האם ילדים עשויים לסבול מדיכאון?

    הרב ד"ר אייל אונגר No Comments on האם ילדים עשויים לסבול מדיכאון?
    11:35
    31.05.24
    אתר קול חי 1 Comment on הרב השיב בנחרצות כנגד ארגון 'כושרות': "לא לסמוך עליהם בכלום"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גם ילדים סובלים מדיכאון וחשוב שהורים ידעו מזה. דיכאון עלול להתפתח אצל ילדים ולהשפיע על המשך חייהם באופן קריטי. הילדים עצמם לרוב לא יודעים לומר ולהגדיר בדיוק את הרגשות שלהם, ואפילו אם הם יכלו להביע את הרגשות שלהם הם לא תמיד מרגישים שיש להם את המקום בבית להביע את הרגשות שלהם ולומר שהם מרגישים במצב רוח ירוד…

    המקרה של בני נוער שונה, היות והם כבר בעלי מודעות וידע ויכולת להביע את עצמם, ולרוב ידעו להעיד על תחושת דיכאון, אבל לא תמיד יבחרו לשתף את סביבתם. האחריות לשים לב שמשהו אינו כשורה מוטלת על ההורים.

    דיכאון אצל ילדים עשוי לבוא לידי ביטוי בדרכים אחרות מהמוכרות לנו. עצב, מצב רוח רע, חוסר חשק ואנרגיות כל אילו הם מאפיינים רגילים לדיכאון, אבל אצל ילדים דיכאון יכול להתבטא גם בקשיים בשינה, התקפי זעם, כעס הוא נמנע ממפגשים חברתיים ומעדיף להסתגר בחדר, ירידה ביכולת הריכוז, איבוד עניין בתחביבים, חשוב מאד לאבחן את המצב ולטפל בו בשלבים המוקדים שלו, היות והתפתחות הדיכאון תשפיע לרעה על התדמית של הילד בעיני עצמו מה שיקשה עליו בעתיד לצאת מהמצב הנוכח וגם יהיה לו קשה ליצור קשרים במעגלים רחבים יותר מחוץ למעגל המשפחתי, לפעמים זה יכול להתדרדר יותר ויותר במקרים כאלה מומלץ לפנות לפסיכיאטר או לפסיכולוג ילדים.



    0 תגובות