"יבכו את השריפה": מסע הלווית מרן שר התורה בשעה 12:00 | כל הפרטים

בנצי לייזרוביץ' אבי רבינא ואיתי גדסי No Comments on "יבכו את השריפה": מסע הלווית מרן שר התורה בשעה 12:00 | כל הפרטים

מסע ההלוויה ייערך בשעה 12:00 הלווית הגר"ח קנייבסקי זצ"ל צירים מרכזיים צפויים להיחסם כבר מ-07:00. כביש 4 יהפוך למתחם חניה והסעות מרכזי | כל הפרטים על ההיערכות למסע הכאוב שצפוי להיות בהשתתפות כמיליון מלווים דואבים וכאובים

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ביום שישי ניצחו אראלים את המצוקים ועם ישראל התבשר בכאב כי נשבה ארון הקודש עת מרן שר התורה, הגר"ח קנייבסקי נפטר למרבה הצער בביתו שברחוב רשב"ם שבבני ברק. שעה  קלה קודם לכן מצבו הידרדר בפתאומיות לאחר שחש ברע בימים קודם, והוזעקו לביתו כוחות הצלה עם כונני איחוד הצלה שביצעו החייאה על מרן  זצוק"ל.

כל עם ישראל ראה את המחזה קורע הלב ביציאת נשמתו הטהורה ביום שישי אז סימנו מבית הרב לציבור לעשות קריעה על מרן זצ"ל. ואכן, למרות שמשפחתו רצו לערוך מיד את מסע ההלוויה משטרת ישראל הפעילה "פקודת אדמו"ר" ולחצה להעברת הלווית הענק למחר, יום ראשון. כמו כן, עקב הסער והקושי גופתו הקדושה והטהורה נותרה בביתו.

עם מוצאי השבת התקבלה ההחלטה בקרב בני המשפחה, המשטרה והגורמים המוסמכים כי מסע ההלוויה ייערך מחר בשעה 12:00 הלווית הגר"ח קנייבסקי זצ"ל צירים מרכזיים צפויים להיחסם כבר מ-07:00. כביש 4 יהפוך למתחם חניה והסעות מרכזי.

כביש 4 ייסגר ממחלף מורשה ועד מסובים מהשעה 7:00 בבוקר, עד פיזור האירוע, לכל הפחות 12 שעות. המקטע בין המחלפים הזה יהפוך לטרמינל להורדת נוסעים מאלפי אוטובוסים שיגיעו למקום, ומשעות הבוקר המוקדמות יחסמו כל הכניסות לבני ברק. כמו כן עומסים כבדים צפויים הכבישים 6, 5, 2. שיבושי התנועה ישפיעו גם על ההגעה לנמל התעופה בן גוריון. גורמים במשטרה מבקשים להימנע מהגעה לאזור גוש דן, פרט למגיעים ללוויה, שכן כל האזור יושבת.

מדוברות המשטרה נמסר מיד עם מוצאי השבת כי השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב והמפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי סיימו כעת דיון בדבר היערכות משטרת ישראל להלוויתו של הרב חיים קנייבסקי זצ"ל. חשוב לציין כי מסתמן שההיערכות גלשה לתוך השבת תוך חילולה באופן פוגעני וחסר רגישות בסיסית.

במסגרת שורה של דיונים שקיים היום המפכ"ל, המשטרה תפעיל את פקודת "אדמו"ר" עם כ- 3,000 שוטרים ותערך להגעה של מאות אלפי משתתפים להלוויה בדיונים שהתקיימו השתתפו, הסמפכ"ל, מפקד מחוז ת"א, מפקד אגף התנועה, ראש אג"מ, אטו"ב, אג"ת ואת"ל וקציניהם. את עיקרי ההיערכות הציגו במשטרת ישראל לשר לביטחון הפנים, עמר בר-לב ומנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, תומר לוטן.

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב: ״מחר בבני ברק משטרת ישראל עומדת לנהל אירוע בסדר גודל שלא נתקלנו בו במחוזותינו. המשטרה כולה נרתמה למשימה לאפשר את התנהלות הלוויה כנדרש ואת ביטחון ציבור המלווים. המפתח לכך הוא שיתוף פעולה בין-משרדי ועם הרשויות המקומיות ובראשן של בני ברק. מעל לכל משטרת ישראל זקוקה לשיתוף פעולה של הציבור המשתתף בלוויה ולציבור הכללי באזור המרכז״.

המפכ"ל התייחס בדבריו להלוויתו של הרב קנייבסקי ז"ל: "אני קורא לציבור להתעדכן בהודעות המשטרה בדבר החסימות וסידורי ההלוויה וכמובן להישמע להוראות השוטרים שיפרסו משעות הבוקר המוקדמות ברחבי בני ברק והסביבה. מדובר באירוע לאומי, מהגדולים שידעה מדינת ישראל, ושמשטרת ישראל תרתום אליה את כל הגורמים הרלוונטים לרבות שאר ארגוני הביטחון, ההצלה ומשרדי הממשלה בכדי לאפשר את קיום האירוע בצורה הטובה ביותר".

עוד נמסר כי המטרה של משטרת ישראל היא שההלוויה תעבור בצורה בטוחה ובאופן מסודר שיאפשרו את קיומה עם כמות המשתתפים הגדולה שצפויה להגיע, ותנאי השטח המאתגרים באחת הערים הצפופות בישראל. "אנו נפעל כאשר שלומם ובריאותם של המשתתפים הם בראש סדר מעיינינו במקביל לשאר האיומים שאנו מכירים" אמר המפכ"ל.

כ- 3,000 שוטרים מכל רחבי הארץ ייקחו חלק במבצע המורכב הזה בפיקוד מחוז תל אביב וכל מערכות המשטרה ייקחו חלק במבצע שימשך למעלה מ- 15 שעות, ולאחר סיום ההלוויה עם הגעת המוני מבקרים לאזור בית העלמין שצפויים להגיע בימים הקרובים.



0 תגובות