השופט משה גלעד: "החסינות באה למנוע מכל מעליל להפיל את ראה"מ"

אסתי פלד No Comments on השופט משה גלעד: "החסינות באה למנוע מכל מעליל להפיל את ראה"מ"

השופט בדימוס עו"ד משה גלעד בריאיון ל'מהדורה המרכזית' מסביר על כתב האישום וזכות החסינות: "לא יתכן שפקיד יקבע לעם את זהות ראש המדינה". שמעתי שפרקליטות רוצים לרוץ לביהמ"ש בתל-אביב להגיש את כתב האישום, "כך לא מתנהלת פרקליטות". החסינות: "זכות חוקית הנתונה למנהיג המדינה. ממליץ לנתניהו להשתמש בה"

צילום: פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השופט בדימוס עו"ד משה גלעד מומחה למשפט פלילי התראיין הערב (שלישי) ל'מהדורה המרכזית'

"מדובר בכתב אישום חמור לראש ממשלה. אך כתב אישום זה לא הכרעה ולכן אני מקווה שהוא יזוכה. השאלה היא האם ראש ממשלה שיש כנגדו כתב אישום יכול להמשיך לכהן? או להרכיב ממשלה שוב? צריך לזכור שזו מדינה דמוקרטית ולכן הכי חשוב שהעם יבחר את מנהיגיו ולא רשות אחרת תבחר בשבילם או תמנע. החוק פוטר באופן ברור פינה אחת, אם למשל ראש ממשלה בזמן כהונתו הורשע בעבירה שיש עמה קלון, שיש הכרעה בענינו ואפי' הורשע ונידון לכלא, רק אז יש לכנסת סמכות לפטר אותו ואם הכנסת לא עשתה זאת, יכול לכהן עד פסק דין חלוט".

אני סבור וגם היועמ"ש סבור כמוני, צריך לקחת את פרשנות החוק, אם הוא יכול לשמש כראש ממשלה, הוא יכול להיבחר שוב ולהרכיב ממשלה. נחשוב שיש מדינה אחרת ששם ראש ממשלה נבחר ולפםני כניסתו לתפיד יבוא פקיד ויכריע שהו לא יכול לכהן, היעלה על הדעת דבר כזה? שפקיד יחליט לעם מי יהיה ראש הממשלה?".

ש הבדל עצום בין שרים, גם חוק היסוד לא אומר ששר צריך להתפטר. אבל שראש ממשלה מתפטר הלכה הממשלה כולה. שנית, החוק כן מתיר לו להמשיך לכהן בתפקידו. וזה ההבדל הגדול".

 



0 תגובות