דובר צה"ל בריאיון: "חוקרים מדוע הטייסים לא הצליחו לצאת מהמסוק"

    אסתי פלד No Comments on דובר צה"ל בריאיון: "חוקרים מדוע הטייסים לא הצליחו לצאת מהמסוק"

    דובר צה"ל רן כוכב בריאיון ל"מהדורה המרכזית" מתאר דקה אחרי דקה את האסון הגדול אמש בהתרסקות מסוק העטלף בו נהרגו שני קציני חיל האוויר וניצול אחד. כוכב סיפר כי הטייסים ניסו להנחית את המסוק על המים עם המצופים שהיו לו. בתוך דקות מועטות מוזעקים כוחות ההצלה. הפצוע שניצול מהתאונה ניסה להציל את חבריו כששהה במים אך ללא הצלחה

    צילום: פלאש 90
    16:40
    26.04.24
    קובי פינקלר No Comments on פיגוע דקירה ברמלה: בת 18 במצב קשה, המפגע נוטרל| מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תא"ל רן כוכב התראיין הערב (שלישי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי רבינא ותיאר דקה אחרי דקה מה קרה בעת האסון אמש, "בסביבות 20:00 ממריא מסוק עטלף ממריא מבסיס רמת דוד ע"ש ויצמן, הוא פונה מערבה למשימת אימון שגרתית על שמי הים התיכון ולקראת סיומה הוא פונה מזרחה לנחיתה בבסיס האם".

    עוד סיפר, "קרוב מאוד לחופי חיפה מתרחשת תקלה טכנית באוויר, במנוע שמאל, המסוק מנסה לבצע נחיתת אונס עם מצופים שנפתחים באופן אוטומטי בתחתית המסוק".

    כוכב סיפר כי "הטייסים בהרואיות מצליחים כנראה להנחית את המסוק על המים עד שהוא נוטה על צידו וזו הדרך שסרן רון מצליח לצאת בחיים. אנחנו צריכים לברר מדוע הטייסים ההרוגים לא הצליחו לצאת" דובר צה"ל מבהיר, "הכל קורה מהר מאוד. כל מערך החילוץ וההצלה מבין שאיבדנו קשר, וכשהיחידה האווירית מבינה שאיבדה קשר הם מזעיקים את החילוץ".

    רן כוכב סיפר על הדקות מיד לאחר האסון, "בתוך דקות הבינו שיש תקלה לאחר שפעמיים קראו בקשר, הזעיקו את כוחות ההצלה, שייטת 13 ויחידת 669 והשיטור הימי של משטרת ישראל מגיע מהר ומצליחים להציל את רון".

    דובר צה"ל מספר כי הניצול היחידי באסון, "היה במים עשרות דקות לאחר האסון, עם פציעות פיזיות בגב וגם סבל מהיפותרמיה, הוא גם ניסה כמה פעמים להציל את הטייסים אך לא הצליח. השניים האחרונים לא הצליחו לצאת מהמסוק".

    רן כוכב מספר כי לצורך השחזור והבנת הסיבה לתאונה, "משינו את המסוק מהמים ואת המנועים והמערכות ההקלטה, גם יש לנו ניצול מהתאונה והוא יתוחקר וישאל על מה שעבר עליהם. בטיסה כזו טסים 300 מטר מעל הקרקע. אבל שיש תקלה הם נדרשים לבצע נחיתת אונס. מדובר בשתי טייסים מקצועיים מאוד במסוקים בכלל וגם בעטלף. מדובר בשעה שגרתית ובמזג אוויר טוב".

     



    0 תגובות