גנץ: "יש תקווה שנצליח למנוע בחירות מיותרות"

    איתי גדסי No Comments on גנץ: "יש תקווה שנצליח למנוע בחירות מיותרות"

    יו"ר כחול לבן בני גנץ העביר ביקורת על הסכם ברית ההגנה שמקדם ראש הממשלה מול הממשל האמריקני, "לא סתם הסוגייה הזו לא הועלתה במשך שנים ארוכות גם כשהיו הזדמנויות". גנץ מתח ביקורת על מערכת הבריאות והחינוך ועל האיום הביטחוני מהרצועה

    צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ נאם הערב (ראשון) בוועידת מקור ראשון העביר ביקורת על הקריאות מצד עיתונאים "לאתרג" את ראש הממשלה בתמורה לעקירת יהודים מביתם, "בתקופה האחרונה רבים שסבורים שניתן לסלוח על מעשי שחיתות, בשל הזדמנויות פוליטיות כאלו ואחרות. התמיכה בדרך מדינית ופוליטית גורמת לעיוורון אצל חלק מהאנשים המבקשים "לאתרג" את ראש הממשלה. אסור להסכים לכך".

     

    בפתח דבריו אמר גנץ, "אני מבין שזמני קצר וכולכם מחכים לישי ריבו, אשתדל להזדרז. זה לא יקח 38 דקות". גנץ תקף את הגירעון שחרג בשנה האחרונה מהתקציב, "לא ניתן להתעלם מהגירעון העמוק אליו הגענו כתוצאה ממדיניות לא אחראית- גירעון נוסף שכולנו נשלם עליו כ-20 מיליארד שקלים בשנים הקרובות".

    בהמשך דבריו התייחס לציוני התלמידים במדעים, "רק לפני שבוע התפרסם דו"ח פיז"ה שהצביע שישראל מובילה ב-OECD בפערים בחינוך. בשלוש השנים האחרונות, אנחנו במגמת ירידה. תלמידי ישראל חלשים יותר במדעים מאשר תלמידי טורקיה ובלרוס. ובמתמטיקה אנו מתחת למלטה וקרואטיה. לא רחוקים ממדינות כמו מלזיה ואיחוד האמירויות".

    גנץ עבר וביקר את מערכת הבריאות, לדבריו "דו"ח אחר שפירסם משרד הבריאות לפני שבוע הראה שבצפון ובדרום מגיעים יותר לחדרי מיון- כי אין להם שירותי רפואה זמינים".

    "נתניהו אמר הבוקר שהדבר החשוב ביותר במדיניות החוץ שלנו הוא להבין את דעת הקהל- אבל אני טוען שתחושת הקהל בבית פנימה חשובה לא פחות לחוסנה וחוזקה של ישראל". אמר גנץ.

    גנץ הגן על בכירי מערכת המשפט, "בהובלת נתניהו- עמדות לגיטימיות של ביקורת, למשל על מערכת המשפט ואכיפת החוק, מערכות שיש גם בהן מה לתקן כמו בכל מערכת, הופכות למתקפות שלוחות רסן על אנשים טובים וישרים המבצעים את תפקידם. וזכות ההפגנה והשמעת המחאה גם היא הופכת מושא לביקורת. כאשר היא מגיעה מימין היא זוכה בקלות רבה מדי לכינוי "הסתה" וכשהיא מושמעת משמאל בקלות תוגדר כבגידה".

    על סיפוח הבקעה תוכנית שמקדם נתניהו זמן רב מול הממשל האמריקני: "לפני מספר חודשים ביקרתי בבקעת הירדן ביחד עם ראש המועצה דוד אלחיאני ושותפים נוספים בכחול לבן. פגשנו חקלאים רבים, וביניהם את יאיר אזולאי, חקלאי שמגדל אננס.  הוא סיפר לי שהממשלה מייבשת את החקלאות. שהבנים שוקלים לעזוב. הסבירו לי שהתוכניות לפיתוח הבקעה תקועות ושהתושבים מסכנים את חייהם על הכבישים ביטחונית ובטיחותית כאחד. "אנחנו מרגישים נטושים" אמרו לי. מרוב שנתניהו מדבר על הבקעה- הוא שכח שצריך לעשות".

    גנץ גם תקף את ההסכם שנתניהו פועל להוציא לפועל, "כך גם סוגיית ברית ההגנה עם ארצות הברית. נתניהו יודע היטב שכל המערכת הביטחונית לאורך שנים התנגדה לברית הגנה שיש בה כדי להכביד תגביל אותנו. לא סתם הסוגייה הזו לא הועלתה במשך שנים ארוכות גם כשהיו הזדמנויות".

    על האיום הביטחוני מעזה אמר, "גם בהשבת ההרתעה הנדרשת בעזה, הרתעה שנתניהו שחק במו ידיו, כשלא עשה מספיק אחרי צוק איתן שהביא ל-3.5 שנים של שקט. אני מבין לחלוטין את מחאת התושבים וראשי הרשויות שם, ונעשה הכל כדי לסייע להם גם בתקופה הפוליטית הזו שנכפתה עלינו".

    בסיון דבריו התייחס גנץ לפלונטר הפוליטי, "בשלושת הימים שנותרו, עדיין יש תקווה שנצליח למנוע בחירות מיותרות- לא בספינים של שינוי שיטה שיחזירו אותנו לאותו הפלונטר. יש למנוע בחירות מתוך תפיסת אחריות. ולכן אעשה כל מאמץ במסגרת הערכים המובילים אותי ומבלי לוותר על עקרונות היסוד שלי בכדי למנוע בחירות שכאלו. אני מתייעץ עם שותפיי ועם אנשים נוספים ומקבל החלטות. אני ולא אף אחד אחר".

     

     



    0 תגובות