האיחוד האירופי אירח תומכי טרור; ארדן נזף

    בנצי לייזרוביץ No Comments on האיחוד האירופי אירח תומכי טרור; ארדן נזף

    השר לנושאים אסטרטגיים ארדן העביר מכתב מחאה חריף לנשיא הפרלמנט האירופי כנגד השתתפות פעילי טרור בדיונים באיחוד: "אסור שהפרלמנט האירופי ישמש במה לפעילי טרור"

    דגל האיחוד האירופי צילום: סרגיי אטל, פלאש 90
    12:30
    19.03.24
    קובי פינקלר No Comments on רס״ב במיל׳ סבסטיאן איון הי"ד נפל בקרב בצפון הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, שיגר מכתב לנשיא הפרלמנט האירופאי, דיוויד מריה סאסולי בו הביע את מחאתו ואכזבתו מכך שח'אלד ברכאת, פעיל בכיר ב"חזית העממית לשחרור פלסטין", ארגון טרור מוכרז באיחוד האירופאי (בנוסף לישראל, ארה"ב וקנדה), נשא דברים בדיון במוסדות האיחוד בפני חברי הפרלמנט האירופי.

    ברכאת, שפעיל במקביל גם בארגון הדה-לגיטימציה "סאמידון", הוזמן לפרלמנט על ידי מאנו פינדה (Manu Pineda), חבר פרלמנט מספרד. בנוסף אליו הוזמן לדיון גם מוחמד ח'טיב, מתאם אירופה של הארגון. ח'טיב, כמו ברכאת, מופיע בדו"ח "מחבלים בחליפות" שפרסם המשרד לנושאים אסטרטגיים, החושף את הקשרים העמוקים בין פעילי וארגוני טרור לבין ה-BDS.

    במכתבו קורא השר ארדן לנשיא סאסולי לגנות את הזמנתם, על רקע קשריהם לארגון טרור, וציין כי פינדה אף הביע תמיכה אישית ופומבית בארגון הטרור 'החזית העממית', בהזדמנויות שונות.

    לאור העובדה שזו אינה הפעם הראשונה שמחבלים נואמים בפני הפרלמנט האירופי, השר ביקש מסאסולי להקים מערכת שתבטיח שפעילים בארגוני טרור, לא יורשו להיכנס למתחם הפרלמנט בעתיד: "אסור לפרלמנט האירופאי לשמש במה לפעילי טרור", כתב השר.

    ברכאת מופיע בדו"ח, בין היתר, כאחראי לגיוס פעילי טרור, להעברות כספים מלבנון לבלגיה וכן בסיוע בארגון הכשרה צבאית ע"י חיזבאללה בלבנון לפעיל החזית העממית. ברכאת הוא גם בכיר ב"סאמידון", ארגון דה-לגיטימציה המקדם חרם נגד ישראל וממובילי המאבק "לשחרור אחמד סעדאת", מזכ"ל חז"ע ומי שעמד מאחורי רצח השר רחבעם זאבי הי"ד.

    כחלק מהקמפיין המדיני, שהוביל השר ארדן מול מקביליו ברחבי העולם, נשלחו ממצאי הדו"ח, בין היתר, לשר הפנים הגרמני, הורסט זהופר (Horst Seehofer), בבקשה לפעול נגד פעילים וארגונים המוזכרים בדו"ח. ב-22 ביוני הודיעה גרמניה לברכאת כי אשרת השהייה שלו לא תחודש וכי נאסרת עליו כל פעילות פוליטית במדינה.

    יצוין כי ב-2017, לאחר שחוטפת המטוסים, פעילת ארגון הטרור 'החזית העממית' ופעילת ה BDS לילא ח'אלד הופיעה בפני הפרלמנט האירופאי, פנה השר ארדן לנשיא הפרלמנט דאז, אנטוניו טג'אני (Antonio Tajani), שהצהיר בעקבות הפניה כי תאסר כניסתם של פעילים בארגוני טרור מוכרזים למתחם הפרלמנט.

    השר ארדן הדגיש בפני סאסולי כי: "לאחרונה אסרה גרמניה על ברכאת לשאת דברים באירוע פוליטי נוכח קשריו לטרור. אסור שהפרלמנט האירופאי ישמש פלטפורמה עבור פעילי טרור ויש לדאוג כי התחייבותו של הנשיא טג'אני תכובד".



    0 תגובות