אין אכיפה: אלפי עזתים שמקבלים היתר יציאה – לא שבים לרצועה

    אליהו גרין No Comments on אין אכיפה: אלפי עזתים שמקבלים היתר יציאה – לא שבים לרצועה

    3,291 תושבי רצועת עזה לא שבו למקום מגוריהם בתום היתר הכניסה שניתן להם בידי הצבא. מנהלת תיאום הפעולות בשטחים: "אין בידינו נהלים/הוראות הנוגעים לאכיפה/פיקוח אחר פלסטינים המפרים את ההיתר שניתן להם". מתפ"ש בתגובה: "הנתון שהוזכר מתייחס לכלל העזתים שיצאו משנת 2016 ועד היום ולא שבו לרצועה; היחידה מצויה בקשר עם גורמי האכיפה"

    צילום: פלאש 90
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במענה לבקשת חופש מידע, אותה הגיש אלון שוורצר ראש אגף מחקר ומדיניות בתנועת אם תרצו, הודו במדור התיעוד והמרשם של מנהלת תיאום הפעולות בשטחים – מתפ"ש, כי בשלב זה "ישנם 3,291 תושבי רצועת עזה שלא שבו למקום מגוריהם בתום ההיתר שניתן להם".

    עוד מתברר, כי בין השנים 2018-2020, אושרו 86,133 בקשות כניסה לישראל למטרת 'ביקור אסיר', לתושבי איו"ש. בתקופה האמורה אושרו 2,884 בקשות כניסה לישראל למטרת 'ביקורי אסיר' ברצועת עזה.

    עוד התברר במענה מתפ"ש לבקשת חופש המידע של 'אם תרצו', כי לא קיים נוהל צבאי לאכיפה או פיקוח אחר פלסטינים המפרים את היתר הכניסה שניתן להם. במסמך של מתפ"ש נכתב "אין בידינו נהלים או הוראות הנוגעים לאכיפה או פיקוח אחר פלסטינים המפרים את ההיתר שניתן להם". עם זאת, "קיים נוהל פנימי לטיפול בתושב שהתייצב במעבר "ארז" באופן עצמאי או שנתפס בישראל על ידי כוחות האכיפה".

    אלון שוורצר ראש אגף מדיניות ומחקר בתנועת אם תרצו: "אנו מתריעים מספר שנים על המחסור בנוהל מסודר שלא עוקב אחרי חזרתם של תושבי איו"ש ועזה בעלי היתרי כניסה והמידע אודות אלפי העזתיים שנשארו בישראל הם הוכחה שמדינת ישראל נכשלה במבחן התוצאה. אנו לא נאפשר מציאות ובה ממשלת ישראל מספקת כרטיסי כניסה חד כיוונים לישראל של מי שעשויים להוות סכנה ביטחונית, מדובר בהימור מוחלט על חיי אזרחי ישראל. אנו קוראים לממשלת ישראל לפעול בהקדם לשינוי הנוהל הקיים".

    ביחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים מסרו בתגובה: "הנתון שהוזכר בכתבתכם מתייחס לכלל התושבים העזתים שיצאו משנת 2016 ועד היום, ולא שבו לרצועה. נדגיש כי מדובר באחוז אחד מכלל ההיתרים שהונפקו בתקופה זו לתושבים עזתים, למטרות שונות – בהן יציאה לחו״ל ויציאה לצורך קבלת טיפול רפואי בשטחי יהודה ושומרון.

    היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים מצויה בקשר רציף עם יתר גופי הביטחון במדינת ישראל, שאמונים על אכיפת החוק במדינה. בתוך כך, נדגיש כי מערכת הביטחון מטילה סנקציות על תושבים פלסטינים המוגדרים כשוהים בלתי חוקיים וכן על בני משפחותיהם, לרבות איסור כניסה לישראל".



    0 תגובות