על רקע משבר הקורונה: "עיריית ב"ב הקימה מרכז ייעודי לנשירה סמויה"

    איתי גדסי No Comments on על רקע משבר הקורונה: "עיריית ב"ב הקימה מרכז ייעודי לנשירה סמויה"

    בוועדה לזכויות הילד דנו באיתור לקוי של נוער חרדי בסיכון. ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר בדיון, "משרד הרווחה דורש לקחת כסף מהרשות המקומית, ישנם רשויות חלשות ולכן אין תקציב להתמודדות עם נוער בסיכון"

    בני ברק. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    0:26
    02.06.24
    אתר קול חי No Comments on הבשורה נחשפת: הסיפור האמיתי מאחורי סרטוני העזיבה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה המיוחדת לזכויות הילד דנה היום (שני) באיתור לקוי של נוער חרדי בסיכון. יו"ר הוועדה ח"כ ג'בארין אמר כי נדרשת הנגשה, התאמה ומאמץ מוגבר למגזר החרדי. לדבריו, החברה החרדית סובלת מתת איתור של נוער נושר.

    ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) הסביר את הבעיה של חלק מהרשויות בהתמודדות עם הנוער בסיכון: "רשויות מקומיות חלשות, שמתמודדת עם נוער בסיכון, לא מצליחות לתת את השירותים. אני מכיר רשויות מקומיות חרדיות שאין להם כסף לתשתיות כמו תברואה וכדומה, אז מהיכן הם ייקחו כסף לטיפול בנוער בסיכון?", שאל מלכיאלי.

    לדבריו, "משרד הרווחה דורש מצ'ינג מתקציב הרשות המקומית, בעוד שרשות מקומית חלשה, לא מסוגלת לתקצב את התחום מה שמונע ממנה לקבל את תקציב משרד הרווחה".

    ח"כ יוסף טייב (ש"ס) אמר כי לדעתו, "האיתור הראשוני של תלמיד בסיכון, בעל חשיבות עליונה. המענה הראשוני לתלמיד שנפגע או תלמיד בסיכון, קריטי מבחינת הצלחת הטיפול".

    נציג מרכז השלטון המקומי ומנהל מחלקת נוער וצעירים בסיכון בעיריית בבי-ברק אברהם פדר אמר בוועדה, כי "בתקופת הקורונה כאשר הילדים נמצאים זמן רב בבית, איתור הנוער בסיכון דורש חשיבה מיוחדת". פדר הוסיף וסיפר כי "עירית בני ברק הקימה מרכז ייעודי שעוסק בנשירה סמויה ומאתר את התלמידים בתוך מסגרות הלימודים".



    0 תגובות