רמון תוקף את הפרקליטות: "להם מותר לבקר בחריפות את השר ואף לאיים"

    אסתי פלד 1 Comment on רמון תוקף את הפרקליטות: "להם מותר לבקר בחריפות את השר ואף לאיים"

    שר המשפטים לשעבר חיים רמון בריאיון ל'מהדורה המרכזית' התייחס לסערה סביב הביקורת הקשה שהטיח שר המשפטים בפרקליטות, "רובי ריבלין טבע את המושג 'כנופיית שלטון החוק' הוא היה פחות מנומס מאוחנה". רמון הסביר את התפיסה הרווחת במערכת המשפט, אהרון ברק אמר, "שר המשפטים צריך לציית לרצונו של נשיא בית המשפט העליון"

    צילום: פלאש 90
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר המשפטים לשעבר חיים רמון התראיין הערב (רביעי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן בצל הסערה הגדולה שנוצרה סביב הביקורת הקשה שהציג שר המשפטים אמש כנגד הפרקליטות. רמון התייחס ליחסי העבודה בין המערכת לשר והזכיר את דבריו של נשיא בית המשפט לשעבר אהרון ברק, "שר המשפטים צריך לציית לרצונו של נשיא בית המשפט העליון", כך אמר ללא בושה. היום מנסים להיות שרים משפטיים להיות עצמאיים ועל זה כל הרעש הגדול מצד המערכת המשפטית מסביר רמון.

    רמון הסביר את המצב האבסורדי אליו הגיעו פקידי המדינה מול הפוליטיקאים, "היום מי שנבחר על ידי הציבור אסור לו לבקר, אבל מי שלא נבחר יכול לבקר ולעשות מה שהוא רוצה".

    על השפעתו של שר המשפטים על המערכת אומר רמון, "השר אוחנה הוא השר הממונה, ויש לו מעט מאוד השפעה, אם הוא שר חרוץ תהיה לו רק השפעה מנהלית.  בייעוץ המשפטי המציאו פטנט של עצמאות של היועץ המשפטי ואין אפשרות לשנות את זה".

    על האשמות החריפות שהאשים השר את הפרקליטות, מחזיר רמון אותנו אחורה אל נשיא המדינה כיום איך אז הוא דיבר כנגד המערכת המשפטית, "היו אנשים שדיברו בחריפות יותר. רובי ריבלין כיו"ר הכנסת אמר דברים בוטים וקשים, בריאיון עיתונאי הוא טבע את המשפט, "כנופיית שלטון החוק". בנוסף הילה גרסטל שהייתה 26 שנים שופטת מצויינת אמרה, "הפרקליטות היא מערכת חולה ושי ניצן לא ראוי להיות פרקליט".

    על הקמת גוף שיפקח על הפרקליטות אומר רמון, "אחרי מאבק גדול הוקם גוף של פיקוח על הפרקליטות של השופט דוד רוזן, הבעייה שבחוק הקיים אין הרבה מה לעשות".

    רמון מזכיר את אחת הפרשות הקשות בפרקליטות, "בפרשת רות דוד שהייתה פרקליטה בכירה שהתגלתה כמושחתת מהייסוד. לאחר הפרשה ביקשו לבחון את התיקים שעבדה עליהם. אבל בפרקליטות עומדים על הרגליים האחוריות שלא יבחנו את התיקים. בטענה הזויה כי כל עוד רות דוד הייתה פרקליטה היא הייתה צדיקה ויום אחרי שעזבה היא הייתה מושחתת", אתם מבינים מה קורה שם.

    רמון מוסיף להזכיר כי האשמה של אוחנה כי המערכת מורידה את מי שלא מתאים לאג'נדה שלה, "יום אחרי שהודיעו כי ריבלין מיועד להיות שר המשפטים מייד נפתחה חקירה נגדו. 17 שנה נמנע מליברמן להיות השר לביטחון פנים בגלל הרדיפה המשפטית כנגדו".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חייבים לעשות משהו,כדי לעצור את מחול השדים הזה.אם אף אחד לא יכול לעצור אותם,אז רוב העם יעשה זאת.חייבים לצאת להפגנות,לעשות מהומות,לזעזע את המדינה.הכח הוא רק בידי האזרחים.ורק הם יביאו לשינוי.