שערוריה: שלטונות צרפת מפנים עצמות יהודים מקבריהם

    כתב קול חי No Comments on שערוריה: שלטונות צרפת מפנים עצמות יהודים מקבריהם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי עשרות שנים של ביזוי כבוד הנפטרים היהודים – השערוריה החמורה נחשפת.

    תחקיר שמפרסם הבוקר המגזין החרדי "קונטרס" היוצא לאור בשפה הצרפתית, מגלה כי נפטרים יהודים ושאינם יהודים מוצאים מקבריהם לאחר עשרות שנים על ידי השלטונות, על-מנת לקבור נפטרים אחרים. מהעדויות עולה, כי עצמות הנפטרים שהוצאו מקבריהם מועברים לקופסאות במחסן, או נשרפים, תוך חילול נורא בכבודם וקדושתם של הנפטרים היהודים לאחר עשרות שנות קבורה.

    לפי הפרסום במגזין "קונטרס", שפרטיו פורסמו הבוקר ב"חדשות קול חי", מתברר כי השלטונות בפריז החליטו לפני שנים רבות, שמכיוון שאין מספיק מקומות קבורה באזור פריז בירת צרפת, יש להוציא את עצמות הנפטרים מקבריהם כעבור שלושים עד חמישים שנה כדי לפנות את שטחי הקבורה לנפטרים אחרים.

    גם משפחות ששילמו לפני שנים ארוכות אגרה עבור קבורה לצמיתות, הדבר אינו מסייע להם כאשר השלטונות מגלים כי אף אחד לא הגיע לטפל בקביעות בקבר, ועובדה זו מנוצלת לצורך הוצאת הנפטרים מקברם. במקרה זה, החוק הצרפתי מחייב להעביר את העצמות לרשויות השלטון וזה יכול לעשות בהם כרצונו. וכך, בביזוי נוראי וכואב, העצמות מושלכות או נשרפות. יש לציין, כי עצמות אדם רבות הוכנסו בתוך ארגזים למחסני ענק.

    קופסאות מלאות בעצמות במחסני שלטונות צרפת. כאן מונחות רבבות עצמות יהודים בביזיון נורא

    קופסאות מלאות בעצמות במחסני שלטונות צרפת. כאן מונחות רבבות עצמות יהודים בביזיון נורא

    הרב נתן קאהן, עורך המגזין היוקרתי "קונטרס" מדגיש, כי מלבד הפגיעה העצומה בכבודם של הנפטרים, מדובר באיסור הלכתי חמור ביותר, שכל גדולי הפוסקים וספרי ההלכה אסרו לחלוטין. לדבריו, יש אפשרות להוציא נפטר מקברו אם ישנה תועלת לנפטר, כגון להביאו לקבורה בארץ ישראל, אבל וודאי שלא כדי לפנות את מקום קבורתו לנפטר יהודי אחר. מדובר בגניבה לכל דבר.

    על פי הפרסום ב"קונטרס", בכל אזור פריז ישנו בית עלמין בודד יהודי אחד, אך הוא נסגר לפני שנים רבות לאחר שלא היו בו מקומות קבורה נוספים. הבעיה מתחילה ביהודים שנקברים בחלקות מיוחדות ליהודים בבתי העלמין הכלליים, משם, כעבור כמה עשרות שנים, מפונים הקברים לטובת נפטרים אחרים.

    הרב קאהן מציין בכתבת התחקיר ב"קונטרס" אודות מקרה מזעזע שאירע לאחרונה, כאשר תושבת שכונת בית וגן בירושלים ביקשה לראות את קבריהם של הסבא-רבא והסבתא-רבא של משפחתה הקבורים בפריז ששמם טדסקו (ניתן לראות את תמונת קברם לפני הוצאת העצמות). לאחר שקיבלה את מיקום הקברים היא הגיעה למקום וגילתה בזעזוע כי במקום יקיריה קבורים במקום גויים. במודיעין בית העלמין אמרו לה, כי העצמות הוצאו לפני זמן רב מהקבר, לטובת קבורת שני גויים. עוד הוסיפו ואמרו לה כי סבתה נמצאת בקופסא ויתכן וניתן לקבל את הקופסא לצורך קבורה. ואילו לגבי סבה נאמר לה כי העניין לא פשוט, משום שעצמותיו נמצאות בקופסא יחד עם עצמות נפטר אחר. בני הזוג טדסקו הותירו אחריהם צאצאים רבים, חלקם מתגוררים בישראל.

    הוצא מקברו. הגאון רבי יהושע הישל לווין זצ"ל

    הוצא מקברו. הגאון רבי יהושע הישל לווין זצ"ל

    בתחקיר מובא סיפור נוסף אודות דיין חשוב שעיין בספרו של הגאון רבי  יהושע העשיל לוין זצוק"ל, בעל 'עליות אליהו' על הגר"א זיע"א ונכדו של מרן הגר"ח מוולוז'ין זצ"ל. בהקדמה לספר הבחין כי המחבר טמון בפריז. בעקבות כך החלו חיפושים אחר קברו בפאריז וגם במקרה הזה התברר כי עצמותיו הוצאו בביזיון והועברו לקופסא. הרב קאהן מציין, כי הרב לוין זצ"ל היה תלמידו של מייסד תנועת המוסר רבי ישראל מסלנט זיע"א, שבשהותו בפריז קרא לו לנהל את הקהילות החרדיות בבירת צרפת. דווקא במקרה הזה, עצמותיו התגלו בתוך קופסא במחסני השלטונות, ללא עצמות נוספות של נפטרים אחרים, והוא זכה לבוא לקבר ישראל בארץ ישראל על ידי צאצאיו.

    קברו של הרב טסדקו ז"ל, לפני פינוי עצמותיו בביזיון

    קברו של הרב טסדקו ז"ל, לפני פינוי עצמותיו בביזיון

    לדברי עורך "קונטרס", מדובר בתופעה מזעזעת ומבישה הנעשית באופן שיטתי מזה עשרות שנים. "רק לאחרונה גילינו זאת. לצערנו הרב, הקהילה היהודית יודעת ושותקת ואינה עושה כלום בנידון, בעיקר מחשש מפני תגובת המוסלמים והנוצרים, שגם עצמותיהם מוצאים מקברם. "חשש זה לא מצדיק כלל את השתיקה של הממסד היהודי מול הפשע החמור הזה. האם בשל כך מותר להפקיר את קבריהם של כל היהודים הטמונים בפריז", שואל הרב קאהן, ומדגיש כי מאחר ומרבית צאצאי היהודים הטמונים בפאריז נכחדו בשואה, ואין מי שיכול להיאבק בשבילם ולזעוק את זעקת הנפטרים. "זהו מצב כה חמור שאינו קיים בעולם כולו. חובה לפעול להקמת בית עלמין ליהודים, גם אם הוא יהיה במרחק מפריז, אבל שיהיה בית עלמין ליהודים לצמיתות, דבר שהוא למעשה קיים כיום רק במחוז אלזס, בגבול צרפת-גרמניה ובמקומות ספורים נוספים ברחבי צרפת".



    0 תגובות