מקלב מציע: ביטול יום השבתון בבחירות וצמצום שעות ההצבעה

    איתי גדסי 1 Comment on מקלב מציע: ביטול יום השבתון בבחירות וצמצום שעות ההצבעה

    ח"כ אורי מקלב הגיש הצעת חוק לקיצור יום השבתון ביום הבחירות, דבר שיביא לעצירה דרמטית של ההפסדים הכלכלים למשק ביום הבוחר. בנוסף בכדי להביא ליום לימודים מקוצר, מציע החוק להיות כמו שאר מדינות העולם, ולצמצם את שעות ההצבעה ל-10 שעות בלבד

    צילום: פלאש 90
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ אורי מקלב הגיש היום (שלישי) הצעת חוק לפיה יהפוך יום הבחירות ליום עבודה מקוצר. הסיבה להצעה הוא ההפסד הכלכלי הרב שגורם יום השבתון למשק הישראלי ומוערך בהפסד של מיליארדי שקלים. כמו כן מבקשת הצעת החוק לקבוע כי גם ימי הלימודים בבתי הספר יתקיימו במתכונת קצרה יותר. מבדיקה שנערכה לפני הגשת הצעת החוק עולה, כי ב-99% מהמדינות (למעט 3 מדינות: ישראל, דרום קוריאה ודרום אפריקה), יום הבחירות לא נקבע כיום שבתון מיוחד.

    על פי סקר שנערך בקרב רבים, עולה כי יום שבתון קצר לא יגרום לירידה באחוזי ההצבעה. בנוסף ההצעה תביא לצמצום דרמטי בהפסד הכלכלי של יום הבחירות למשק.

    על פי הצעת החוק ביום הבחירות, המשק ובתי-הספר יפעלו במתכונת יום עבודה מקוצר, כאשר חציו השני יהיה יום שבתון, מוצע לשנות את שעות ההצבעה בקלפיות, כמקובל בכל מדינות העולם המערבי בהם הקלפיות פתוחות כ-10 שעות, ובמקום 15 שעות בהם הקלפיות פתוחות כיום (שיא עולמי), מוצע שהקלפיות יפתחו בשעה 13:00 ושעת הסגירה תוארך בהתאם לשעה 23:00.

     



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כשמייצגים ציבור לומד שלא עובד. אין בעיה לבטל יום שבתון בבחירות. אם הח"כ הנכבד דואג כל כך למשק, שלא יוותר על לימודי הליבה וכך ישתפר הפיריון הכל כך נמוך של המועסקים החרדים.