כך תתמודדו עם עם עודף משקל אצל ילדיכם

עפר גדנקן No Comments on כך תתמודדו עם עם עודף משקל אצל ילדיכם

הכירו את 'מכבי אקטיבי' – התכנית שמחוללת מהפך של ממש בחייהם של מאות משפחות ואלפי ילדים • 'מכבי' בבני ברק מזמינה את חברי כל הקופות לייצר שינוי באורח החיים ולהצטרף למשפחות שכבר הצליחו • ההרשמה למחזור הקרוב בעיצומה

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עודף משקל בקרב ילדים ובני נוער הפך זה מכבר לאחת התופעות הנפוצות בעולם המערבי. בשנת 2016 הוכרזה ההשמנה כבעיה הבריאותית הגדולה ביותר, אך יש מי שזיהה את הצורך מוקדם יותר. כבר בשנת 2011 השיקה מכבי תכנית מהפכנית לשינוי אורח חיים עבור משפחות וילדים – 'מכבי אקטיבי'. מאז, זכו מעל ל-400 משפחות לראות את ילדיהם משנים את הרגלי התזונה, מקפידים על פעילות גופנית, וזוכים לאיכות חיים טובה ובריאה יותר.

מכתב תודה שהגיע למכבי

מכתב תודה שהגיע למכבי

תכנית 'מכבי אקטיבי' מתקיימת פעמיים בשנה, והיא מיועדת למשפחות, המתמודדות עם עודף משקל בקרב הילדים. התכנית הינה רב מערכתית ומתמקדת בהורים כמובילי תהליך השינוי, מתוך הבנה כי יש להם השפעה מכרעת על התנהגות האכילה והנורמות במשפחה. בהתאם לכך,  כוללת התכנית הדרכות הורים מחד, ואימוני כושר ופעילויות קבוצתית לילדים מאידך.
הדרכת ההורים מתקיימת אחת לשבוע, בהנחיית דיאטנית ועובדת סוציאלית. בהדרכה, מקבלים ההורים ידע וכלים מעשיים בנושא תזונה בריאה במשפחה, דרכי ההתמודדות עם ההשלכות החברתיות של ההשמנה, הכוונה להצבת גבולות אפקטיביים, ייעוץ לעידוד פעילות גופנית, וסיורים מעשיים בחנויות המזון, 'מכבי בריא בסופר' על מנת להקנות הרגלי קניה נכונים.
במקביל, מתקיימים מפגשי פעילות גופנית דו-שבועיים לילדים, המועברים ע"י מדריכי כושר המוסמכים לעבודה עם ילדים.
בתחילתה ובסיומה של התכנית, מגיעים הילדים בליווי ההורים ליעוץ אישי אצל דיאטנית ויועצת פעילות גופנית. במפגשים הללו מותאמת עבורם תכנית ההולמת את צרכיהם, סיכום התוצאות והמלצות לשמירה ושיפור ההישגים.

כדי להנגיש ולייעל את התכנית, מקפידה 'מכבי' על התאמה תרבותית לקהילה, הבאה לידי ביטוי בהרכב המשתתפים והצוות הרפואי. בבני ברק, פותחת 'מכבי' קבוצות ייעודיות לבנות בגילאי 6-13, וקבוצות לבנים בגילאי 9-13. בנוסף, נפתחת אחת לשנה קבוצה ייחודית לנערות, בגילאי 14-16, אליה ניתן להירשם במחזור הקרוב.

מנהל מרחב בני ברק, ר' ברוך שטרן: "מכבי משקיעה משאבים רבים ביוזמות, פעילויות וסדנאות למען קידום בריאותם של חברי הקופה. תכנית 'מכבי אקטיבי' מביאה לתוצאות ממשיות בשטח, ולשינוי משמעותי באורח החיים של המשתתפים. אלה באים לידי ביטוי בהפחתת עודף המשקל בקרב הילדים, עליה בתדירות הפעילות הגופנית והקפדה על תזונה בריאה. לצד הסיפוק הרב, מרגש לקבל את התגובות והתודות הנרגשות, מההורים והילדים כאחד, שעברו מהפך ושיפרו את איכות חייהם.
"יוזמה חשובה זו מתקיימת כחלק ממהלך קידום הבריאות '30,40,50' הפועל במחוז המרכז, תחת ניהולה של ראש המחוז, הגב' דבורה חסיד. הודות למהלך זה, ולעשרות הפעילויות המתקיימות במסגרתו, כדוגמת תכנית 'מכבי אקטיבי', אנו מונעים בס"ד תחלואה עתידית, זוכים לראות את מבוטחינו מנהלים אורח חיים בריא, ומקיימים  את מצוות הכתוב "ונשמרתם מאד לנפשותיכם".

בימים אלו, מתקיימת ההרשמה למחזור הקרוב של התכנית בבני ברק ערב היכרות למשתתפים יתקיים בעז"ה ביום ראשון, כ"ה בתמוז (28.7), בשעה 19:30, במרכז הרפואי של 'מכבי' ברחוב ר' עקיבא 86 בבני ברק.

ההשתתפות בתכנית כרוכה בתשלום. פרטים נוספים ניתן לקבל בטלפון 03-5771313, שלוחה 2.



0 תגובות