יו״ר המעסיקים: "שכר מינימום של 40 שקל לשעה יהיה הרסני למשק"

    איתי גדסי 1 Comment on יו״ר המעסיקים: "שכר מינימום של 40 שקל לשעה יהיה הרסני למשק"

    לקראת הדיון הצפוי ביום ראשון הקרוב בממשלה על שכר המינימום יו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר הביע הבוקר בפני שר האוצר ושרי הממשלה התנגדות נחרצת להעלאת שכר המינימום מעבר להעלאה שסוכמה במסגרת "עסקת החבילה" שנערכה בשיתוף המעסיקים וההסתדרות

    צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
    9:08
    26.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים נ"ח-נ"ט

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת הדיון הצפוי ביום ראשון הקרוב בממשלה על שכר המינימום יו״ר המעסיקים ד"ר רון תומר אמר לשרים כי: "העלאת שכר המינימום ל- 40 שקל לשעה הינו מהלך פופוליסטי, שיעלה את יוקר המחייה ויהיה הרסני למשק. לא ברור לי איך אפשר מחד לפעול להורדת המחירים לצרכן ומאידך להקפיץ בקיצוניות את שכר המינימום – אלו שני מהלכים שמתכנסים יחד רק בספרי מדע בדיוני" אמר ד"ר תומר.

    יו"ר המעסיקים הוסיף: "העלאת שכר המינימום תקפיץ את כל רמות השכר כלפי מעלה והדבר יבוא לידי ביטוי הן בעלייה במחיר לצרכן של מוצרי צריכה בסיסיים כגון חשמל, מים, מזון ועוד, והן בעלייה במחיר של שירותים פרטיים וממשלתיים. בעסקת החבילה הסכמנו על העלאת שכר המינימום שכן מהלך זה לווה במהלכים משלימים שאיפשרו למעסיקים לעמוד בתנאים החדשים ובוצע בתיאום מלא עימנו. כל מהלך חד צדדי מצד הממשלה להעלאת שכר המינימום ייתקל בהתנגדות קשה מצידנו ויוביל לפגיעה במשק".

    נשיא ההתאחדות הוסיף ואמר כי: ״כולנו שואפים לשכר גבוה יותר אבל צריך גם לזכור שבפועל השכר החציוני בישראל הוא כמעט פעמיים שכר המינימום והשכר הממוצע גבוה מפעמיים. אפשר לדבר גם על שכר מינימום של 70 ו – 100 שקל לשעה, אבל לכל העלאה כזו יש השלכות משמעותיות שיש לקחת בחשבון, בראש ובראשונה על יוקר עשיית העסקים ועל שוק התעסוקה. לכן גיבשנו באופן יסודי ומקצועי את הנוסחה הנכונה והראויה שתאפשר למשק להמשיך לצמוח תוך חיזוק העובדים בכלל, והעובדים החלשים בפרט״ דברי ד"ר רון תומר לשרי הממשלה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מקשקש את האינטרסים של המעסיקים שמושכים לעצמם משכורות של מינימום פי 30 מ-29.12 לשעת עבודה שכר מינימום נראה אותך מסתדר עם 40שח לשעה כולל הפחתת חצי שעת עבודה על שאין זמן לאכול ברוב המשרות האלה חברי כנסת יקרים על תרחמו על המעב
      סיקים תרחמו על אותם אילו שאין להם להעניק לילדיהם את המינימום