ראש הממשלה בחברון: "איננו זרים כאן – נשאר כאן לנצח"

    איתי גדסי No Comments on ראש הממשלה בחברון: "איננו זרים כאן – נשאר כאן לנצח"

    ראש הממשלה השתתף היום בחברון בטקס לציון 90 שנה למאורעות תרפ"ט. נתניהו התייחס להתפתחות הבנייה בחברון ואמר: "ממשלתי אישרה את תכנית הרובע היהודי לפני שנה לבניית עשרות יחידות דיור חדשות ליהודי חברון" | קומץ ערבים התפרע ושרף את תמונות ראש הממשלה לקראת ביקורו בעיר. מספר פורעים נעצרו

    ראש הממשלה בטקס צילום: פלאש 90
    16:40
    26.04.24
    קובי פינקלר No Comments on חשד לפיגוע דקירה ברמלה: בת 18 במצב קשה, המפגע נוטרל| מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו השתתף היום (רביעי) בטקס בחברון לציון 90 למאורעות תרפ"ט. נשיא המדינה ששהה באותו הזמן גם בחברון באירוע אחר, בחר להחרים את האירוע ולא להצטרף אליו. בטקס נכחו ראשי היישוב היהודי בחברון ובכירי הליכוד.

    ראש הממשלה אמר בדבריו בטקס: "אני גאה בכך שממשלתי אישרה את תכנית הרובע היהודי לפני שנה לבניית עשרות יחידות דיור חדשות ליהודי חברון. בית המכפלה כבר אוכלס בשבוע שעבר. אנו גם מטפלים בנושאים חשובים אחרים שהעליתם, ביחס לנגישות במערת המכפלה ולמימוש זכויות של הרכוש ההיסטורי היהודי".

    ראש הממשלה התייחס למתיחות מול הערבים באזור, "איננו באים לנשל אף אחד, אבל אף אחד גם לא ינשל אותנו. כדברי מנחם בגין ויגאל אלון זיכרונם לברכה: 'חברון לא תהיה נקייה מיהודים'. היא לא תהיה ‘יודן-ריין׳. ואני אומר בשנת התשעים לפרעות – איננו זרים בחברון – נישאר בה לנצח. אנו תמיד זוכרים את קריאתו הנצחית של כלב בן יפונה, נאמן חברון, ואנו פועלים על פיה: עלה נעלה".

    לפני הגעתו של ראש הממשלה לחברון, החלו קומץ ערבים להתפרע בחברון ולשרוף את תמונות ראש הממשלה. מספר נערים ערבים נעצרו.

    מימינה נמסר בתגובה לביקורו של ראה"מ בחברון: "מאוד רצינו לברך את רוה"מ על אישור התקנת מעלית בארץ ישראל. לפחות אבל… לצערנו אפילו על מעלון למערת המכפלה רוה"מ לא מסוגל להתחייב. אז למה צריך למשוך ימינה? כי רק ימינה תעשה צדק היסטורי ותאפשר את גאולת אדמות השוק וחזרת יהודים לבתיהם בחברון עיר האבות והאמהות".



    0 תגובות