מכתב תנחומים מהראב"ד לנכדי הגאב"ד "חיזקו באמונה וביטחון"

    ישראל נח חסידים No Comments on מכתב תנחומים מהראב"ד לנכדי הגאב"ד "חיזקו באמונה וביטחון"

    הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א במכתב תנחומים לבנ המשפחה של הרה"ח שלמה יהודה זילביגר זצ"ל שהוא נכד של גאב"ד ירושלים הגאון הגדול רבי יצחק טוביה וייס שליט"א: " "אני גם הייתי יתום עם תשע יתומים, ראינו חסדי ה' ונפלאותיו" | המכתב המלא

    9:50
    26.04.24
    ישראל רובין No Comments on מי אחראי למחדל: הרב אברהם יוסף מתייחס לסערה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א במכתב תנחומים לבנ המשפחה של הרה"ח שלמה יהודה זילביגר זצ"ל שהוא נכד של גאב"ד ירושלים הגאון הגדול רבי יצחק טוביה וייס שליט"א.

    "לכבוד בני המשפחה האבלים על הסתלקות הרה"ח ר' שלמה יהודה זילביגר זצ"ל נכד ידידינו גאב"ד ירושלים הגאון הגדול רבי יצחק טוביה וייס שליט"א. בצער רב הגיעני הבשורה המרה בהסתלקות אבי המשפחה זצ"ל, והאבילות גדולה מאוד לכל המשפחה, שפנה זיוה הודה והדרה, ובעוה"ר ננעלו שערי שמים ואיננו כי לקח אותו אלוקים.

    כותב הגאון: "דרכי אלוקינו נסתרים, וכפי הנראה הוא היה קרבן ציבור, שבתקופה זו אנו רואים שמידת הדין תובעת מעם ישראל רח"ל, והקב"ה לוקח צדיקים להחליש את מידת הדין ולבטל גזירות רעות מעל כל ישראל. אבל הקב"ה הוא אבי יתומים ודיין אלמנות, ונאמן הוא לקיים הבטחתו להיות משען ליתומים ולאלמנה.

    "אין לי דברי נחמה עבורכם, רק לומר לכם "חזקו ואמצו". אני הייתי יתום יחד עם תשע ילדים, וראינו בחוש חסדי ה' ונפלאותיו, ובוודאי אם יהיה לכם אמונה וביטחון בקב"ה תזכו לראות בחוש בחסדי ה' ונפלאות ממש. ותשתדלו לא לחשוב הרבה על העבר, ותדעו נאמנה שהקב"ה אבי יתומים ודיין אלמנות לצידכם והוא יעזור לכם.

    "זאת נחמתכם שבניו ובנותיו ממשיכים בדרך התורה, ועל ידי זה יתקיים בכם המקרא "כימי השמים על הארץ", שגם בהיותו בשמים ייחשב לו כאילו הוא בארץ כיון שהכל יימשך כרצונו בחינוך הילדים שיגדלו תלמידי חכמים ויראי שמים.

    "והנני לשלוח ברכותי שתזכו לעמוד בניסיון הזה, ולהתחזק בתורה ובאמונה עד שתראו נפלאות בחסדי ה' המיוחדים ליתומים ואלמנות. חזקו ואמצו באמונה ובביטחון בהשי"ת, והמקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון בירושלים, ששון ושמחה ישיגו ונס יגון ואנחה, ובקרוב נזכה לנחמה הגדולה בביאת גואל צדק, אז יקוצו וירננו שוכני עפר ובילע המוות לנצח ומחה ה' דמעה מעל כל פנים, אמן. חזקו ואמצו ה' עמכם! הנני המצפה לרחמי שמים מרובים". חותם הראב"ד.

     

     



    0 תגובות