דרמה: איראן השתלטה עם כוח קומנדו על מיכלית בריטית

    שלמה ריזל 1 Comment on דרמה: איראן השתלטה עם כוח קומנדו על מיכלית בריטית

    כוחות משמרות המהפכה מלווים בסירות קרב ובמסוקים, השתלטו עם כוח קומנדו על מיכלית נפט בריטית, כנקמה על תפיסת מיכלית הנפט האיראנית | שר החוץ הבריטי: "תגובתנו תהיה מחושבת וחזקה" | שר החוץ האיראני: "איראן האחראית על ביטחון מיצרי הורמוז"

    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שבועיים לאחר מעצר מכלית החשודה בהברחת נפט לסוריה במצרי גיברלטר ע"י חיל הים הבריטי. הגיעה הנקמה האיראנית, איראן מימשה את איומייה והשתלטו אמש (שישי) על מכלית נפט בריטית שעליה 23 אנשי צוות שהייתה במצר הורמוז שבמפרץ הפרסי.

    האיראנים פרסמו את סרטון ההשתלטות שבוצע על ידי חיילים שהשתלשלו ממסוק וכן על ידי ספינות קרב. התקשורת הבריטית תהתה להיכן נעלם המשמר של חיל הים הבריטי שהיה אמור להגן על ספינות סחר בריטיות וגורם רשמי בבריטניה אמר כי ספינת מלחמה הוזעקה לאזור אך איחרה את המועד.

    בתוך כך, משרד החוץ זימן את שגריר איראן בלונדון לאחר השתלטות איראן על המכלית הבריטית, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס. הרשויות בבריטניה הורו למיכליות נפט להימנע מלעבור במיצרי הורמוז. שר החוץ הבריטי: תגובתנו למעצר המיכלית הבריטית תהיה מחושבת אך גם תהיה חזקה.

    צפו ברגעי ההשתלטות הדרמטיים:

    שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף הגיב להשתלטות על מכלית הנפט הבריטית במצרי הורמוז, ואמר: "ההשתלטות הבריטית על כלי השיט שלנו בגיברלטר נעשתה באופן "פיראטי", ואילו ההשתלטות במפרץ הפרסי אתמול נעשתה לשם "הגנה על חוקי השיט הבינלאומיים". עוד כתב זריף: "כמו שאמרתי בניו יורק, איראן היא זו שמבטיחה את ביטחונם של המפרץ הפרסי ומצרי הורמוז".

    שר החוץ האיראני הוסיף ותקף את בריטניה על שיץוף הפעולה עם ארה"ב לאכיפת הסנקציות, בריטניה "חייבת להפסיק להיות שותף לטרור הכלכלי של ארצות הברית".



    1 תגובות

    מיין תגובות