בנט: "נציג לציבור שורה של צעדים מידיים להקלה על יוקר המחיה"

    איתי גדסי No Comments on בנט: "נציג לציבור שורה של צעדים מידיים להקלה על יוקר המחיה"

    ראש הממשלה התייחס ליוקר המחיה: "בימים הקרובים נציג לציבור שורה של צעדים שייעודם להקל על יוקר המחיה בארץ. אני מקווה שבקרוב כבר תהיה בשורה, בעיקר במחירי המזון. אלה דברים שיהיה להם אפקט מיידי. כבר נעשו כמה צעדי בלימה, מול רשתות השיווק והיבואנים, ואני רוצה לשבח את שר האוצר ואת שרת הכלכלה על כך"

    צילום: חיים צח / לע"מ
    18:23
    09.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on שהחיינו: בעלי העסקים המובילים משתתפים בחנוכת המשכן החדש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום וידאו: עומר מירון/ לע"מ, סאונד: בן פרץ/ לע"מ

    ראש הממשלה, נפתלי בנט התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לדו"ח המל"ל: "הבוקר יציג ראש המל"ל לממשלה את הערכת המצב ואת המדיניות של הביטחון הלאומי לשנת 2022. אני רוצה לשבח את המל"ל על עבודת מטה מצוינת שנוצרה מתוך שיח עם כל המערכות.

    "הערכת המצב למעשה מגדירה את קווי המדיניות ואת העדיפויות בכל בנוגע לביטחון הלאומי. יש לזה חשיבות גדולה שכולם מיישרים קו על מה המשימות ומה התיעדופים כממשלה אחודה, למרות הדעות השונות בתוך הממשלה.

    "ראשית הצירים של האיומים על מדינת ישראל היא איראן. אנחנו כממשלה, נושאים באחריות להתמודד עם הגרעין האיראני, וכמובן עוקבים מקרוב אחר המתרחש בשיחות וינה.

    "עמדתנו ידועה וברורה – הסכם, בתנאים המסתמנים, יזיק להתמודדות עם תכנית הגרעין. מי שחושב שהסכם כזה יגביר את היציבות, טועה. הוא יעכב בסך הכל זמנית את תחום ההעשרה, תחום אחד מסוים, אבל כולנו באיזור נשלם על כך מחיר כבד, חסר פרופורציה.

    "בשבועות האחרונים, דווקא בזמן המשא ומתן, איראן מגבירה את האגרסיביות שלה ומפעילה טרור שוב ושוב באיזור, כפי שכולם ראו. כך מנהלים משא ומתן בנוסח טהראן.

    "בימים אלה אנחנו סוגרים פערים ובונים את עוצמתה הצבאית של ישראל לשנים, ואפילו עשורים, קדימה. ישראל תשמור על חופש פעולה בכל מקרה, עם או בלי הסכם.

    "כל משקיע בר דעת, ואני אומר זאת לחברות בינלאומיות, מבין שההשקעה היום במשטר ובכלכלה האיראניים, זו לא השקעה נבונה, לא לטווח ארוך ואפילו לא לטווח הבינוני.

    "בעניין אחר – בימים הקרובים נציג לציבור שורה של צעדים שייעודם להקל על יוקר המחיה בארץ. אני מקווה שבקרוב כבר תהיה בשורה, בעיקר במחירי המזון. אלה דברים שיהיה להם אפקט מיידי. כבר נעשו כמה צעדי בלימה, מול רשתות השיווק והיבואנים, ואני רוצה לשבח את שר האוצר, אביגדור ליברמן, ואת שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, על כך.

    "עליית המחירים העולמית אמנם מכה בישראל באופן מתון יחסית למדינות אחרות, אבל אנחנו מרגישים אותה היטב, מכיוון שהיא יושבת על מחירים גבוהים מאוד מלכתחילה. בשנים האחרונות המחיר הבסיסי בארץ עלה וכוח הקנייה ירד, באופן יחסי, ב-10-15 השנים האחרונות. לכן אנחנו צריכים לפעול בצורה הוליסטית בדבר הזה.

    "אני שמח לראות שהציבור מבין את החשיבות של צרכנות נבונה וביקורתית, אבל במקביל אנחנו כממשלה כבר פותחים חסמים ומגבירים את התחרות.

    "בסוף מה שמוריד מחירים ומשפר שירות זה תמיד אותו הדבר – תחרות, תחרות, תחרות. אין כוח טבע יותר חזק מזה. אני זוכר כמנכ"ל חברה, כשהייתי לתקופה מסוימת מונופול, באופן טבעי המחירים היו גבוהים יותר, וברגע שנפתחה התחרות, המחירים יורדים.

    "לכן, מעבר לפעולות קצרות הטווח, הפיתרון הוא לאתר את אותם כיסים נטולי תחרות, ולייצר בהם תחרות. פה אנחנו צריכים את כל שרי הממשלה. אנחנו צריכים להקל על רגולציה ולפתוח את המשק לתחרות. אל תפחדו, תהיו נועזים, בעיקר בתחום התקנים. תקן שטוב לגרמנים או לשבדים, הוא כנראה מספיק טוב גם לישראלים. לפער של 150%, למשל, במחיר של משחת שיניים, אין שום הצדקה. אני זוכר שאני כשר כלכלה הורדתי את מחיר הגבינה הצהובה. איך עשיתי זאת? פשוט פתחתי את שוק הגבינות לייבוא ולתחרות, נכנסה גבינה צהובה מפולין, כשרה כמובן, והורידה את המחירים גם של הגבינות הישראליות.

    "אנחנו צריכים להסתכל על המצב הזה כהזדמנות. יש פה הזדמנות להיות אמיצים, לטפל בכשלים מבניים ארוכי טווח, שהביאו לעשור של התייקרויות. יש לממשלה הזאת הזדמנות יוצאת דופן להקטין את ההשפעה של לוביסטים ובעלי עניין, ולפעול לטובת הציבור, לטובת כלל אזרחי ישראל. כך אנחנו בעזרת ה' נעשה".

    השר אלי אבידר התייחס להצבעה על החוק האזרחות, לפני שנכנס לישיבת הממשלה: "'משבר' חוק האזרחות לא יפיל את הממשלה. מדובר בקריצה לבייס הבוחרים לקראת בחירות אפשריות ולא במשבר אמיתי.

    "הממשלה הזאת עלולה ליפול בגלל הגבלות הקורונה המיותרות, שרומסות את החירות והפרנסה של האזרחים. יוקר המחייה הוא תוצאה ישירה של זה.

    "‏הציבור הדמוקרטי לא יסלח לפוליטיקאים שלקחו את ההצבעה שלו, נכנסו לממשלה, ורמסו לו את החירות והפרנסה. עידן ההונאה הסתיים".

    שר התקשורת, יועז הנדל אמר: "חוק האזרחות שומר על האינטרס הציוני. הוא עבר במשך 18 שנים עם קולות של מפלגות ימין ושמאל. קונצנזוס. החוק הזה חייב לעבור כדי להמשיך ולשמור על צביונה של מדינת ישראל, קורא לשותפים בממשלה שעוד מתלבטים לגביו להצביע בעד. זהו אינטרס משותף של כולנו".



    0 תגובות