נשיא התאחדות הקבלנים: "המדינה צריכה לשווק את כל הקרקעות"

    המהדורה המרכזית No Comments on נשיא התאחדות הקבלנים: "המדינה צריכה לשווק את כל הקרקעות"

    נשיא התאחדות הקבלנים, ראול סרוגו ב'מהדורה המרכזית': "הממשלה צריכה לשווק בצעד חריג את כל הקרקעות שיש בידיה, 300 אלף דירות צריכות להימכר כאן ועכשיו – גרוע מאוד וחבל מאוד שהממשלה איבדה את השליטה ולא עשתה את זה. היא יכולה לקחת את השליטה לידיים"

    צילום: יונתן סינדל / Flash90
    8:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דיווח: חמאס דוחה את העסקה; נמשכת הלחימה במרכז הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא התאחדות הקבלנים, ראול סרוגו שוחח עם אבי מימרן במהדורה המרכזית על תוכנית הדיור 'מחיר מטרה':  "כל התכניות האלה הן טיפה בים, כמויות מאוד קטנות. זה נותן פתרון כאן ועכשיו לכמה אלפים של מחוסרי דיור ואגב אף אחד לא בודק מה מצבם הסוציו-אקונומי והאם אם זכאים בכלל להנחות. זה פתרון נקודתי. הוא לא באמת בא לפתור את משבר הדיור".

    לדבריו "גם בתקופת כחלון שריכז את כל הסמכויות אצלו וכיהן 4 שנים המחירים המשיכו לטפס, אין פתרון כשעוסקים בהיצע וביקוש. הממשלה צריכה לשווק בצעד חריג את כל הקרקעות שיש בידיה, 300 אלף דירות צריכות להימכר כאן ועכשיו – גרוע מאוד וחבל מאוד שהממשלה איבדה את השליטה ולא עשתה את זה. היא יכולה לקחת את השליטה לידיים".

    עוד אמר סרוגו: "רמ"י מוכר את הקרקע טיפין טיפין ונוהג, כמו חברת יהלומים עולמית שמשווקת לאט בכוונה כדי שישאר יקר, זה מה שהמדינה עושה במו ידיה ואת זה צריך להפסיק. על המדינה לשווק את כל הקרקע שיש בידה בין אם היא מוכנה לבניה ובין אם לא, אנחנו היזמים נדע לשפר את התשתיות יותר מהר ובזול".

    "בנוסף, הממשלה צריכה לתמרץ ולתגמל את הרשויות המקומיות לבנות. היום הרשויות המקומיות הן חסם לבנית דירות. ראשי הערים לא רוצים כי הארנונה לדיור זולה, כי חסרות תשתיות ועוד. חייבים לתמרץ בעשרות אלפי שקלים ליחידת דיור כל היתר שיינתן על ידי הרשות המקומית. אם ראש עיר יקבל תקציב של 30-50 אלף שקל על כל יחידת דיור שתיבנה הוא ירוץ לעשות את זה".

    עו"ד משה נתן רוזנבלט שעוסק בנושא הדיור במגזר החרדי הצטרף לשיחה: "הציבור החרדי הוא צרכן הדירות הגדול במדינה באופן יחסי לגודלו היות שהציבור שלנו צורך דירות לכל ילד ויש הרבה ילדים לכל משפחה".

    סרוגו: "אנחנו בקשר עם המגזר החרדי, צריכים להתייחס למגזר הזה בכובד ראש. גם משפחות שמתרחבות ולא רק זוגות צעירים".

    "הציבור החרדי הוא ציבור מצוין שאנחנו רוצים אותו גם על הפיגומים באתרי הבניה. הכדור בידי הממשלה שצריכה לתכנן שכונות שמתאימות לציבור החרדי. אנחנו נתאים את הבניה".

    רוזנבלט: "הקבלנים ברחבי הארץ מנסים לעשות הכל כדי שחרדים לא יוכלו להגיע לשם. חריש למשל הייתה אמורה להיות חרדית ושינם חרדים רבים שמנסים לקנות שם דירות אצל קבלנים והם נתקלים בקיר אטום".

    סרוגו: "הקבלנים הם לא אלה שקובעים את אופי השכונה".



    0 תגובות