי התקשורת: "הגיעו שישה פצועים, שניים במצב קשה. אישה הרה עם פגיעה בטנית שנמצאת בחדר ניתוח וגבר כבן 60 עם פגיעת ירי בצוואר ובראש, מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ".

    ראש הממשלה, יאיר לפיד אמר: "כוחות הביטחון, שב"כ, צה"ל, ומשטרה פועלים להשיג את המחבל הנתעב ולא יעצרו עד שייתפס, יידעו כל מבקשי רעתנו שהם ישלמו מחיר על כל פגיעה באזרחים. ירושלים היא עיר הבירה שלנו ומוקד תיירות לכל הדתות, כוחות משטרה וצה״ל פועלים להשבת השקט ותחושת הבטחון בעיר. אני שולח איחולי החלמה מהירה לפצועי הפיגוע ומחזק את משפחותיהם המודאגות".

    רב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א אמר: "זעזוע עמוק וכאב על הפיגוע במתפללים תמימים שיצאו מהכותל המערבי ומקבר דוד המלך. אני קורא למנהיגי הדתות האחרות לגנות בצורה נחרצת את הפיגוע. בכותל המערבי יקדישו היום את התפילות לרפואת הפצועים מהפיגוע אמש".

    יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיב: "חייבים להתעורר. אם לא ניאבק בנחישות מול הטרור ונכתוש את המחבלים, הטרור רק יגבר ואת המחיר נשלם בדם. למחבלים מגיע עונש מוות, כי למחבלים אין זכות לחיות בבית כלא. הגיע הזמן גם לתת יד חופשית לשוטרים ולחיילים, לחלק רישיונות לנשק לכל נהג אוטובוס, חיילים משוחררים ותלמידי ישיבה. בהזדמנות זאת שולח רפואה שלמה ומתפלל לשלומם של הפצועים בפיגוע הנורא".

    ח"כ בצלאל סמוטריץ: ‏"ברגעים הקשים הללו כולנו מאוחדים בתפילה להחלמת הפצועים ומחזקים את ידי כוחות הביטחון במרדף ללכידת המחבלים ובתקווה לחיסולם. עלינו להכות בטרור ללא רחם ולפגוע במשלחיו ובמי שתומכים בו ומעודדים אותו בכל מקום".



    0 תגובות