מזכ"ל האו"ם נגד החיזבאללה

    שלמה ריזל No Comments on מזכ"ל האו"ם נגד החיזבאללה

    דו"ח חריף של מזכ"ל האו"ם גוטרש מאשר את טענת ישראל: "ארגון הטרור מונע מכוח יוניפי"ל חופש תנועה בגבול עם ישראל" | שגריר ישראל באו"ם דנון: "המאמץ הדיפלומטי נשא פרי"

    אנטוניו גוטרש צילום: ויקיפדיה
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דו"ח מטעם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, מאשר את טענת ישראל כי כוחות יוניפי"ל אינם יכולים להיכנס לאזורי הפעילות של חיזבאללה בדרום לבנון. גוטרש קורא לממשלת לבנון לפעול לפירוק חיזבאללה מנשקו.

    על הדו"ח חתום המזכ"ל גוטרש, ש"מביע דאגה" במסמך מההתקפה של חיזבאללה על כוח צה"ל במוצב אביבים בגבול לבנון ב־1 בספטמבר. הדו"ח מתפרסם על רקע חידוש המנדט של כוח יוניפי"ל באזור, ומתמקד במתח שבין לבנון לישראל וגם בגל המחאה שהצית בחודשים האחרונים את לבנון.

    מזכ"ל האו"ם כותב בדו"ח כי: "אירוע הירי בספטמבר משקף את הסכנה הטמונה בהחזקת נשק מחוץ לשליטת הממשלה. חיזבאללה ושאר הארגונים מפרים בשיטתיות את החלטה 1701, ועל ממשלת לבנון לנקוט בכל האמצעים הנדרשים כדי לפרק מנשק את הקבוצות החמושות בלבנון".

    גוטרש מדגיש כי חופש התנועה של יוניפי"ל ממשיך להיות מוגבל, וכי נבלמה כניסת הכוח לאזור בלבנון שממנו נורו טילי הנ"ט – אזור שבו פועל הארגון "ירוק ללא גבולות". חיזבאללה הוא שעומד מאחורי הארגון, שפעיליו נמצאים בקרבת הגבול ומתצפתים על כוחות צה"ל במסווה של ארגון אזרחי סביבתי.

    גוטרש הדגיש, וקרא לממשלת לבנון לסיים את החקירה בנושא בהקדם: "יוניפי"ל עדיין לא מקבל גישה לפירי המנהרות בצד הלבנוני של הקו הכחול". כך פורסם הבוקר ב"ישראל היום".



    0 תגובות