אובדן שליטה בנגב: אבנים הונחו על מסילת רכבת, רכבו של קצין הוצת

    נדב דוד 2 Comment on אובדן שליטה בנגב: אבנים הונחו על מסילת רכבת, רכבו של קצין הוצת

    מאבק איתנים בין מחבלים מהפזורה הבדואית למשטרה בשגב שלום, על רקע נטיעת עצים בנגב. שר החוץ וראש הממשלה החליפי קורא לעצור את הנטיעות. ראש הממשלה לשעבר נתניהו קרא לממשלה לא לסגת, "אף אחד לא יעצור נטיעות עצים בארץ ישראל". רע"מ מאיימים שלא יצביעו עם הקואליציה

    11:35
    31.05.24
    אתר קול חי 1 Comment on הרב השיב בנחרצות כנגד ארגון 'כושרות': "לא לסמוך עליהם בכלום"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעלי הבית בנגב: לאחר איומי יו"ר רע"מ מנסור עבאס כי אל יצביע עם הקואליציה בכנסת, במחאה על נטיעת העצים ע"י קק"ל בנגב, החלו הערב (שלישי) התפרעויות אלימות מאוד נגד כוחות המשטרה, במהלך ההתפרעויות הוצת רכבו של קצין משטרה בשגב שלום.

    כמו כן, אבן הונחה על מסילת רכבת ונהג הרכבת זיהה את האבנים ובלם בזמן את הרכבת. אבנים הושלכו לעבר שוטרים ופצעו אותם. אבנים הושלכו לעבר רכבים ואוטובוס בכביש 25. התפרעויות נרחבות נרשמו באזור שגב שלום.

    מהמשטרה נמסר: לפני זמן קצר צוות משטרה הוזעק לאירוע הצתת רכב בשגב שלום.
    בסריקות אותר בעל הרכב וחולץ. פעילות המשטרה במקום נמשכת. כביש 25 פתוח לתנועה.

    שר השיכון זאב אלקין מעוניין להמשיך את הנטיעות למרות האלימות חסרת התקדים מצד הבדואים ואיומי רע"מ, מן הצד השני יאיר לפיד קורא לקק"ל לעצור כעת את הנטיעות.

    בחמאס קראו לעצור את החרמת האדמות ומסרו: "המשך פעולות הדחפורים וההרס של רשויות הכיבוש באזור הנגב, והריסת אוהל הישיבה של האנשים במקום ומעצרם של כמה מהם, מאששים את התעקשות ישראל להשלים את משימתה – ייהוד הנגב הפלסטיני הכבוש".

    בעקבות האירועים בדרום, אומרים ב"מחאת הקו האדום" כי: "אנו קוראים לממשלה להכריז מצב חירום בדרום עוד הלילה. לגייס כוחות מילואים של מג"ב ולהקל את הוראות פתיחה באש. מי שמפחד להפעיל צלפים לא יוכל להסביר את הפקרתם של תושבי הדרום במחסור בכוח אדם.לא נקבל את מראות שומר החומות בכבישי הדרום".

    תיעוד ההתפרעויות: לפי סעיף 27 א.

    ראש הממשלה לשעבר נתניהו קרא להמשיך את הנטיעות: "אף אחד לא יעצור נטיעת עצים בארץ ישראל. אני נותן גיבוי מלא לכוחות הביטחון ודורש מבנט לגנות מייד את ההסתה של רע״מ, שותפתו הבכירה לממשלה".

    יריב לוין אמר בתגובה הערב: "ממשלת בנט נמצאת באובדן שליטה מוחלט. היא איבדה שליטה על ההדבקה ועל ניהול משבר הקורונה, ועכשיו מאבדת את השליטה בנגב.

    לאירועים בנגב יש שם אחד: טרור. טרור שמתודלק באיומי רע״מ, שותפתו הבכירה של בנט בממשלה. הכניעה המיידית של לפיד לטרור היא מפגן מדהים של חולשה ושל חוסר הבנה בסיסי של המציאות בה אנו חיים.

    על בנט להבהיר חד משמעית שהנטיעות בנגב יימשכו, על אף קריאתו של לפיד ואיומי רע"מ, ולתת גיבוי מלא לכוחות הבטחון לשים סוף למהומות. אם נותרה מעט אחריות אצל חברי הכנסת של תקווה חדשה וימינה, הם צריכים להבהיר לבנט שכניעה נוספת לטרור ולאיומים של רע״מ תהא סופה המיידי של הממשלה." כתב לוין.

    שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד קרא לעצור את הנטיעות, "12 שנה של הפקרת הנגב והזנחת הבעיה הבדואית לא יבואו לפיתרון ביום אחד. מדינת ישראל צריכה לטעת עצים על אדמות המדינה, אבל לא חייבים לפגוע בפרנסתם של תושבי האיזור".

    לטענת לפיד, "כמו שממשלת נתניהו עצרה את הנטיעות ב-2020 אפשר לעצור גם עכשיו להיערכות מחדש. ממשלת השינוי מחוייבת לפתור את בעיית הבדואים ולהביא להסדרה בנגב. פוליטיקאים מכל הצדדים צריכים להרגיע במקום ללבות את האש".

    הציונות הדתית על ההתפרעויות בנגב, "מי שיתקפל בפני איומי רע״מ לאחר הפרעות הלילה בנגב וניסיון הרצח של נוסעי רכבת ישראל בסמוך לרהט בידי תומכי התנועה האיסלמית, ישים חותמת סופית על מכירת הנגב ואיבוד המשילות של מדינת ישראל. ממשלת בנט עבאס מסוכנת להמשך המפעל הציוני".

    יו"ר תנועת אם תרצו מתן פלג אמר: "ההתפרעויות בנגב הן תוצאה ישירה של ההסתה מבית התנועה האסלאמית. תנועת אם תרצו קוראת לכל מי שקורא לעצמו ציוני בכנסת ישראל, להתנער מכל שותפות עם שליחי האחים המוסלמים ולהקים קואליציה ציונית שחפצה בעתידה של ישראל. ההישענות על מפלגה אנטי ציונית שרואה בנטיעות מעשה של 'ירי בחזה' תביא להתפרקות חסרת תקדים".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אני תומך בממשלה אבל בענין הזה אני סובר שאסור להיכנע

    2. 1

      ביב הפקיר את הנגב במשך עשור וחצי.
      אלה התוצאות!