הפרקליט הבכיר: "איראן זה כאן; יש זום גבוה בפרקליטות על נתניהו"

    קלמן טלר 2 Comment on הפרקליט הבכיר: "איראן זה כאן; יש זום גבוה בפרקליטות על נתניהו"

    הפרקליט החרדי הבכיר, עורך הדין משה אוסדיטשר, טוען בשידור ב"קול חי" כי קיימת רדיפה מכוונת נגד נתניהו: "ייתכן ופרשת הפלאפונים היא כיסוי לניסיון חיפוש אחר של הפרקליטות", מאשים | וגם: "היועמ"ש היה באותה פוזיציה של תפירת תיק, הוא אמור לדעת איך זה מרגיש" | סוער

    צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    8:35
    26.04.24
    אליהו גרין No Comments on התחזית: השרב נשבר, אך עדיין יהיה חם מהרגיל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרקליט החרדי הבכיר עורך הדין משה אוסדיטשר שוחח עם אפרים דוד ב"קול חי" והתייחס לחקירת שניים מיועציו של ראש הממשלה ולקיחת מכשירי הטלפון הנייד שלהם. "חוק המחשבים קובע שמותר להחרים באופן משפטי מחשבים ופלאפונים. הבעיה שבחקירת דבר אחד ניתן למצוא תיקים נוספים. אני מקווה שהמשטרה עשו את זה לפי צו משפטי ספציפי. אני מקווה שהפלאפונים יהיו בכספת בית המשפט עד להכרעה".

    כיצד מתבצע הליך שכזה? "בהליך הפורמלי יש רק חוקר במעמד, לבד מול השופט, בלי עו"ד של הצד השני. לרוב האישור זו חותמת גומי. אף אחד לא בודק לעומק את החדירה לפרטיות".

    אוסדיטשר נוגע בנקודה רגישה יותר. לדבריו, ספציפית אצל אנשים המקורבים לראש הממשלה יתכן ונמצאים במכשיריהם עניינים רגישים הנוגעים לניהול המדינה "הנקודה החמורה יותר זה שיש במכשירים שלהם מן הסתם מידע רגיש כזה או אחר, בטחוני או לא משנה מה. מי נותן לחוקר אישור איפה לגשת ואיפה לא, מי בודק אותו?" תמה אוסדיטשר.

    בשלב מוקדם בשיחה מבקש עורך הדין אוסדיטשר להדגיש, "מאד חשוב מה העבירה המדוברת. ברור שבתיק רצח אנחנו מבינים שבהחרמת טלפון שניתן להוכיח את הרצח, זה משהו אחד בשל חומרת העבירה. על מה מדובר כאן? שמישהו העמיד רמקול בו הושמעו טענות? זו עבירה שעליה אתה לוקח פלאפון? זה לא מידתי. בעיתונים יש ביקורת על עדי מדינה, יש הדלפות. למה את זה לא בודקים? מה יש לבדוק בפלאפון? מה תמצאו שמישהו אומר לשני בא נביא רמקולים. זה לא איום. מה הבעיה בזה?"

    האזינו:

    אוסדיטשר טען כי עצם קיום המושג עד מדינה כולו סחיטה ואיומים: "עד מדינה, השיטה של עד מדינה, זו סחיטה. זה לקחת בן אדם ולומר לו נהרוס לך את החיים. זה לא רק אני אומר זה מומחי המשפט הגדולים בעולם".

    לדבריו, מדובר במדרון חלקלק "מחר על תיק תעבורה יקחו פלאפון. יכול להיות שאנשים יפסיקו להשתמש בפלאפונים".

    כשנשאל אוסדיטשר האם לדעתו הפרשה הזו היא כיסוי לצרכי הפרקליטות בתיקי נתניהו: "יושבים בפרקליטות עם זום גבוה על נתניהו וסביבתו. מחליטים להפעיל לחץ. זו איראן. לוקחים פלאפון ליועצים של ראש ממשלה על השמעה של הקלטה קומית ברמקול ליד בית של עד מדינה. אין לי ספק שמישהו בפרקליטות נתן אור ירוק שבמקרה אחר, לא של נתניהו, לא היו נותנים".

    את דבריו בנוגע לתזת האיפה ואיפה והגנת הפרקליטות על אנשיה, מוכיח אוסדיטשר: "יש תיק של פרקליטת מחוז ששם הראיות לא צועקות, שם יש שחיתות בקנה מידה של מיליארדים והפרקליטות מסה לבער את התיק. במדינת ישראל יש איפה ואיפה וזו מדיניות. אחד מחפה על השני והאזרח הקטן נשאר חשוף. ביבי זו תופעת לוואי".

    "היועמ"ש של היום, ד"ר מנדלבליט, טען בעבר שתפרו לו תיק. הוא גם לא ישן אז בלילות כשתפרו לו תיק, הוא יודע איך זה מרגיש אבל עכשיו הוא יועמ"ש והוא בברנז'ה וכולם שותים ואוכלים בורקסים יחד ופתאום הכל בסדר. מנדלבליט צריך לזכור שהוא היה באותו פוזיציה".

    "מישהו צריך לתת על זה את הדעת. ברגע שלנבחר ציבור אין לו תיק הוא מתחנחן לפרקליטות מפחד. צריך לבוא איש אמיתי ונכון ולעשות בדק בית", אמר אוסדיטשר.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מדינה של מושחתים רוצים להפיל את נתניהו בכל דרך

    2. 1

      כל עוד לא יחקק חוק המונע מיוה"מ להבחר לביהמ"ש העליון, תמיד היועצים נושאים עיניהם ליום שאחרי, להכנס לביהמ"ש העליון. כולנו יודעים למה זקוק אדם המעונין במשרה כזו…