הפגישה בליסבון: אפשרות לכינון יחסים רשמים בין ישראל למרוקו

    שלמה ריזל No Comments on הפגישה בליסבון: אפשרות לכינון יחסים רשמים בין ישראל למרוקו

    במסגרת דיל המאה שיוזם הנשיא טראמפ לתהליך שלום בין ישראל למדינות ערב, אמש דן ראש הממשלה נתניהו עם שר החוץ פומפאו על אפשרות של כינון יחסים רשמיים מול בית המלוכה המרוקני, בשלב הראשון פתיחת נציגות סחר בישראל

    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש עם מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו עלתה על השולחן האפשרות לכינון יחסים דיפלומטיים רשמיים בין ישראל למרוקו במסגרת דיל המאה שמקדם ממשל הנשיא טראמפ במזרח התיכון. בנוסף עלו האפשרויות לכינון יחסים גם עם עומאן, איחוד האמירויות ומדינות סוניות נוספות.

    על פי הדיווחים יתכן ובשלב הראשון מרוקו תפתח נציגות סחר בישראל וישראל תפתח נציגות סחר במרוקו. בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לדיווחים, אך עצם ההדלפה מעידה כי משהו גדול מתרחש מתחת לפני השטח בהאצת היחסים עם הממלכה הערבית.

    מרוקו הייתה לאורך שנים עם יחס חיובי לעם היהודי. בשנת 95 כוננו היחסים הדיפלומטים במסגרת הסכמי אוסלו אך נותקו לאחר שהחלה האינתיפאדה. בשנים האחרונות בשטח החלה פריחה בכמות כניסת היהודים למרוקו והקשר עם המלך ורבנים בישראל מהעדה המרוקאית הדוקים מאוד.

    לפני מספר חודשים הגיע חתנו של נשיא ארה"ב ג'ראד קושנר לביקור במרוקו במסגרת האצת דיל המאה באזור, ונפגש גם עם ראשי הקהילה היהודית במדינה.



    0 תגובות