הדרמה בארה"ב: מסתמן ניצחון לטראמפ בפנסינלבניה

שלמה ריזל No Comments on הדרמה בארה"ב: מסתמן ניצחון לטראמפ בפנסינלבניה

הדרמה בארה"ב לא עוצרת לרגע: בספירת הקולות במדינת משיגן, ביידן החל לפתוח פער שהולך וגדל בעשרות אלפי קולות | טענות לזיופים קשים במדינה: 128 אלף קולות עברו במחוז אחד רק לביידן | נשיא ארה"ב: "לאחר שהובלתי בצורה מוצקה, בזה אחר זה הם התחילו להיעלם בצורה קסומה כשנספרו פתקי הצבעה מפתיעים"

צילום: צילומסך YOUTUBE ABC
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבחירות לנשיאות ארה"ב. לאחר חוסר הבהירות בוויסקונסין והקריאה לזפירה מחודשת של חלק מהקולות, נשיא ארה"ב זוכה לחדשות טובות מפנסילבניה טראמפ זכה עד כה ל 52.6% מהקולות, לעומתו ג'ו ביידן זכה ל-  46.1% מהקולות מסתמן ניצחון לטראמפ. בנוסף כעת מסתמן רוב לרפובלינקים בסנאט.

ראש ועדת הבחירות בוויסקונסין הכריז כי ג'ו ביידן ניצח בהפרש של 20,697 קול. מטה הבחירות של הנשיא טראמפ מבקש ספירה חוזרת של הקולות במדינת וויסקונסין לאחר שהתגלו חששות כבדים לזיופים ואי סדרים בספירת הקולות.

מי שסיכלה את ניצחון טראמפ בוויסקונסין היא דווקא מועמדת ימנית. בכל מערכת בחירות בארה"ב מתמודדים עוד מספר מועמדים נוספים חסרי סיכוי להבחר לנשיאות.

אחת מהן, ג'ו ג'ורגנסן, מתמודדת ימנית מטעם המפלגה הליברטריאנית עושה חיים קשים לטראמפ. בוויסקונסין היא קיבלה 38,000 קולות, בעוד שהפער של ביידן על טראמפ הוא 20,000 – מה שהוביל אותו לניצחון במדינה

מוקדם יותר היום, החל מהפך דרמטי אך לא סופי לטובת ביידן במשיגן, מדובר בפער שהחל ב %0.1 והתרחב לעשרות אלפי קולות. הספירה מתנדנת בפראות כל העת, סך הקולות שנספרו עומדים על 94%. מנהל הקמפיין של ביידן מעריך היום כי הם ישיגו 270 אלקטורים הדרושים להשגת כס הנשיאות.

מנגד טענות קשות לזיופים במשיגן, מחוז אחד במדינה העביר 128,000 קולות לביידן ו-0 קולות לנשיא טראמפ. אנשי הנשיא טוענים כי מדובר בהונאה נרחבת של הצבעות ללא פיקוח דרך הדואר.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כתב ברשת החברתית: "אתמול בלילה הובלתי, לעתים קרובות בצורה מוצקה, במדינות מפתח רבות, כמעט בכל המקרים שהממשלה הדמוקרטית מנהלת ושולטת. ואז בזה אחר זה הם התחילו להיעלם בצורה קסומה כשנספרו פתקי הצבעה מפתיעים. מוזר מאוד, וה"סוקרים "טעו לחלוטין והיסטורית".

ג'ו ביידן צבר פער קטן בויסקונסין. בנוסף, ביידן החל להוביל נכון לרגע זה בנבאדה, אריזונה, ובחלק מהתחזיות צפוי לנצח גם את ג'ורג'יה.

נשיא ארה"ב יוכל להמשיך לכהונה נוספת ר לאחר שיזכה בפנסליבניה – מישיגן – צפון קרוליינה – ג'ורגי'ה יש לו 280 אלקטורים + אלסקה הצפוייה 283.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע היום כי יעתור לבית המשפט העליון, לאור חשש כבד לזיופים במהלך ספירת הקולות, על רקע ההצבעה חסרת התקדים דרך הדואר בה הצביעו קרוב ל-100 מיליון מצביעים. לדבריו לקראת סוף ספירת הקולות ובה תמונת הניצחון של טראמפ הייתה ברורוה, החל הליך תמוה של עצירת ספירת קולות במספר מדינות, טראמפ טען כי מדובר בהונאת בחירות.

לפי הערכות ראשוניות, אחוז ההצבעה הוא 66.9%, 160 מליון מצביעים, הגבוה ביותר מאז 1900 שבה הצביעו 73%.

 

 



0 תגובות