כולל 'הגזלנים הקדושים' ביתר עילית בשבת גיבוש • תיעוד

נתי קאליש No Comments on כולל 'הגזלנים הקדושים' ביתר עילית בשבת גיבוש • תיעוד

בשבת האחרונה זכו לומדי כולל 'הגזלנים הקדושים' סניף ביתר עילית לשבת גיבוש ייחודית ברוב פאר והדר במלון 'בית האלה' הסמוך לעיר בית שמש בהשתתפות המשפיע ר' משה ביננשטוק שליט"א | גלריה

צילום: דוד דנברג
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשבת האחרונה זכו עשרות אברכים מחסידי ברסלב בביתר עילית שמשתתפים מידי ערב בכולל 'הגזלנים הקדושים', לשבת גיבוש מיוחדת ויוקרתית במלון 'בית האלה' שעל יד בית שמש, בפאר והדר ובארגון מוקפד עד לפרטים הקטנים.

פרויקט 'הגזלנים הקדושים' הוקם ביוזמתו של יו"ר מזכירות ברסלב העולמית ר' נחמן בנשעיה שליט"א, והארגון שם לו למטרה לקבץ מידי ערב אנשים שעסוקים במשך היום לפרנס את ביתם, לשעת לימוד משותפת, על מנת שגם הם יזכו לטעות את טעמה של התורה הקדושה.

השם 'הגזלנים הקדושים' לכאורה נשמע מעט מוזר, ולא מובן ההקשר בין 'גזל' לבין 'קדושה', אך בארגון מסבירים את העומק שעומד מאחורי המילים על פי תורה של רבי נחמן מברסלב זיע"א. בגמרא מובא שכשאדם מגיע ללמעלה לאחר ה- 120 שואלים אותו: "קבעת עיתים לתורה?", והרבה פירושים נאמרו על זה, אך ר' נחמן מבאר זאת כך: 'קביעה' זה מלשון 'גזל' כמו שכתוב בספר משלי 'וקבע את קבעיהם נפש' ופירש רש"י קבעיהם – גוזליהם. והפירוש הוא, שישאלו את האדם האם הוא 'גזל' מהיום זמן ללימוד תורה. ומכאן הגיע השם 'הגזלנים הקדושים'.

את סניף ביתר עילית מנהל הרב אברהם ליפשיץ שליט"א שדואג ללומדים מידי ערב לאווירה טובה, ולשיעורים בדף היומי והלכה, בבית המדרש 'כולל חצות' של הרב יהושוע מאיר דויטש שליט"א. והוא זה שארגן את השבת הנפלאה ללומדים, ונשא על כתפיו את עול המימון האדיר.

השבת שהתקיימה כאמור במלון 'בית האלה' הייתה ברמה גבוהה של יוקרה וארגון מוקפד, ובמהלך סעודות השבת המפוארות נשא מדברותיו המשפיע ר' משה ביננשטוק שליט"א שהפליא בדברי חיזוק ללומדי הכולל, ובסיפורים היסטוריים על חסידי ברסלב. את השבת הנחה מחבר הלבבות ר' חיים כ"ץ שליט"א.

במשך כל השבת הוצב בכניסה לאולם הסעודות שלט זיכרון לאחד מבני החבורה הרב שמעון מטלון ז"ל שנספה באסון מירון, שהיה דמות בולטת בכולל ולכתו באסון הותיר בהלם את חבריו לכולל.

במוצאי השבת ערך ר' משה ביננשטוק שליט"א הבדלה בליווי כלי זמר, ולאחר מכן המשתתפים פרצו בריקודים של שמחה על הזכות העצומה שנפלה בחלקם, לפנות שעה ביום מכל עיסוקיהם ולשבת ללמוד תורה.

 

 

 

 

צילום: דוד דנברג
צילום: דוד דנברג
צילום: דוד דנברג
צילום: דוד דנברג
צילום: דוד דנברג


0 תגובות