בלחץ אמריקני: הקבינט אישר הקמת מנגנון לפיקוח על השקעות מסין

    שלמה ריזל No Comments on בלחץ אמריקני: הקבינט אישר הקמת מנגנון לפיקוח על השקעות מסין

    לאחר הכעס בממשל האמריקני על הסכמים בין ישראל לסין על הקמת תשתיות בידי חברות סיניות. ישראל אישרה הקמת מנגנון שיפקח על השקעות זרות אשר יוכל לפסול הצעות בעייתיות

    נמל חיפה | אילוסטרציה צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר לחץ אמריקני כבד הקבינט המדיני-ביטחוני אישר היום (רביעי) הקמת מנגנון ממשלתי לפיקוח על השקעות מסין בחברות גדולות ובפרוייקטי תשתית במשק הישראלי. כך מדווח ברק רביד.

    מועדת השרים נמסר כי בסיומה של עבודת מטה ממושכת בהובלת המל"ל, משרד האוצר והמועצה הלאומית לכלכלה, ולאחר שורת דיונים בקבינט, החליט הקבינט המדיני-ביטחוני על הקמת ועדה מייעצת בראשות משרד האוצר לבחינת היבטי ביטחון לאומי בתהליך אישור השקעות זרות.

    בוועדה ישתתפו נציגים בכירים ממשרד האוצר, משרד הביטחון והמטה לביטחון לאומי וכן משקיפים מטעם משרד החוץ, משרד הכלכלה, המועצה הלאומית לכלכלה ונציג נוסף ממשרד האוצר. הוועדה תתייעץ עם גורמי הביטחון והכלכלה הרלוונטיים. הפנייה לוועדה תעשה באופן וולונטרי ע"י הרגולטורים. עסקאות שלא מחייבות אישור ממשלתי – לא יובאו לדיון בוועדה.

    עבודת המטה להקמת הוועדה וסדרי עבודתה תבוצע תוך 45 יום.

    התהליכים שסוכמו יאזנו באופן ראוי בין הצורך לעודד השקעות זרות בישראל והבטחת המשך השגשוג הכלכלי, לבין שיקולי ביטחון לאומי.

    הוועדה תסייע לרגולטורים לשלב שיקולים של ביטחון לאומי בתהליך אישור השקעות זרות בתחומי הפיננסים, התקשורת, התשתיות, התחבורה והאנרגיה. ההתייחסות תגובש בכפוף למחויבויותיה הביטחוניות של מדינת ישראל, תוך מתן דגש מרכזי להיבטים כלכליים רלוונטיים.

    ישראל מצטרפת בכך למדינות רבות, ביניהן ארה"ב, קנדה, בריטניה, גרמניה, אוסטרליה ועוד, אשר גיבשו גם הן תהליכים לטיוב הפיקוח על השקעות זרות מטעמי ביטחון לאומי. הרגולטורים יוכלו לפנות לוועדה החל מה-1.1.2020.

    הקבינט יתכנס שוב תוך 6 חודשים כדי לבחון את אופן עבודת הוועדה בכדי לבצע התאמות במידת הצורך.

    בשנה האחרונה התפרסם כי האמריקנים כעסו על ישראל, שהסכימה לסינים לזכות במכרז להקמת נמל חיפה החדש. ויפעילו אותו ב-25 השנים הראשונות. הממשל האמריקני סולד מההשתלטות הסינית על תשתיות נרחבות ברחבי העולם, שלטענתם משמשים את הממשל הסיני במגוון דרכים.

    בנוסף ארה"ב נלחמת בהקמת תשתיות של אינטרנט דור 5 שמוקם על ידי חברות סיניות בחלקים מאירופה. האמריקנים טוענים כי מדובר בבסיסי ריגול ואגירת מידע לכל דבר שהממשל הסיני מעוניין בו.

     



    0 תגובות