ח"כ ארבל: "חבר כנסת מ'המשותפת' אמר לי – 'יש כאן יד מכוונת'"

    אסתי פלד No Comments on ח"כ ארבל: "חבר כנסת מ'המשותפת' אמר לי – 'יש כאן יד מכוונת'"

    ח"כ משה ארבל בשיחה עם 'קול חי': "אתמול ניגש אלי חבר כנסת מהרשימה המשותפת שאיננו יהודי ואמר לי תראה, הצלחנו גם בחוק הגיוס, גם בחוק של הרבנות, גם בחוק של בתי התפילה – הוא אמר לי 'אני אומר לך יש כאן יד מכוונת'"

    צילום: פלאש 90
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ משה ארבל שוחח עם אבי מימרן במהדורה המרכזית והתייחס תחילה לנפילת החוק לשינוי הגוף הבוחר של הרבנים הראשיים: "אנחנו רואים סיעתא דשמיא ממש, אתמול ניגש אלי חבר כנסת מהרשימה המשותפת שאיננו יהודי ואמר לי תראה, הצלחנו גם בחוק הגיוס, גם בחוק של הרבנות, גם בחוק של בתי התפילה – הוא אמר לי 'אני אומר לך יש כאן יד מכוונת'. התרגשתי מאוד לשמוע את זה".

    ארבל התייחס גם להעברת החוק לפטור מארנונה לבתי כנסת ולמסגדים: "נעשתה עבודה פרלמנטרית מתוחכמת מאחורי הקלעים. בין היתר ביקשנו מח"כ תומא סלימאן להצטרף להצעת החוק, הם ידעו שאם הם יתנגדו לחוק הזה יהיה לזה מחיר בציבור הערבי. מדובר בחוק חשוב ומשמעותי, גם אם הוא בהוראת שעה. תקופת הקורונה גרמה לקושי גדול בגיוס תרומות לבתי כנסת ומוסדות".

    ארבל דיבר גם על הצעת החוק אותה הוא מקדם לאיסור כבילת אסירים ועצירים בדיונים בבתי המשפט: "על פי פסיקת בג"ץ שוטר חייב להודיע ולבקש אישור מבית המשפט לעשות את זה וגם זה במקרים חריגים, ולצערי החריג נהפך לכלל והרוב נאזקים ומושפלים ללא תכלית ולכן ביקשנו לעגן את המצב המשפטי הקיים בפסיקה – בחקיקה ראשית ושיהיה אפשר לתבוע את השוטר בגין הפרה של הדין הזה. כעת, אם ימשיכו להשפיל את כבודם של אנשים בלי תוחלת, אנשים יוכלו לתבוע".

    הוא הוסיף כי "במקרים שבהם יש סיכון של בריחה או מסוכנות, השוטר יצטרך לפני הדיון לפנות לבית המשפט ולהציג לו את נתונים ורק לאחר החלטת שופט הוא יוכל לכבול אותו גם בבית המשפט".

    ארבל סיפר על מאמציו לקיים דיאלוג בכנסת: "אני משתדל למצוא את הטוב המשותף עד כמה שאפשר ולקדם את הדברים שבשמם שלחו אותנו לכנסת. זה לא קל. השיח היום רעיל וקשה מאוד, יש איבה".



    0 תגובות