פרסום ראשון: התוכנית של מערכת הביטחון לעזה

    קובי פינקלר No Comments on פרסום ראשון: התוכנית של מערכת הביטחון לעזה

    במערכת הביטחון שוקדים על תוכנית לפתרון מצוקת תושבי רצועת עזה הסובלים משלטון החמאס. בין הצעדים: הרחבת הייצוא החקלאי, הגדלת כמות הדלקים ועוד

    OneArmedMan
    10:05
    26.04.24
    הרב אריאל שחר No Comments on קדושת חול המועד \\ הרב אריאל שחר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במערכת הביטחון נשקלת בימים אלו תוכנית אזרחית לשיפור המצב האזרחי ברצועה. כידוע, תושבי רצועת עזה  נאנקים תחת שלטון החמאס, סובלים ממחסור בתעסוקה ובמזון, כלכלה קורסת, צפיפות אוכלוסין ובעיות חמורות נוספות. בין הצעדים הראשוניים הנשקלים בתוכנית: הרחבת הייצוא החקלאי, הגדלת כמות הדלקים ועוד.

    לפי הידוע התכנית עברה את אישור הדרג המדיני כולל שר הביטחון והרמטכ"ל. יש לציין שהמדיניות של מערכת הביטחון בעניין עזה היא הרתעה מאוד ברורה ותקיפוּת כנגד ירי טילים והפגנות על הגדר, זאת לצד מדיניות אזרחית. במערכת הביטחון אומרים שייצוב המצב הכלכלי בעזה הוא אינטרס ביטחוני ישראלי בראש ובראשונה. זאת כמובן לפי המציאות בשטח.

    במערכת הביטחון מדגישים שמבצע 'חגורה שחורה' וחיסולו של בהה אל עטא שינו את המציאות ופתחו הזדמנות להסדרה כלכלית בעזה ולייצוב המצב. בד בד עוקבים במערכת הביטחון אחרי ההתפתחויות ואומרים שאם החמאס, שאותו הם רואים כריבון, יפר את השקט, לא רק שההקלות יוסרו הם אף יורדו בצורה משמעותית. באם תהיה התפתחות חיובית יופעלו צעדים נוספים עליהם עמלים בימים אלו.



    0 תגובות