ניצחון למפלגות החרדיות: חוק הגזענות נגד הציבור החרדי עבר טרומית

    איתי גדסי No Comments on ניצחון למפלגות החרדיות: חוק הגזענות נגד הציבור החרדי עבר טרומית

    מליאת הכנסת אישרה טרומית את חוק העונשין נגד גזענות כלפי הציבור החרדי שיזם ח"כ יעקב אשר, 33 תמכו בחוק מול 32 מתנגדים. אשר: "הצדק נראה וגם נעשה, הציבור החרדי קיבל היום אופק שיבטיח כי דמו לא יופקר עוד"

    צילום: פלאש 90
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ניצחון נוסף לאופוזיציה: מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק העונשין נגד גזענות כלפי הציבור החרדי של חברי הכנסת יעקב אשר, משה גפני ויצחק פינדרוס. למרות התנגדות הקואליציה, לאחר הצבעה שמית תמכו בהצעה 33 מול 32 מתנגדים, וההצעה תועבר לוועדת הכנסת. חברי הרשימה המשותפת תמכו בחוק.

    כזכור וועדת השרים לענייני חקיקה דחתה את החוק למרות ההתחייבות להעביר את החוק בתחילת מושב החורף, אך החוק עבר גם בלעדיו.

    ח"כ יעקב אשר אמר לאחר אישור חוק הגזענות שיזם: "הצדק נראה וגם נעשה, הציבור החרדי קיבל היום אופק שיבטיח כי דמו לא יופקר עוד וכי מיליון אזרחים חרדים לא יהיו נתונים למשיסה בידי פוליטיקאים משתלחים ומסיתים. הגיע הזמן שנבהיר כי דין אחד לכל אזרחי ישראל באשר הם".

    על פי החוק, מוצע להרחיב את הגדרת הגזענות בחוק העונשין כך שתכלול גם התייחסות ספציפית לאוכלוסייה החרדית.

    בדברי ההסבר להצעה נכתב: "לאחרונה אנו עדים לתופעה מתרחבת של הסתה לגזענות כלפי האוכלוסייה החרדית. בפרט חמורים המקרים בהם ההסתה מתבצעת ע"י נבחרי ציבור מתוך מטרה לפלג את העם ובכך להשיא רווח פוליטי, תוך פגיעה בציבור שלם ובאחדות העם. לפגיעה זו יש גם השלכות נוספות ובהם השתרשות תופעת הגזענות בחברה כלפי האוכלוסייה החרדית".

    בעקבות הסתה לגזענות חמורה שהתבצעה לאחרונה ע"י נבחר ציבור כלפי האוכלוסייה החרדית, הוגשה תלונה לפרקליטות המדינה. בתשובת הפרקליטות צוין שעל פי הגדרות חוק העונשין יסודות העבירה של ההסתה לגזענות אינם מתקיימים ביחס להתבטאויות כלפי האוכלוסייה החרדית.

    שכן הגדרות החוק קובעות כגזענות רק מקרים בהם הגזענות היא בשל צבע או השתייכות לגזע או למוצא לאומי אתני, והאוכלוסייה החרדית אינה נבדלת בצבעה, גזעה או במוצאה הלאומי-אתני. בעניין זה יצוין שהאוכלוסייה החרדית אמנם אינה נבדלת בשל צבע עורה וכו' אך היא נבדלת בלבושה ובאורחות חייה כך שאין רציונל להחריגה מהוראות החוק."



    0 תגובות