דרעי בוועידת רבני הקהילות: "המלחמה הגדולה היא בהתבוללות"

    איתי גדסי No Comments on דרעי בוועידת רבני הקהילות: "המלחמה הגדולה היא בהתבוללות"

    ועידת ראשי קהילות יהודיות ספרדיות ונשיאי בתי כנסת מכל העולם התקיימה במהלך השבוע לראשונה בירושלים. במהלך השבוע נפגשו הרבנים עם הצמרת הרוחנית של תנועת ש"ס ומנהיגי המדינה

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועידת ראשי קהילות יהודיות ספרדיות ונשיאי בתי כנסת מכל העולם התקיימה השבוע לראשונה בירושלים ועסקה בחיזוק הזהות היהודית של הקהילות בתפוצות. לאורך ימי הוועידה נפגשו כ-80 נציגי קהילות יהודיות ספרדיות עם צמרת ההנהגה הרוחנית של ש"ס, נשיא מועצת חכמי התורה, הגאון הגדול חכם שלום כהן שליט"א, הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית, הראשון לציון מרן הרה"ג יצחק יוסף שליט"א

    כמו כן, נפגשו נציגי הקהילות עם נשיא המדינה, ראובן רובי ריבלין, ראש הממשלה, בנימין נתניהו ויו"ר תנועת ש"ס, שר הפנים הרב אריה דרעי.

    עוד במהלך הועידה השתתפו הנציגים בטקס חגיגי בכותל המערבי, ביקרו בבסיס חיל האוויר פלמחים, עברו סקירה ביטחונית ולקחו חלק בשולחנות עגולים אשר עסקו בניהול קהילה, טיפול באתגרים וכיו"ב. יצוין כי את הועידה הובילו יו"ר תנועת ש"ס, שר הפנים הרב אריה דרעי, ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ הרב יואב בן צור, המכהן כיו"ר הועידה.

    לדברי נשיא המדינה, ראובן רובי ריבלין: "כאיש הלכה, הרב עובדיה התאמץ להדגיש את כוח ההיתר, את מידת החסד, את הענווה. לא מתוך ויתור ופשרה אלא מתוך ידע עצום ומחויבות מוחלטת לתורה ולהלכה כמנהיגות את העם היהודי. כך נהג בפסיקותיו ביחס לעגונות חללי מלחמת יום הכיפורים. כך קבע בלא היסוס, שיהודי אתיופיה הם אחינו ובשרנו. ואף אחד, אף אחד לא יכול להעז ולחלוק על פסיקתו של גדול כזה"

    עוד הודה הנשיא לרבנים על הגעתם מכל קצוות תבל וציין: "במאבק נגד האנטישמיות אין ספרדים ואשכנזים. במאבק הזה אנחנו עם אחד. הקשר ביניכם לרבני ארץ ישראל ולרבנים ולקהילות בכל העולם, מבורך והכרחי לחיזוק הקהילות, ולחיזוק עם ישראל".

    לדברי יו"ר תנועת ש"ס ושר הפנים הרב אריה דרעי: "אני מרגיש אחריות וחובה לכל יהודי בעולם, ובאופן טבעי מרגיש אחריות יותר לבני עדות המזרח. המלחמה הגדולה ביותר של עם ישראל היא בהתבוללות. אם ממשלת ישראל לא תיקח אחריות על זה – אנחנו נפסיד הרבה יותר יהודים. לכן המשימה הגדולה ביותר שלכם, היא לא לאבד שום יהודי בקהילות שלכם, והאחריות שלנו היא שהיהודים שעלו לישראל ייקלטו אותם בצורה הטובה ביותר. התארגנות הזו של הכנס חשובה מאד כי ביחד אנחנו כוח".

    לדברי יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ הרב יואב בן צור: "נציגי הקהילות היהודיות בעולם מתמודדים חדשות לבקרים עם אתגרים רבים כמו האנטישמיות המחריפה ותופעת ההתבוללות. אני מאמין כי בזכות איחוד הכוחות, הקשר להנהגה היהודית בארץ והעיסוק בנושאים מהותיים כמו הזהות היהודית בתפוצות נצליח בעז"ה לסייע לאחינו להתמודד עם כל האתגרים. אני מברך על הצלחת הועידה מדובר בשליחות למען עתיד קיומו של עם ישראל".



    0 תגובות