שר המשפטים מאשים: "הפרקליטות חיסלה קריירות של אנשי ציבור רבים"

איתי גדסי No Comments on שר המשפטים מאשים: "הפרקליטות חיסלה קריירות של אנשי ציבור רבים"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לראשונה שר המשפטים במדינת ישראל חושף את פניה האפלות של פרקליטות המדינה: שר המשפטים אמיר אוחנה תקף הערב (שלישי) בחריפות את ראשי פרקליטות המדינה על האכיפה הבררנית והנקמנית בראש הממשלה בנימין נתניהו, לדבריו "יש פרקליטות בתוך הפרקליטות, אנשים שדרך כת קטנה של עיתונאי חצר יצרו את הרושם שיש כאן מלחמת בני אור בבני חושך".

אוחנה הסביר את הקשר המסוכן לדמוקרטיה בין עיתונאים בעלי אג'נדה לפרקליטים החורצים גורלות, "מקהלה של עיתונאי חצר ופרשנים מטעם ומציגה את התהיות ככפירה בשלטון החוק. הפרקליטות חיסלה קריירות של אנשי ציבור רבים כשהציבור משוכנע שמדובר בניקוי אורוות" האשים שר המשפטים.

שר המשפטים פירט את הפחד שיש במנהיג הציבור מפני הפרקליטות והטיפול המיוחד לו זוכה שר משפטים שלא מתיישר איתם, "איש כמעט לא העז לחשוף את הסימביוזה המסוכנת בין גורמים באגף החקירות, בפרקליטות ובתקשורת. הזיכויים תמיד הגיעו מאוחר מדי. כדי לסלק שר משפטים שלא מצא חן בעיני המערכת נשלפו תיקים מן ההקפאה והודלפו מהם פרטים, זאת כדי שהפוליטיקאים שסומנו יזכרו שהחרב תמיד מעל ראשם" חשף שר המשפטים את ההתנהגות העבריינית.

שר המשפטים פנה ליועמ"ש ושאל אותו איך ייתכן שעבירות חמורות לא חוקרים, "אדוני היועמ"ש, היו כאן עשרות ואולי מאות הדלפות וכל עבירה כזאת נושאת עונש של 3 שנות מאסר, איך יכול להיות שהפרקליטות אומרת שאי אפשר לחקור?".

שר המשפטים ביקש לעשות בדק בית עמוק בפרקליטות לאחר שהציבור אינו מאמין לה יותר, "הציבור רואה ומתקשה להאמין שכך נוהגת רשות אכיפת החוק. צר לי שיכולת המשילות של נבחרי ציבור נמוכה ובמיוחד בממשלת מעבר. אדוני היועמ"ש אני פונה ממך שתקיים חקירה בלתי תלויה כדי להחזיר את אמון הציבור. אני מבקש זאת בשם אזרחים רבים".

לסיום אמר אוחנה כי "יש כאן התנהלות פושעת ועבריינית וצריך לחקור אותה".

צילום: פלאש 90

 



0 תגובות