סגן השר קרא: "העברנו רפורמות רבות, מחוייבים להורדת יוקר המחיה"

    אסתי פלד No Comments on סגן השר קרא: "העברנו רפורמות רבות, מחוייבים להורדת יוקר המחיה"
    צילום: עמית שבי/ פול
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן השר במשרד ראש הממשלה, אביר קארה שוחח עם אבי מימרן במהדורה המרכזית והתייחס תחילה לנעשה במזרח אירופה: "אם ישראל תידרש לנושא הזה ניקח בזה חלק. צריך לזכור שיש לנו יחסים טובים עם שתי המדינות ואנחנו צריכים לשמור גם על האינטרסים שלנו לצד תמיכה בריבונות האוקראינית", אמר קרא.

    לאחר מכן הוא התייחס לנושאי כלכלה: "אני שבע רצון מהחודשים האחרונים. לא חלמתי שאגיע להישגים שכאלה בשמונה חודשים: בחוק הרגולציה, ברשת הביטחון לעצמאים, הרבה פעמים הייתי צריך להתעקש ועשיתי זאת. העברתי רפורמה במכון התקנים ועוד. הצלחתי להשיג הכי הרבה דברים שחלמתי לעשות ואני מאוד שמח על כך".

    הוא נשאל על חוק הפנסיות לקציני צה"ל: "אני לא מסכים להגדלות הרמטכ"ל, אני רוצה להביא לסיום התופעה הזו. זה הגדלות בלתי חוקיות לאנשים בגיל 42 עם כושר השתכרות גבוה. יש בזה טעם לפגם. התנגדתי לחוק ולכן לא הביאו אותו וכחול לבן החליטו על חרם. אתמול הגענו להסכמות שהבסיס הוא שנשנה את החקיקה".

    עוד אמר קרא "אני העברתי לראשונה את רשת הביטחון לעצמאים, בימים הקרובים נביא את זה בחקיקה קבועה. אין מיסים חדשים, אבל יש דברים שהם בשליטה שלנו ויש דברים שלא. המדיניות הכלכלית שלנו היא נכונה. אנחנו נלך לכיוון של הפחתת מיסים. אני הגעתי כדי לשנות במבנה המדיניות, להפחית את הרגולציה. כיום כל המערכת מהונדסת לעשות הכל שבעל עסק יכשל".

    לדברי קרא "יוקר המחיה בישראל היה מהגבוהים בעולם גם לפני הממשלה הזו וכרגע יש עליית מחירים עולמית. עשינו דברים אדירים, הרפורמה במכון התקנים תאפשר לייבא לישראל מוצרים מכל מדינה מערבית. זה יכניס עוד תחרות ויוריד מחירים".

    הוא הסביר על עליות המחירים: "החשמל נקבע על פי נוסחה, כך גם מחיר הדלק. איזה שליטה יש לממשלה כאשר המחירים לחביות נפט עלו? הדבר היחיד שהממשלה יכולה לעשות זה לאפשר תחרות בין יזמים, לנפץ מונופולים. יש לנו אחריות מלאה על יוקר המחיה, אנחנו מחויבים להוריד אותו ואנחנו נעשה זאת".



    0 תגובות