ועדת הכספים דנה במיסוי החד פעמי: "בהמשך נאסור לגמרי"

    איתי גדסי ואבי רבינא 1 Comment on ועדת הכספים דנה במיסוי החד פעמי: "בהמשך נאסור לגמרי"

    השרה להגנת הסביבה: "מטרת המס היא להפסיק את השימוש בכלים חד פעמיים. רוב הסיכויים שבהמשך גם מדינת ישראל תאסור לגמרי שימוש בכלים אלה, בדומה לאיחוד האירופי"

    צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכספים של הכנסת מקיימת בשעה זו, דיון בנושא המס על כלי חד פעמיים. מספר חברי כנסת הביאו לדיון כלים רב פעמיים, כדי להראות כי ישנם כלים שאינם חד פעמיים שנופלים בגדר העובי שנקבע ככזה שימוסה במסגרת הצו. יו"ר הוועדה, וכן השרה להגנת הסביבה ציינו כי יש כוונה לפתור סוגייה זו.

    יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר, ציין בפתח הדיון: "אני מבקש מהשרה להציג את עמדתה לעניין הכלים החד פעמיים. מקווה שנקיים דיון מקצועי בנושא. ראינו סוגיות שחייבות פתרון במסגרת המס המוצע – כוסות הנייר שמכוסות בפלסטיק, יש גם הרבה שאלות על העובי המוצע של הפלסטיק".

    השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "ישראל מכורה לפלסטיק חד פעמי, בפרט בכלי שולחן, ומזה הגיעה העת להיגמל. התועלת בכלים חד פעמיים היא קצרת טווח. במונחים כלכלים מהווה הנושא כשל שוק, ומקום מאוד נכון להתערבות ממשלתית, שהיא רכה אגב. כלים חד פעמיים הם קצרי חיים מטבעם, והופכים לנזק סביבתי, גורמים לזיהום הים, השטחים הציבוריים, ולנזק משמעותי מאוד בזיהומם.

    באיחוד האירופי בחרו לאסור לחלוטין את השימוש בסוגים רבים של פלסטיק חד פעמי, רוב הסיכויים שגם מדינת ישראל תגיע לשם. בשלב הזה לא בחרנו לאסור. אימוץ הגישה האירופית תביא להפחתה גדולה יותר מהטלת המס, למרות זאת בחרנו בשלב זה בדרך המיסוי, כי אנחנו קשובים למאפייני הביקוש הישראלי. זה המס היחיד בעולם שנועד לא לשלם אותו, המטרה של המס הזה היא להפחית עד להפסיק את השימוש בכלים חד פעמים, כי הם מזיקים וזהמים. המטרה היא לעבור לכלים רב פעמים בצורה הדרגתית.

    אני מבינה את העיתוי, אני מתראיינת הרבה בתקשורת החרדית, המטרה היא לא להפוך את האירוע הזה לאירוע פוליטי. אני פונה אליכם עמיתיי חברי הכנסת, מדובר במהלך חיוני והכרחי לטובת הסביבה והילדים של כולנו. מדובר במהלך שהוא חלק מצעדים שונים ומהלך כולל".

    ח"כ משה גפני אמר: "בלי כלים חד פעמיים היה מחלות. משפחות חלשות ישתמשו ברב פעמי, אבל לא יהיה להם כסף למדיח. בא ליברמן עשה צעד בלי לדבר עם אף אחד, אל תגידו לי שהוא לא התכוון לחרדים. הכוונה הייתה לחרדים".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כמה מים יתבזבזו בגלל המס על החד פעמי