"איראן אלופה בטעויות" | החוקר בני סבטי בהסבר מרתק

אסתי פלד No Comments on "איראן אלופה בטעויות" | החוקר בני סבטי בהסבר מרתק

על רקע הגעתו של ביידן לישראל, והצבתו של הנושא האיראני בראש סדר העדיפויות מצד ישראל, שוחח אבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" עם חוקר המדיה האלקטרונית באיראן בני סבטי ששפך מעט אור על המתרחש באיראן | האזינו לדבריו המרתקים

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע הגעתו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לישראל, והצבתו של הנושא האיראני בראש סדר העדיפויות מצד ישראל, שוחח אבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" עם חוקר המדיה האלקטרונית באיראן בני סבטי.

סבטי פתח את הריאיון: "ברשתות באיראן התמונה מתחלקת לשתיים. יש את אמירות המשטר שחוטף מכות ועורך שינויים בעקבות כשלים באיסוף מודיעין והגנה על בכירים ונכסים. אלו שינויים שהם רעידת אדמה באירן. זה תפקידים שלא הוחלפו 14 שנה".

"הם משדרים תמונה של חוסן ועוצמה. בכל פעם שיש כלפי איראן איום היא מאיימת חזרה בחיזוק תכנית הגרעין כמו ששמענו לאחרונה בדו"ח של סבא"א שהם מפעילים צנטריפוגות יותר חזקות ומהירות שמעשירות אורניום בצורה מהירה יותר . הם מאותתים לארה"ב". הסביר סבטי.

"האיראנים אלופים בחישובים מוטעים" הסביר סבטי, "אף אחד כבר לא זוכר שהמלך האיראני התקרב להיטלר כי הוא חשב שהוא יחליף את הבריטים. בסוף הבריטים גרשו אותו וניצלו את שטח איראן כדי להעביר אספקה לברית המועצות לנצח את הנאצים".

"גם כשרוסיה פלשה לאוקראינה הם עשו טעות" הוסיף סבטי, "הם חשבו שהנה הגיע הקץ של ברית נאט"ו לפחות בגבול המזרחי. שביידן נבחר הם שמחו יותר מהאמריקנים. הם הפילו את עצמם לחיקם של הרוסים. הם לא מבינים מהו עומק של תהליך דמוקרטי שכולם מתגייסים למטרה משותפת הם גוברים על פוטין. הם משלמים היום על חוסר הסכמה שהייתה להם אז לפני המלחמה. היום ארה"ב מקשיחה עמדות בגלל המלחמה באוקראינה".

האזינו לדבריו המלאים בריאיון:



0 תגובות