רבה של ירושלים בכותל: "השמירה על הסממנים היהודים שמרה עלינו"

    איתי גדסי No Comments on רבה של ירושלים בכותל: "השמירה על הסממנים היהודים שמרה עלינו"

    בין חושך לאור: במעמד כ-200 ניצולי שואה, הדליק רבה של ירושלים הרב אריה שטרן את החנוכיה בגדולה ברחבת הכותל. ההדלקה הייתה בסימן "אודים מוצלים מאש"

    צילום: הקרן למורשת הכותל
    9:08
    26.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים נ"ח-נ"ט

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הערב (שני) בהדלקת נר שני של חנוכה השתתפו בהדלקה המרכזית ברחבת הכותל המערבי ניצולי שואה, ההדלקה הייתה בסימן "אודים מוצלים מאש". בהדלקה התכבד רבה של ירושלים הרב אריה שטרן, הרב ישראל גפנר – בנו של מייסד ברכת הכוהנים בכותל ושר החינוך הרב רפי פרץ. קהל רב השתתף במעמד ההדלקה.

    WhatsApp Image 2019-12-23 at 17.38.54(1)

    הרב שמואל רבינוביץ רב הכותל המערבי בירך את ניצולי השואה והודה להם על הגעתם להדליק עמנו היום את נרות החנוכה ברחבת הכותל המערבי זה העדות לנצח ישראל שלא יכזב.

    רבה של ירושלים בירך את הקהל הרב שהגיע וציין כי "השמירה על הסממנים יהודים, הדלקת נרות חנוכה בכותל והתפילה לכל אורך השנה בכותל המערבי הם השומרים על עם ישראל".

    WhatsApp Image 2019-12-23 at 17.38.54(2)

    שר החינוך בירך את הקהל ואמר כי נוכחותם של ניצולי השואה הערב היא בגדר חלום. ירושלים הייתה חלום".

    עוד הוסיף "להדליק נרות חנוכה בסמוך לכותל המערבי, זו הגשמת חלום. פח שמן חתום בחותמו של כהן גדול מנצח את היוונים. פח שמן חתום בחותמת כהן גדול הוא כל אחד ואחת מכם. בכל אחד מכם יש קדושה שאף אחד לא יצליח לקחת אותה. והנה  אנו חוזרים ומדליקים נרות חנוכה במסוך למקום הנס. חג החנוכה חי וקיים. שנזכה לחזות בכהן הגדול בהדלקת המנורה".

    WhatsApp Image 2019-12-23 at 17.38.55

     



    0 תגובות