רזניק: "צריך פרקליט אמיץ שיעמוד מול המשטרה בחקירות וזה לא קורה"

    אסתי פלד No Comments on רזניק: "צריך פרקליט אמיץ שיעמוד מול המשטרה בחקירות וזה לא קורה"

    המשנה לפרקליט המדינה לשעבר יהושוע רזניק בריאיון מיוחד ל'מהדורה המרכזית' בצל סערת החקירות הפסולות בתיקי נתניהו, "אין פיקוח על החקירות שנערכות במשטרה", הגיע הזמן לעשות סדר בכל החקירות, "אנשים קמים בארבע בבוקר והולכים לבתי המשפט, חוסר שינה, פחד וחוסר וודאות", התיקים של האזרחים מאוד בעייתים בגלל התנאים הללו

    צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשנה לפרקליט המדינה לשעבר יהושוע רזניק התראיין הערב (רביעי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן מתייחס לשיטות החקירה הבעייתיות שמתרחשות יום יום במשטרה, "יש אצלנו פרקליט שמלווה חקירות,  פה גם היועמ"ש ליווה את החקירה אבל זה לא אומר שהם יודעים מה קורה בחדרי החקירות וזה ייתכן אותו שטח אפל. ואם יש בעיות, צריך פרקליט אמיץ שיעמוד מול המשטרה בחקירות וזה לא קורה".

    על אמינות של עד המדינה אומר רזניק, "בחלק לא מבוטל עד מדינה הוא מי שיש לו עניין להציב את עצמו מול המערכת. יש מגוייסים ומתנדבים. ייתכן ועד המדינה העיד כי ידע שזאת האפשרות הטובה לו ולמשפחתו".

    על פסילת ראיות ועדויות שנגבו בצורה פסולה אומר רזניק, "הבעייה שאצלנו אין בהגדרה בחוק את הזכויות של הנחקרים והחשודים. הייתה בזמנו וועדה של מרים נאור, שהמליצה לכתוב בחוק שהחקירות יעשו תוך הקפדה מירבית על כבוד הנחקר וזכויותיו. אבל זה לא נכנס לחוק. אצלנו זה מתחיל בתנאים בבית הכלא וחוסר שינה וחוסר כבוד לנחקר".

    ייתכן ונחצו קווים אבחן רזניק את התנהלות המשטרה, "אין אצלנו בדיני הראיות כמו בארה"ב את תורת 'פירות העץ המורעל', זה מדבר על חוקרים שפגעו קשה בנחקר ולכן הפירות שהם מוציאים פסולים כראייה בבית המשפט. היום ייתכן שיכולים לפסול ראיות כי כבר קרו מקרים כאלו. אבל עדויות זה בעייתי מאוד. היום החוק קובע שמדובר רק בעבירה משמעתית של החוקר. החקירה של ראה"מ זה לא פצצה מתקתקת ייתכן ונחצו קווים. בנוסף אמר רזניק לסיום, כי "ייתכן ויטילו ספק בהודאתו של העד".

     

     



    0 תגובות