עוזי דיין: "רק הסכם שיסיג את איראן אחורה יהיה אפקטיבי"

    מהדורת הבוקר No Comments on עוזי דיין: "רק הסכם שיסיג את איראן אחורה יהיה אפקטיבי"

    האלוף במיל' עוזי דיין בריאיון ל'קול חי': "איראן יכולה לנצל את המצב ברוסיה ולעשות מהלכים נגד ישראל. איראן התקדמה קדימה והעשירה חומר, ואי אפשר לחזור להסכם שהיה. חייבים להפעיל נגדם סנקציות נשכניות כמו חרם כלכלי ולשמור על האפשרות הצבאית – האקדח שלנו טעון מאוד"

    צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האלוף במיל' עוזי דיין שוחח עם איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן במהדורת הבוקר על שיחות הגרעין בוינה: "חשוב מאוד במצב הנוכחי לשמור על חופש פעולה שלנו בכלל ובגזרה הצפונית בפרט וחשוב מאוד לשים לב לא רק לעניינים התקפיים ולטרור אלא שלא עושים עסקה שבסופו של דבר עושה הקלות לאיראן – או בסוריה או במשא ומתן על הגרעין".

    לדבריו "כולם מדברים על ההסכם הישן שלא היה טוב. אבל היום אי אפשר לחזור אפילו להסכם הקודם כי איראן נמצאת הרבה יותר קדימה ואין שום טעם היום בהסכם, אלא אם כן הוא מסיג את איראן אחורנית ולא רק מקפיא את המצב".

    "בשנים האחרונות איראן העשירה יותר חומר", אומר דיין. "אם לא עוצרים את איראן היום, אז ודאי שבתוך השנתיים הקרובות יכולה להיות לה פצצה ויכול להיות שהרבה יותר מהר. וזה לא מספיק רק להסיג אחורנית אלא שההסכם יכלול לידו נבוט של סנקציות שלא יתנו להם לרמות".

    עוד אמר דיין: "ישראל צריכה לעשות שלושה דברים: אחד, להסביר שאם איראן תהיה גרעינית תתווסף בעיה עולמית חדשה. דבר שני זה ללחוץ את מדינות המערב לסנקציות קשות – אמברגו נפט וחרם כלכלי הדוק. דבר שלישי, לא להסתפק באיומים אלא להבהיר שאנחנו מסוגלים לעצור את איראן. מידיעה אישית – האקדח שלנו טעון".



    0 תגובות